Meergranen pasta

Hallo,

wie weet er wanneer kindjes meergranen spaghetti en zilvervlies rijst mogen eten??
Onze dochter heeft veel last van moeilijke stoelgang. Nu dacht ik dan zou dit kunnen helpen, maar mag het al. Ze is nu ruim 8 maanden.

Groetjes en alvast bedankt.

Gewoon lekker doen hoor! Als ze tenminste van de gepureerde voeding af is. Als ze in staat is om brokkig spul te eten, kun je gerust meergranen pasta geven. Het ene kindje kan dat met 8 maanden al en het andere kindje met 12 maanden bijvoorbeeld pas, dus bepaal dat even voor je dochtertje of ze al zover is.

Overigens heeft rijst een stoppende werking, dus als haar stoelgang zo moeilijk is zou ik rijst voorlopig proberen te vermijden. Wat dat betreft maakt het namelijk niet uit of het zilvervliesrijst is of niet. Gewoon geen rijst geven.

Probeer pasta trouwens niet te pureren want dat wordt een grote bal plakkend spul. Heel fijn snijden is dan wel een optie.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Mar 2007 23:42:40

Heb je al geprobeerd om met de soorten fruit in haar fruithap de stoelgang wat gemakkelijker te maken?

Kiwi, meloen, druiven, pruimen, sinaasappel laxeren.
Banaan en appel hebben een stoppende werking.

Groetekes, Sje

pruimen, kiwi ed daar reageert ze verder helemaal niet op. Blijft moeizaam.

DAcht dat zilvervliesrijst wel beter was, maar dus niet. DAn maar pasta.

Bedankt

Nee, rijst stopt altijd, wat voor rijst het ook is. Zo moet je ook geen rijstebloempap geven aan kindjes die moeite met poepen hebben.

En wat doet ontbijtkoek? Dat heeft ook een laxerende werking. Klein schijfje in plaats van gewone koekjes. Of na haar middagboterham.

Groetekes, Sje

Op de voedselintroductielijst van borstvoeding.com staat dat je vanaf 10 mnd kan beginnen met volkorenproducten. Ik geloof dat dat is ivm gluten? Dat je daar beter niet te vroeg mee kan beginnen ivm allergie ?? Zeker weten doe ik het niet hoor. Ik dacht ook dat zilvervliesrijst endergelijke moeilijker te verteren is dan bijvoorbeeld witte rijst. Maar ook dat weet ik niet zeker .

volkoren producten mogen ze echt nog niet hebben met 8 maan zolas ik dat toen heb geweten

angelique

Kinderen mogen vanaf 7 maanden brood en dat mag gewoon lichtbruin, donkerbruin, wit brood zijn. Dan krijgen ze toch ook al volkoren produkten? Ik zie het verschil niet met volkoren pasta!

Groetekes, Sje

Voor de darmen is het makkelijker om met tarwebrood te beginnen. Dat is lichter verteerbaar. Later kan volkorenbrood dan wel, dan zijn de darmen al weer wat meer gewent.

Is mij nooit verteld. Ik heb het ook nooit ergens gelezen ofzo hoor dat volkoren dan eigenlijk niet mag. Ik mocht gewoon met brood beginnen en dan het liefst bruin. Nooit bij gezegd dat volkoren niet mocht.

Groetekes, Sje