Meer Johannesbrood pitmeel?

Beste allemaal, graag jullie advies!

Mijn zoontje is 8 weken en heeft last van spugen en maagoprispingen (zie ook http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14553&FORUM_ID=3&CAT_ID=2&Forum_Title=Baby+0+tot+1+jaar&Topic_Title=Last+van+zijn+maagje)

We zijn nu de friso hypo-allergeen (vanwege mijn astma) met johannesbrood pit meel aan het uitproberen. Hij spuugt niet meer tijdens de voeding en daarna ook niet meer spontaan. Dit is dus fijn!! Hij heeft nog wel een paar maagoprispingen na de voeding of na een paar uur op bed. Deze zijn wel erger dan voorheen. Hij begint dan te huilen en kijkt moeilijk, is echt aan het wroeten. Uiteindelijk een boertje of spuugje. Dit had hij voorheen ook maar omdat de voeding nu dikker is doet de voeding er langer over voordat het er uit is. Dat is uiteindelijk ook de bedoeling maar nu het toch omhoog komt heeft Fynn er meer last van. En dat vind ik weer moeilijk om aan te zien. Ik hoop dat dit te volgen is!!

Ik doe nu twee schepjes JBPM bij voeding van 165 cc. Moet ik er nog meer indoen? Had iemand hier ook last van…??

Bedankt alvast groetjes Helene

Dylano had er geen last van, maar je kunt het met een schepje meer proberen, er mogen er tenslotte meer in, werkt het niet kun je weer gewoon 2 doen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi hoi,

mijn meisje krijgt 180cc+6 schepjes voeding en omdat ze ook oprispingen had, krijgt ze ook jbpm. Ik doe bij 200cc dus 5 schepjes jbpm. Er mogen er 4 bij per 100cc, dus wat jij doet is weinig . Bij mij speelt ook mee dat ze bij minder schepjes jbpm met een s-speen van difrax bijna een uur deed over haar fles en nu met wat meer schepjes en een m-speen maar een kwartier! Maar goed, dat is weer wat anders. Je mag er dus meer bij doen. Gewoon proberen en anders weer terug…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

Mijn zoontje krijgt ook JBM bij de fles. Ik doe er maar 2 schepjes in (180 cc voeding) Dit helpt bij mij voldoende. Ook hij heeft regelmatig nog last van oprispingen, maar hij heeft hier geen pijn door en wordt er ook niet wakker van. Ik heb vorige week geprobeerd om 1 schepje JBM extra te geven, maar dit pakte niet goed uit. Hij kreeg enorme maagkrampen en lag te gillen bij mij op schoot. Terug naar twee schepjes dus !!!

Marleen (trotse mama van Fréderique en Gerben

Hallo allemaal, nou ik heb het uitgeprobeerd eerst 3 schepjes en toen 4 schepjes. Nog steeds oprispingen. Bij 3 schepjes soms met kleine spuugjes met 4 schepjes geen spuugjes meer maar een soort van kleine maagsamentrekkingen, tongetje naar buiten, veel gewroet en uiteindelijk zakt het of laat hij een boertje. Soms huilt hij ervan (niet krijsen hoor!) en hij wordt er wel wakker van. Meestal pak ik hem dan op en dan gaat weer dat tongetje naar buiten en even later ja hoor een boertje. Daarna slaapt hij weer. Dit gebeurt zo’n twee, drie keer tijdens zijn slaapje. Vooral 's nachts redelijk vermoeiend. Ik durf er eigenlijk geen 5 schepjes in te doen, ik ben echt bang dat hij geen lucht meer krijgt door die maagoprispingen. Het tongetje gaat trouwens ook naar buiten als mhij poept en dat doet hij nu extra veel!! Het lijkt wel een soort gele schuimgel!!(Ja ik heb het gevoeld want de pamper kon het niet meer aan dan maar mijn hand eronder!!)

Jullie nog tips? Bedankt alvast!