Meerijdplankje achter wagen

Een tijdje geleden poste ik dat mijn schoonzus zwanger is, en inmiddels is ze al met verlof. Het gaat heel hard, dus het moment komt al dichterbij dat ik tante wordt, maar ook dat de 2 kleine mannetjes samen bij oma zijn.

En daar komen we bij mijn vraag:
Namelijk, Hebben jullie ervaring met zo’n plankje achter de wagen?

Dit was namelijk het idee, om zo’n plankje achter de wagen van mijn schoonzus te doen, zodat mijn schoonmoeder gewoon een stukje kan wandelen.

Máár, nu zag ik dat die plankjes maar tot 15 kg zijn. En dat vind ik best weinig.
Denken jullie dat dat voldoende is (Seth is nu ongeveer 11 kg) en dat ze het plankje echt gaan gebruiken, of dat Seth beter zelf kan lopen?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik lees even met je mee Anne, want ook ik wou zelf zo`n meerijdtplankje kopen… maar of dat verstandig is met Noah die ook ruim 12 kilo is.

Liefs, Melanie

Mijn moeder heeft een paar keer ook met een plankje gewandeld met mijn 2 nichtjes waar 15 mnd verschil in zit, maar de oudste liep elke keer weg òf bleef niet op het plankje staan (errug leuk in de supermarkt…).
Ze heeft toen van marktplaats een tandemwagen gekocht voor n prikkie, met n babynestje. De oudste kan lopen als ze zin heeft en zo niet, dan in de wagen zitten.

Volgens mij kan zo’n plankje qua gewicht wel heel wat hebben hoor, ik zou het daarom niet laten.

Lilypie Pregnancy tickers

Geen ervaring mee Maar het gemiddelde gewicht van 3 a 3 1/2 jarige is 15 kg. Dus Seth heeft nog wel even.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Hoi hoi,

ik ken 2 mensen die zo’n plankje hebben/hadden en allebei vinden ze het ondingen… Je kan niet meer fatsoenlijk achter de wagen lopen, maar meer een beetje aan de zijkant. Als ze er niet op staan maken ze ontzettende herrie en je hebt idd geen garantie dat ze erop willen/blijven staan… Nogmaals het is niet mijn ervaring maar ik hoor het in mijn omgeving!

Ik heb er wél persoonlijk ervaring mee, maar geen goede… Zoals hierboven al aangegeven werd, je kan echt niet fatsoenlijk meer achter de wagen aanlopen. Als je erachter loopt, loop je steeds met je kont achteruit gestoken Mooi gezicht is het niet denk ik, maar ook geen comfortabele wandelhouding.
Als je opzij gaat lopen, kan je niet goed meer sturen, ook omdat er nog eens extra gewicht van je peuter opstaat.

Fijn om te weten dat het plankje niet goed bevalt over het algemeen. Ik heb nu een tandemwagen, maar die bevalt me niet echt heel goed. Ik gebruik liever mijn oude wandelwagen, met Max in de maxi cosi er op geklikt en dan zou Eva dus op een plankje kunnen. Die dingen zijn duur en ik twijfelde…nu niet meer. Ik koop het niet, want als andere kindjes er niet op blijven, doet Eva dat zeker ook niet! Scheelt me toch weer 100,- in de knip nu ik het niet ga kopen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ook ik spreek niet uit ervaring, maar ik ken wel een paar mensen die zo’n plankje hadden en die vonden het helemaal niks.

Groetjes,
Sandra

Nou, het is wel duidelijk!
Ik ga het eerst nog eens overleggen, maar ik denk niet dat het hem wordt.
Hij moet maar gewoon zelf lopen, denk ik, want hij kan best goed luisteren wat dat betreft.
En dan gaan ze maar geen hele einden lopen

Fijn om deze reacties even te lezen~!

Liefs, Anne

Heb nog geen ervaring met een meerijdplankje. Heb er wel een maar of ik die straks veel ga gebruiken weet ik niet. Ik heb zo’n meerijdplankje waar je peuter ook op kan zitten van litaf, kon ik pas voor 5 euro kopen op een rommelmarkt. Dat was best wel een prikkie dus heb ik alvast maar mee genomen voor het geval dat het wel handig is.
Je hebt ook nog de buggypod, dat is een soort buggy op een wiel die je aan de zijkant van je kinderwagen kunt klikken. Nadeel daarvan lijkt me dat het dan wel breed word.
Ik heb een tijd terug voor Rens een soort van tuigje gekocht. Alleen die maak je dan vast aan je eigen pols en aan die van je kind. Ik weet niet of seth een weglopertje is? Want dan is zoiets misschien wel handig voor bij opa en oma. Kan hij lekker zelf lopen zonder dat opa en oma er steeds met de kinderwagen achteraan moeten hobbelen.
Ik weet niet wat seth aan kan wat betreft afstanden? Voor Rens heb ik hier op het dorp in principe geen buggy meer nodig(alleen als ik haast heb) en dat hij dus gewoon lopend mee kan naar de supermarkt ed. Wandelingetje van ongeveer een halfuurtje gaat ook al best aardig maar dan moet je ook echt geen haast hebben want anders is het hier drama en wil hij alleen maar gedragen worden.

groetjes Ramona

groetjes Ramona