Misschien een beetje een rare vraag, maar het baart mij zorgen. Ik heb een zwager en een schoonzus waarvan ik zeg dat ze beter geen kind hadden kunnen krijgen. Ik zeg dit niet snel, maar in dit geval is het zo. Het mannetje is inmiddels 14 maanden en loopt niet, begint net met kruipen, zegt geen boe of ba en is zelfs helemaal gestopt met mamma zeggen. Volgens mijn schoonzus is dit normaal, maar ik weet dat het jochie alleen maar met zijn gezicht in de tv staat, als zij thuis komt wordt ie geen gedag gezegd maar meteen in de box gezet want ze wil er niet achteraan hoeven lopen. Zijn vader kijkt alleen tv met hem. Hij was laatst hier en Mervin ging op de grond zitten met hem om met een bal te spelen, hij wist niet eens wat ie er mee moest doen. hij wordt op geen enkel punt gestimulleerd.
Nou viel me met de kerst nog iets op. Volgens mijn schoonzus kreeg hij kiezen. Ik kon niets zien aan het mannetje. Terwijl Morgan haar vriendje op de creche ook kiezen krijgt en die kwijlt, hangt heeft rode wangen, noem het maar op. Maar goed 's avonds nam ik Morgan haar temp even op. Ze is goed verkouden geweest en zit met tanden, dus ik check even 's avonds. Zeker na zo’n drukke dag. Maar goed hij moest ook gechecked worden en zijn temp was 37.4, maar uit voorzorg zou hem een subje geven. Dus ik vraag wat is een subje (hier iemand er wel eens van gehoord??) Volgens haar was het een homeopatische zetpil die hij als voorzorg kreeg. Ik ken geen homeopatische zetpillen, maar ik kende wel die verpakking. Dus ik zeg dat zijn pcm zetpillen. Deed ze heel vaag over, Morgan krijgt ze ook dus ik ken ze. Hij krijgt zo’n beetje elke avond (!) uit voorzorg een zetpil pcm.
Ik moet zeggen dit baart mij zorgen. En ik weet niet goed wat ik er mee moet. Mervin maakt zich ook zorgen, maar hij zegt ook er is niks aan toonbaar en als je hun er zelf op aanspreekt krijg je te horen wij bemoeien ons toch ook niet met Morgan en wij weten hoe het moet want Lars is ouder dus wij hebben de kennis. Wat moet je hier nu mee??? Het is toch de broer van mijn vriend en instanties ben ik ook geen fan van.
Groetjes,
Michèle