Meer verwerken, dus meer huilen?

Hoi hoi,

Even een vraagje over huilen voor het slapen gaan. Dani heeft dit altijd gedaan sinds te geboorte. Ik heb altijd begrepen is dat ook een soort van verwerking van alle gebeurtenissen. De afgelopen maand ging het eigenlijk erg goed bij hem. Hij moest nog wel af en toe huilen, maar binnen een paar minuten was dit meestal wel over.

Nu is hij vaak weer helemaal overstuur voor het slapen gaan. Hij kan ook steeds meer en beter geluid maken, dus het is echt krijsen en dit kan gewoon 10 minuten duren…echt zo zielig…Nu is hij ook vaker wat langer wakker en is ook veel meer aan het ontdekken. Zojuist heeft hij ook druk gespeeld en probeert van alles (draaien enzo, al lukt dit nog niet…zeer frustrerend voor hem ). Na het spelen nog even bij me genomen om hem wat rustiger te maken en in bedje gedaan. Nou hij was helemaal over zijn toeren. Ben na 5-10 minuten toch maar even gaan kijken om een hoekje en hij was echt overstuur. Had wel zijn ogen dicht en zag dat hij ook moe was…ben dus niet naar hem toegegaan en opeens was hij stil en sliep hij…nog steeds trouwens.

Nu zit hij waarschijnlijk ook in zijn sprong, dus heeft hij het zo ie zo wat moeilijker. Maar kan het zijn dat hij zo overstuur is van het drukke spelen???
Had hem voor de zekerheid wel helemaal ingebakerd, want vanochtend had hij maar 30 minuten geslapen ipv 2 uur.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja kan zijn dat ie daar nu meer last van heeft. Met een sprong wordt alles veel intenser beleeft he.

Groetjes,

Michèle

Ja dat kan,
Roy heeft het nu ook (is ietsje jonger). Is veel actiever en slaapt overdag minder.
's Avonds duurt het dan langer voordat hij slaapt. Hij is dan ook echt helemaal overstuur en dan is het ineens stil. Duurt een minuut of 10.
Na 5 minuten aai ik hem meestal even over zijn bolletje en dan zwakt het ietsje af.

Gr. Marieke

[img]http://www.beebiesite.nl/final/home/images/tmp/58220.png" alt=“beebiehofkens.beebiesite.nl” border=“0”>

Meer prikkels kan zorgen voor meer huilen. Als wij teveel prikkels dan reageren we af met bijv. uurtje sporten of in de tuin werken. Een baby kan alleen maar liggen, plassen, poepen en huilen dus dan is huilen het enige interessante om af te reageren.

Groetekes, Sje

Nu is natuurlijk altijd de tip bij een sprongetje “niets doen, het komt vanzelf weer goed”. En dat is ook zo…

Nu duurt deze sprong wat langer en Dani slaapt al een paar dagen overdag erg slecht (gelukkig 's nacht nog wel redelijk en heeft vanochtend zelf uitgeslapen tot 08.00). Wat ik nu doe is hem laten huilen als ik hem naar bed breng, nu is hij meestal binnen 20-30 minuten stil. Als hij tussendoor ineens wakker/eerder wakker wordt laat ik hem even huilen (maximaal 10 minuten) en dan haal ik hem uit zijn bedje als hij echt niet meer wil slapen. Ga dan met hem spelen, zet hem in zijn wipper of ga met hem wandelen, zodat hij toch nog even slaapt. Dit lijkt mij op dit moment even het enige…hebben jullie nog tips??

dit is ook eigenlijk het enige. Maar bij ons duurde spring wel lang maar hij ging in fases. Dan sliep ze slecht dan at ze slecht, maar duurde steeds maar een paar dagen gelukkig niet de hele sprong door.

Groetjes,

Michèle

Zo doe ik het ook inderdaad. Zeker met een sprongetje.
Overdag ben ik heel makkelijk daarin, niet moe, dan ga ik ook niet “vechten” om hem toch maar in bed te houden. Wandelen en even liggen in de box heeft ook nogal eens het gewenste resultaat

Gr. Marieke

[img]http://www.beebiesite.nl/final/home/images/tmp/58220.png" alt=“beebiehofkens.beebiesite.nl” border=“0”>

Inderdaad, Ik strijd trouwens ook niet met eten hoor. Ik weet dat ze 3 dagen moeilijk eet en dan komt ze daarna 1 keer 's nachts en dan eet ze weer normaal. Wel vervelend maar hopelijk niet meer noodzakelijk nu ze meer gaat eten aan vast voedsel. Oh en 's nachts spoken probeer ik zoveel mogelijk te negeren.

Groetjes,

Michèle

Prikkels, sprong en dat in combi met beginnen met uitbakeren: kan allemaal oorzaak zijn van het huilen en slechtere slapen. Hier zondag nog: aan het eind van de middag naar m’n schoonmoeder gegaan, daar gegeten (Erik dus ook) en rond half zeven weer naar huis, daar Erik nog z’n toetje gegeven en toen naar bed rond kwart over zeven (ongeveer een half uur later dan normaal). Aan het eind van de middag had 'ie niet meer geslapen. En ja hoor, rond acht uur en negen uur huilend wakker en dat duurde beide keren wel even. Dit heeft 'ie altijd als we op visite gaan, het daar druk en gezellig is en we een beetje afwijken van het ritme. Dan moet 'ie het weghuilen. Troosten is de enige remedie en dat doen we dan ook maar.

Groetjes!

Het is ook allemaal best veel voor hem. Uitbakeren doe ik nu ook maar rustig aan, want hij heeft het af en toe moeilijk hoor. Voornamelijk met slapen.
Maar hij is zich ook aan het ontwikkelen…hij begint echt praatjes te krijgen, veel te schaterlachen en probeert van alles met zijn lichaam (wat overigens niet lukt en dat vindt hij niet leuk )

Dus gelukkig ook veel leuke dingen. Hopen dat de sprong snel voorbij gaat

Ha ha ha hier nog steeds heel veel ik kom niet naar voren frustraties… Erg vermoeiend voor zo’n ukkie

Groetjes,

Michèle

Leuk om te zien dat ze zich zo ontwikkelen hè? Als je je bedenkt wat ze eerst konden en wat ze nu al doen, dan gaat dat echt snel. Wel heel bijzonder.

Groetjes!

Ik heb een boekje over huilen bij kinderen. daarin staat dat je kindjes lekker moet laten huilen. Zij kunnen zich alleen op deze manier uiten. Ga zitten, houd je kindje lekker vast en fluister in het oor dat huilen mag. Het kan een minuut duren of een uur. Mijn ervaring is dat na het huilen Puck weer helemaal opgewekt is.
Conclusie: ja, des te meer ervarigen des te meer huilen.

Groet Loes

Dat zeg ik ook altijd tegen morgan gooi het er maar uit meissie. Gooi het er maar uit, mamma houd je vast en jij mag lekker huilen. Echt grote tranen soms en als ze klaar is hoor je snuf snuf en dan veeg ik haar neus af en breekt de zon weer door.

Groetjes,

Michèle

Hoi

Nou die van mij huilt altijd al heeeel erg als hij moe is, nu is hij 9 weken en heb ik het maar geaccepteerd dat het zo is!
Ik doe als hij zo huild lekker knuffelen met hem zorg dat hij rustig is als hij in bed ligt en dan huilt hij nog wrijf ik over zijn oogjes met mijn hand die blijven daardoor dicht zitten.
Susses!

Dat zij de prikkels weghuilen, verwerken wat er allemaal in zijn leventje gebeurd is tot dat moment.

Groetjes,

Michèle