Meer voeding?

Ben ik weer met een vraagje. Mijn zoontje is inmiddels 14 weken oud en zit op 6 voedingen per dag (komt 's nachts nl. ook nog steeds). Hij is een flinke vent en zit bovenin de curves wat lengte en gewicht betreft: hij is zo’n zeven-en-halve kilo bij ongeveer 66 centimeter. Ik heb het idee dat hij niet meer genoeg heeft aan de hoeveelheid voeding die hij krijgt (fv, hypo-allergeen). Hij krijgt 's nachts 100cc + 4 schepjes en de volgende vijf voedingen 180 cc + 6 schepjes. Hij redt maar net de drie uur ertussen tegenwoordig. Hij zou 200 cc mogen hebben las ik op de doos van Nutrilon, maar hij zit 's nachts ook nog steeds met honger en dan zou ik over de liter per dag heengaan toch? Heb begrepen dat dit niet goed is voor de niertjes.

Wat kan ik het beste doen? Graag jullie advies!

Groetjes!

hoi hoi

Hier ook een grote man die altijd honger heeft. Milan is nu dik 5 mnd en zou volgens het cb op 4 flessen mogen zitten. De ene dag gaat het beter dan de andere dag zeker sinds hij 2 pap flessen krijgt maar heb ook genoeg dagen (zoals gister) dat hij er gewoon nog 5 krijgt.

Ik zou eens overleggen met het cb of je huisarts als jouw man meer honger heeft wat je er mee zou kunnen en mogen doen. Bij milan mag ik dus die fles meer geven omdat hij wel erg groot is, met 4 mnd 72 cm en 6,5 kg.

Ik weet wel dat HA melk lichter verteerbaar is dan gewone melk dus misschien dart hij daarom meer honger heeft. Ik weet niet waarom je HA melk geeft maar je zou ook kunnen overwegen om te kunnen overstappen naar gewone melk (baby melk).

groetjes titsia

mriek kunje niet eens in overleg voeding voor hongerige babys geven

voeding voor hongerige kindjes is nog zwaarder dan gewone voeding en kinderen die last hebben van gewone voeding kunnen daarom niet aan die voeding. Teminste zo hebben ze mij dat verteld. (heeft te maken met de manier waarop eiwitten gebroken zijn).

groetjes titsia

Wat zeggen ze op het cb hiervan? Ik weet dat een buurjongetje ook behoorlijk aan de maat was als baby en nu kamt met overgewicht… Mij is altijd verteld dat eters niet geboren worden maar gemaakt. Misschien mag je 's nachts wel wat water geven ipv voeding. Tenslotte heeft hij met zijn gewicht die nachtvoeding niet meer nodig.
Het kan wel te maken hebben met de HA voeding, maar mijn zoontje dronk ook HA voeding en dronk altijd nog minder dan toegestaan, deze had al (ondanks de HA voeding) snel een voldaan gevoel.
Mijn dochtertje (8 maanden) drinkt gewone voeding en drinkt vanaf het begin alles wat ze mag, eet nu veel (alles gaat op), maar is slechts 68 cm lang en 7,7 kilo (kan je nagaan…), zit nog steeds onder de curve.
Het blijft lastig om in te schatten wat een kind nodig heeft, maar ik zou oppassen met meer geven dan voorgeschreven wordt (je rekt eigenlijk de maag op, waardoor hij nog meer gaat vragen).

Groetjes,

jantje

Alvast bedankt voor jullie reacties! Volgende week staat weer een afspraak met het cb, dus zal het daar sowieso ook even bespreken. We geven HA, omdat ik en mijn vriend met allergieën kampen en onze kleine man dus ook een verhoogd risico heeft op het ontwikkelen van een allergie. We hebben al eens standaard voeding geprobeerd en ook de voeding voor hongerige baby’s, maar van beide kreeg 'ie ontzettend verstopping. Echt harde keuteltjes, heel sneu. Zo gauw we weer op de HA overgingen, werd z’n ontlasting weer prima. En dat houden we graag zo .

@ Jantje: ik weet dat hij gezien z’n gewicht de voeding 's nachts niet meer nodig heeft, maar hij komt er nog wel voor. Is alleen geven van water dan niet sneu, dan wordt z’n honger toch niet gestild? Ach, misschien moet ik het gewoon eens proberen. Soms word je zo onzeker van alles, vooral als het je eerste kindje is…

Wel lastig hoor! Advies blijft welkom!
Groetjes!

hoi hoi,

lastig he die voedingen… mijn mannetje laat zich ook goed/duidelijk horen als hij honger heeft!!

mijn man en ik hebben ook allebei een allergie en waren dus ook gestart met de hypoalergeen maar omdat hij zo onrustig was en heel veel huilt zijn we in overleg met het cb overgestapt naar OMNEO voeding… hier zit ook de hypo allergeen in verwerkt (navraag gedaan bij nutricia) en zit meer lactose in voor de ontlasting…

misschien idee om deze te proberen is ook gelijk iets zwaardere dikkere voeding dus meer verzadigd.

succes ermee…

hey hey

JA misschien scheelt het ook wel dat milan eigenlijk iets te licht is en wat erg snel groeit dat ik hem nog een extra fles mag geven.

Ik zou zeker even contact opnemen met het cb er zijn ook manieren om de voeding dikker te maken dat hij langer een verzadigd gevoel blijft houden zodat je misschien op de juiste hoeveelheid weer uitkomt.

Ik zou zeker niet zelf gaan lopen uitproberen maar wel onder begeleiding van iemand die er ervaring mee heeft

groetjes titsia

ps wat water ´s nachts zou volgens mij ook geen kwaad kunnen hoor doe iik met warm weer ook wel eens wat extra water geven dan he…

Hoi mini-boy,

Dat van die OMNEO is nieuw voor me, ga ik zeker op het cb bespreken! Dank je!

Hoi mama van julia&milan,

Dat dikker maken van de voeding is misschien ook nog een idee. Ook dit zullen we eens bespreken met het cb. Dank je!

Groetjes!

ik hoop dat het mag gaan helpen want niet is zo frustrerend als wanneer de kleine huilt van de honger…

laat je het even weten wat het cb er van zegt?

succes groetjes

Hoi Mriek

Misschien een tipje,als je nou in de laatste voeding Nutricia Rijstebloem toevoegd misschien slaapt je kindje wel door.staat in iedere geval wel op de verpakking en Raul slaapt ook lekker door.
groetjes diana en raul

Hoi hoi,

Onze Robin krijgt ook rijstebloem, 2 theelepels want hij is pas 10 weken, in zijn laatste voeding. Hij slaapt er heerlijk op, maar het is wel een bindmiddel. Dus als jouw kleine snel last heeft van verstopping zou ik er voorzichtig mee zijn.

Groetjes Jessica.

Miep-Stein

Hoi hoi,

Nou, het wonder is geschied! Meneertje heeft afgelopen nacht en de nacht ervoor doorgeslapen! Zomaar! De eerste nacht tot zes uur en vanmorgen zelfs tot kwart voor zeven. Wist niet wat me overkwam, haha. Op naar de derde doorslaapnacht! En bedankt voor de tips, rijstebloem had ik al in huis gehaald een paar dagen geleden maar dus nog niet gebruikt. Bleek dus ook niet nodig. Wil het wel gaan gebruiken hoor, maar ben wat huiverig want de darmpjes werken nog niet optimaal. Hij heeft nog krampjes en moeizame ontlasting af en toe.

Groetjes!

Even wat rechtzetten,…

Robin kreeg enkele dagen rijstebloem in zijn laatste flesje. Ongeveer 2 theelepels. Na 3 dagen kreeg hij groene ontlasting en behoorlijke buikkrampen. Hierom zijn we met de Rijstebloem gestopt. Was dus toch te jong voor deze Rijstebloem. Hij is nu 11 weken oud.

Hij slaapt nog steeds lekker door op zijn laatste flesje tot ongeveer 08:00 uur. Hij krijgt wel melkpoeder voor hongerige baby’s. Ik moet wel bekennen dat als Robin eerder wakker wordt dan ongeveer 08:00 uur, dan laat ik hem huilen. Dit is vaak nooit langer dan een kwartiertje. Hierna slaapt hij gewoon verder en moet ik hem omstreeks 08:00 uur wakker maken. Honger heeft hij dus niet kunnen hebben, is mijn idee.

Verder krijgt hij op de dag vanaf 08:00 uur ongeveer na elke 4 uur een flesje van 180 cc + 6 schepjes. Behalve de fles van 20:00 uur dan krijgt hij 150 + 5 schepjes. Heeft hij omstreeks 23:30 uur lekker veel honger en drinkt hij 210 + 7 schepjes.

Robin heeft de laatste tijd ook steeds meer honger. Van het CB mag ik hem niet meer geven. Dat was een dringend advies bij de laatste controle toen hij 9 weken oud was. Dat terwijl hij duidelijk in de lengte groeit. Eerlijk gezegd wacht ik met smacht af tot hij vaste voeding mag. Gaat die hongerigheid hopelijk wat over. Hij huilt er best veel van en dan zit je toch veel met hem op de arm, wat je gedurende de dag aardig bezig houdt. Iemand nog ideeën?

Groetjes Jessica.

Nou, vandaag naar het cb geweest. Het gaat met de voedingen weer beter, er zit weer meer tijd tussen de flesjes en meneertje is meer tevreden. We mogen in ieder geval beginnen met rijstebloem in de laatste fles, maar zullen het voorzichtig opbouwen ivm de ontlasting. Ik heb nu even niet meer het idee dat hij hongerig is, dus we kijken het nog even aan. Iedereen bedankt voor de adviezen!

Groetjes!