Meisjesnaam

Hoi,
Wij verwachten over een kleine 10 weken een baby. De jongensnaam hadden we zo verzonnen, echter de meisjes naam vinden we erg moeilijk.
Daarom de vraag aan jullie, wat vinden jullie van de meisjesnaam…?

1. Lacella (mijn vriend vind hem erg mooi, maar ik twijfel nog)
    Andere namen we we evt. hebben zijn.
  2. Nora
  3. Linsey
  4. Juliette
  5. Elize

De achternaam van de Baby wordt Koks, dus daar moet het ook wel bij passen.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en hulp.
Groetjes,
Marieke (en Barry)

Hoi Marieke,

Allereerst welkom op de site.

Ik kan je wat Lacella betreft maar 1 tip geven: probeer je voor te stellen hoe het moet zijn als je elke keer je naam minimaal 2 keer moet zeggen voordat mensen het verstaan en bedenk hoe het is als je elke keer je naam moet spellen als mensen het ergens moeten noteren.

Plus bedenk hoe het is als je altijd post en mailtjes krijgt waarin je naam verkeerd gespeld staat.

Ik heet gewoon Esther en ik heb er al moeite mee als mijn naam ergens verkeerd gespeld staat.

Groetekes, Sje

Hallo Marieke,

Ik heb ff in je lijstje gekeken en ik vind linsey wel een leuke naam Linsey Koks klinkt goed in mijn oren.

Ik zelf heb 2 zoons en die hebben ook een hele aparte naam Ingairo je zegt Indjairo en Ishando dus ja mensen vragen ook vaak hoe je het spelt of zegt maar dat vind ik totaal niet erg hoor!

Veel succes alvast voor strakjes tijdens de bevalling en laat zeker even weten welke naam het is geworden .

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Hoi Marieke

Ik vind Julliette en Lacella de mooiste namen. Julliet was hier ook als optie voor meisjesnaam.
of wat vind je van Jolijn ? Haddden wij evt ook nog als meisjesnamen. We wisten al wel dat het 2 jongentjes zouden worden en het was meer voor het geval dat ze het verkeerd gezien hadden.

Als je voor Lacella kiest is de kans natuurlijk groot dat je het meerdere keren moet zeggen. Maar iedere naam heeft wel iets bijzonders. Dat hadden wij ook bij Jamai. Sommige mensen zeiden dan: Oh dat is zeker van Jamai Loman van Idols afgeleid? Maar nee hoor. Mark (mijn man) en ik zijn op huwelijksreis o.a naar Jamaica geweest.Het was daar zo mooi. En toen we daar waren zei ik: Als we later een zoon krijgen dan noemen we hem Jamai. vandaar de keuze.,En Jesse vonden we daar mooi bijpassen voor zijn tweelingbroertje.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik zou zelf kiezen voor een korte krachtige naam, die blijft hangen als je hem hoort, mijn voorkeur gaat dan uit naar Nora.
Lacella is wel apart, maar mensen zullen regelmatig vragen hoe was je naam ook alweer en hoe spel je dat.
Ik vond deirdre ook een erg mooie naam, maar die is vanwege bovenstaande redenen ook afgevallen.

De keus blijft echter voor jou en je man, wat wij er ook van vinden hòòr!!
Succes met de beslissing!

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik vind Juliette en Elize de mooiste namen. Maar een naam is heel persoonlijk hoor, dus kies de naam die je zelf heel mooi vind.
Lacella is heel apart, maar bedenk wel dat ze dan altijd haar naam moet spellen. Persoonlijk houd ik niet zo van zulke aparte namen. Zoals je aan de namen van onze meiden kunt zien, houden wij meer van " hockeynamen" .

Groetjes, Sandra

Juliette vind ik de mooiste!!

Welkom hier!

Groetjes Nathalie & Co

lacella wel apart maar zal denk ik voor linsey kiezen vind hem mooier klinken

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

quote:
Hoi, Wij verwachten over een kleine 10 weken een baby. De jongensnaam hadden we zo verzonnen, echter de meisjes naam vinden we erg moeilijk. Daarom de vraag aan jullie, wat vinden jullie van de meisjesnaam..? 1. Lacella (mijn vriend vind hem erg mooi, maar ik twijfel nog) Andere namen we we evt. hebben zijn. 2. Nora 3. Linsey 4. Juliette 5. Elize

De achternaam van de Baby wordt Koks, dus daar moet het ook wel bij passen.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en hulp.
Groetjes,
Marieke (en Barry)

hey hey, ik ben lianne en verwacht elk moment me eerste kindje.
nog ongeveer 4 weken dan is het zover.
ik zie heel erg op egen de bevalling en wie weet kunnen we er over praten.
me msn is ikwordmama1990@hotmail.com. ben ik bijna elke avond op te vinden

gr lian

hoi, ik durf het eigenlijk niet te zeggen , maar Lacella vind ik een kazen naam.
In de zin van :"Ik heb gemaakt een overheerlijke pizza met salami en champions, een beetje knoflook en een beetje LACELLA vanuit het midden naar de buitenkant… bla bla bla.

Ik bedoel het niet vervelend, maar dat is wat er bij mij opkomt.
Ik sta voor een groep kleuters en er zijn al erg veel namen gepasseerd. Het is lastig om orgineel te zijn met namen. Maar vergeet niet dat je het je kind lastig maakt. Een kind is wie hij is, en als hij steeds anderen moet verbeteren omdat hij anders heet, is dat niet leuk.
Je moet doen wat je zelf leuk vind, jij als moeder weet alleen maar hoe jouw kindje aanvoelt, en of de naam wel of niet past.

Zo, da’s een lekkere binnenkomer als je net op een site woont! Welkom op Ikkeben zou ik zeggen!

Groetekes, Sje

Duh das een lekkere binnenkomer zeg :open_mouth:

Groetjes Nathalie & Co

kom je altijd zo binnen vallen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Mijn dochter heet Evianne, niet meteen een gewone naam waar wel voor iedereen duidelijk en goed uit te spreken. Apart wil dus niet zeggen dat het niet uit te spreken is. Daarbij zijn er genoeg namen die ook op een engelse manier uit kunnen worden gesproken en waar het op zijn nederlands bedoeld is en andersom. Een kind is wie hij is, dat klopt zeker. Maar na de geboorte weet je nog niet meteen wie je kindje is en een naam heb je meestal toch wel al in je zwangerschap bepaald, dus die reden valt echt wel voor me af of je moet eerst eens 6 maanden je kindje geen naam geven of zo. De smaak is voor iedereen verschillend en met de inmiddels al een heleboel buitenlandse namen in dit land, kan een andere aparte naam er ook wel bij lijkt mij zo en Lacella vind ik persoonlijk geen moeilijke naam om uit te spreken, ik zal mijn dochter van 4 jaar er eens naar vragen.
Tuurlijk mag je zeggen dat je een naam niet mooi vind, word immers gevraagd wat we mooi vinden, maaaaar misschien wel handig om niet meteen zo scherp uit een hoekje te komen. Welkom op ikkeben waar we allemaal gezellie mee proberen te denken.

Goedenmorgen zeg
Dat komt ook met een berichtje binnen
Maar goed Welkom hier bij ikkeben
Ene Marieke hoe verloopt het allemaal tot nu toe
Je bent ook met de laatste loodjes bezig volgens mij
Succes meid

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hmmmm, ik bedoelde het niet zo negatief als jullie het nu opvatten !!!
SORRY.
Ik kijk eigenlijk altijd alleen maar op forums, alleen bij deze vond ik dat ik wel weer een andere kijk had op deze naam. Maar bij deze ben ik ilse. Moeder van twee zoontjes van 1 en 0 jaar. Best lastig af en toe, dus ik dacht "eens kijken wat het net daarover zegt. En zo kwam ik hier.
Maar niet rot bedoeld hoor, als leerkracht deel je toch ook een deel van de opvoeding. Bij kinderen die honderd keer moeten vertellen wat hun naam is, merk je dat zo’n kind daar wel eens helemaal gek van wordt. Ik heb het over jonge kinderen. Bij oudere kinderen merk je dat als er bijvoorlbeeld een invaller komt, en hij maakt precies dezelfde naamfout, dat een hele groep daar weer heel vervelend op reageerd. En het kind in questi voelt zich dan niet lekker.
Dit is toch weer een hele andere kijk op zo’n naam.