Meer slapen bij doorkomende tandjes?

Hallo

herkent iemand dit: bij mijn zoon is 1 tandje een klein beetje door en de tweede is nog niet helemaal door, maar ik kan al wel een wit “streepje” zien. Komt dus waarschijnlijk binnenkort door.

Nu heb ik het idee dat mijn zoon meer slaapt, sinds hij in deze tandenfase zit. Hadden jullie kindjes dat ook?

Op zich maakt het mij niet uit, want als hij de slaap nodig heeft, dan is dat zo, maar ben benieuwd of het echt met de tanden te maken heeft.

Bedankt alvast!

Dat is wel een interresante theorie. Dmitry heeft de twee onderste tanden al door, maar de laatste week komen de twee boventanden tegelijkertijd door, al twee mm groot ondertussen , maar hij heeft er wel ontzettend last van. Op dezelfde tijd heeft hij ineenkeer leren kruipen en optrekken. Dus hier spelen beide factoren mee, maar idd hier is hij de laatste dagen ook ontzettend moe. Op de kdv kwam hij goed mee de laatste twee dagen zeiden ze, maar thuis 'smorgens en savonds en ook vandaag, is hij heel erg jengelig en moe en niet te genieten. Ligt dan ookal rond zes uur te slapen savonds, dus veel heb ik jammer genoeg de laatste dagen niet aan mijn kleine manneke gehad.

Hier juist het tegenovergestelde. Als er tandjes doorkomen veel huilen, weinig slapen en ook s nachts vaak wakker worden. Maar ieder kindje reageert er anders op dus het zou best kunnen.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou, ik ben nog steeds benieuwd.
Hier is ze twee nachten moeilijk aan het doen. 19:00 naar bed, maar om 21:00 weer wakker om dan maar net zo lang te schreeuwen tot mamma haar komt halen.
Die vlieger gaat helaas niet meer op, want áls ik haar dan troost is ze me toch aan het lachen.
Gister voet bij stuk gehouden en ze was om 22:30 stil.

Hopelijk zijn het de tanden, want met 10 maanden en een beetje wordt het onderhand wel eens tijd.

Lilypie First Birthday tickers

@Boukje, heeft sarah nog geen tandjes? Dat zou dan heel goed kunnen dat ze er nu meerderen tegelijk krijgt en er daarom zo’n last van heeft misschien. Was bij een vriendin van mij haar zoontje ook zo. Die kreeg pas met een jaar zijn eerste tanden, maar toen wel meteen 4 tegelijk! auw…

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker