Meisjes speelgoed 3 jaar ... snel verveeld

Sorry, weer zo’n vraag … terwijl ik al een hele tijd het internet af struin en niet echt geschikt speelgoed kan vinden vor ons kind.

Fabienne is erg snel verveeld en speelt niet lang met iets, ondanks ze wel het nodige heeft. Waar ze beslist niet mee speelt; duplo, playmobil, poppen, npper, blokken, activiteitenborden … fietsen, steppen … ze vertikt het.

Puzzelen, klei, tekenen, pinnetjes, littlest petshop … dat gaat redelijk maar niet erg lang, toch zie ik wel dat ze daar haar fantasie in kwijt kan. Haar doktersspullen en sinds kort is ze actief als kapstertje en vindt ze make up ook leuk (nep he)

Dat snel verveeld zijn heeft ze altijd al gehad en dus is het steeds zoeken waar ze echt een poos leuk mee kan spelen. Heeft iemand ervaring met een leuk speelhuis waar ze van alles mee kan doen? Pinypon, Petshop, Polly Pocket?? Een huis met niets interesseert haar ook niet …

Graag jullie tips …

Groetjes Esther

Niemand ???

Poppenkast, poppenhuis met diertjes ipv popjes. Winkeltje. Je zou kunnen vragen waar haar interesse op de psz ligt.
bambino loco(tip van een andere moeder)

Liefs Michelle

Even dit…(hou ik ook steeds in mijn achterhoofd als ons zoontje zo’n verveeldag heeft). Voor een peuter is 10 tot 15 minuten alleen kunnen spelen al heel lang

Ik kan je geen uitdagend speelgoedtips geven, maar misschien is het een optie om eens één van de dingen waar ze niet graag mee speelt (zoals duplo ofzo) iedere dag aan te bieden en er dan sámen mee te spelen. Bouw samen een huis en laat haar niet bepalen wanneer het spel is afgelopen maar neem zelf de leiding. Zet desnoods een kookwekker en spreek af dat jullie stoppen als de kookwekker is afgelopen. Veel kinderen hebben een opstapje nodig naar het leren spelen met bepaald materiaal omdat ze zelf niet zo goed weten wat ze er mee kunnen doen. Zo wilde de onze ook nooit met de duplo spelen tot we samen een garage e.d. gingen bouwen voor zijn auto’s. De nopper vond hij leuk maar hij wist niet zo goed wat hij er mee kon tot we samen een fototoestel gingen maken en hij daarna alles op de foto ging zetten.

Dus: even de keus niet aan haar laten maar bij mama leggen Deze tip geven wij op het werk aan ouders waarvan kinderen ook niet lang alleen kunnen spelen en het heeft effect! Zelfs op onze speelzaal zien wij verandering in het spelgedrag van de kinderen waarmee de ouders thuis ‘oefenen’. Misschien heeft het bij jou thuis ook effect? Het kost wat tijd maar het levert jou uiteindelijk ook veel tijd op

Freubeltje … fijn dat je me dit mailt … ik ga morgen eens beginnen met de Nopper … niet voor niets aangeschaft

Ze is overigens ook snel ongeduldig maar dat zal de leeftijd ook wel zijn denk ik. Roept snel dat iets niet lukt … bv een hoedje op een popje doen van de playmobil … ls ik zeg dat ze het wel kan, zegt ze; nee hoor en dan ineens lukt het. Ik denk idd dat ik haar meer een zetje mag gaan geven, meer samen oefenen.

Ik laat het je weten als ik merk dat het resultaat heeft.

MissT … hier is het geen bui, hier is het structureel met heel af en toe een bui dat ze wat langer kan spelen met iets … net andersom dus.

Onze oudste vond het altijd leuk om er op uit te gaan, naar kinderboerderij oid. Je kunt daar heen lopen of fietsen en je bent vaak een hele tijd weg.
Hoe ouder ze worden hoe beter het gaat!

Succes!

Groetjes mama Jade

mama Jade … Hier vandaan moet ik toch echt een stuk rijden met de auto naar de kinderboerderij. Dat heb je in een dorp met zeer weinig voorzieningen … dan moet je naar de stad rijden … anders maakt het 't veel makkelijker om er even uit te zijn. Hier isook geen zwembad, wel een klein speeltuintje … naar de winkels is ook in de stad …

Herken veel van wat je schrijft. Mijn dochtertje is 2, maar heeft nooit lang haar aandacht bij iets kunnen houden… als baby zat dat al niet in haar. Veel te druk, beweeglijk enz. Soms heeft ze van die fasen (lees 3-4 dagen) dat ze wel intensief met iets speelt. Nou ja, speelt is een groot woord… duplo poppetjes worden gewoon verplaatst door het huis en zo ook haar pop. Ze is snel afgeleidt en het is moeilijk iets te vinden waar ze echt interesse voor heeft.
Het werkt bij haar wel om er iets samen mee te doen, al vindt ze t soms na één minuut wel weer genoeg en ruimt het op om vervolgens weer op de bank te ‘klimmen en springen’.
De tip van freubeltje ga ik ook eens proberen, misschien werkt dat hier ook wel. Er staat hier namelijk ook veel speelgoed stof te vangen, verslijten doet t niet.

Groetjes Desiree