Meer 9-maanders die weinig slapen?

Hoi Hoi

Mijn zoontje slaapt bijna niks meer overdag. Met moeite 2x een half uur in de wandelwagen. Soms iets langer in de auto. Voorheen sliep hij veel langer in de wandelwagen, minstens zolang de wandeling duurde, maar als we een uur gaan lopen, slaapt hij echt maar een half uur. Ook als ik met hem samen ga liggen is het nog maar een minuut of 40. In bed krijg ik hem overdag helemaal niet meer. Op zich vind ik het niet erg, ik vroeg me alleen af of er meer kindjes zijn die zo weinig slapen. Volgens mij is het beter als ze meer slapen, maar ja ik kan hem moeilijk dwingen.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

damian heeft vandaag tussen 8 en 8 wel helemaal 40 min geslapen. hij is overdag ook geen grote slaper vind hij zonde van zijn tijd denk ik. verder is hij wel gewoon vrolijk en niet duf ofzo dus ik heb het gevecht maar opgegeven maar zodra hij gaat mekkeren om alles omdat hij moe is gaat hij toch echt zijn bed in en of hij nou slaapt of niet dan blijft hij er zeker wel even hoor

Neeltje slaapt zo’n 3 uur overdag, soms wat korter of langer langer, verdeeld over twee slaapjes. Die is ook 9 maanden. Ik snap dat het je frustreert, mijn oudste was het eerste jaar ook vaak een onrustige slaper overdag. Je kan er weinig aan doen, behalve in bed leggen bij de eerste moe-signalen en gelegenheid tot slapen bieden. En rust en regelmaat doet het hier altijd erg goed bij beide dametjes!
Ik wandelde ook veel met Minke dan sliep ze in de wandelwagen , maar toen was ze nog jonger want ze paste nog in de reiswieg… daar past jouw kindje nu waarschijnlijk ook niet meer in.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik denk dat het vanzelf zal verbeteren, zodra ze actief gaan kruipen en straks lopen worden ze lichamelijk echt moe en slapen ze zomaar opeens uren overdag! Meestal tussen 12 en 3.
Tot die tijd …even volhouden en elke dag weer proberen, en je niet druk maken als het niet lukt! succes en groetjes

Tjaa, ik er hier nu ook eentje die duidelijk aangaf moe te zijn en nu vervolgens al 3 kwartier ligt te brabbelen…Soms dat weet het niet hoor pfffff. Maar als ik hem ophou dan heb ik op den duur een superchagrijnig kind, heel zielig ook voor de kleine. Hier viel die gister na een uur brabbelen uiteindelijk in slaap…Lastig soms hoor. Als jou kleine er goed gehumeurd bij is zou ik zeggen lekker laten gaan. Misschien heeft hij wel niet zoveel slaap nodig. Ik probeer hier door regelmaat minimale slaaptijd van 2, 1 1/2 uur aan te houden. Lukt niet altijd maar ja. Misschien ritme aanbrengen dat hij weet waar hij aan toe is? En anders maar regelmatig wandelen dan…Succes

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

demi is ook 9 maandjes
wij krijgen hem met moeite in bed, hoe moe hij ook is… slapen wilt hij niet
(daarvoor kon hij lekker tussen de middag slapen, of zelfs na zijn ochtendpapje ook weer een uurtje)

het zal wel door de sprong komen denk ik.
ze leren nu zo veel, demi loopt achter zijn loopwagentje, of langs de tafel/bank
heeft leren klappen in zijn handjes, zwaaien, brabbelen, hij is er de hele dag mee bezig hahahahaa

zal wel weer over gaan hoop ik, dat we hem weer zonder tegenspruttelen naar bed kunnen brengen.

is die van jullie ook vaker snachts wakker?
demi was een keer klaar wakker om 1 uur in de nacht

nou actief id hij nu al, kruipt de hele kamer door en gaat de hele tijd staan. Je zou verwachten dat hij kapot moe is, maar hij heeft energie voor 10. Geen idee van wie hij dat heeft, wij zijn allebei van die luie
Vandaag bij het CB zeiden ze dat het geen probleem was en dat ieder kind nu eenmaal anders is. Als het geen zin heeft om hem in bed te leggen moest ik dat ook maar niet meer doen. Leverde volgens hun dan alleen maar stress op.
Hij doet nu alleen nog maar dutjes in de buggy of in de auto. Nu zit hij ook al een uur kapot moe uit zijn ogen te kijken, maar slapen ho maar. Ik heb hem gewoon in de buggy gezet en dan heb je kans dat hij ook zo weer over zijn slaap heen is.

's avonds gaat het goed, hij gaat om 19.30 makkelijk slapen (meestal) maar is om 23.00 wakker en wil dan absoluut niet meer in zijn eigen bed slapen. Gisterenavond drie kwartier bij hem gezeten maar hij raakt helemaal over zijn toeren. IS gewoon aanstel, maar hij geeft het niet op. Uiteindelijk is papa maar met hem gaan liggen in het logeerbed en sliep hij zo.

22-12-2009 colin geboren

damian kruipt ook al een tijd en hij loopt nu zelfs aan 1 hand dus actief is hij wel. hij kan geen 5 min stil zitten. slapen overdag is echt niet veel hooguit anderhalf uur (tussen 7 en 8 meestal) dus veel is het niet maar hij doet het er goed op en heeft blijkbaar weinig slaap nodig

Meric hier slaapt wel. 2x overdag dus 2x twee uur lang. Sinds een maand is er 1 slaapje vanaf gegaan. Hij sliep voorheen 3x overdag. Dus hier geen problemen met slapen en dat is idd wel weinig een half uurtje…sterkte ermee

nou hij heeft vanmiddag op het kdv bijna 1,5 uur in bed geslapen!! Wat een wonder. normaal gesproken lukt het daar ook niet namelijk. Net was het met naar bed gaan wel weer feest. Heb de babyfoon eventjes op stil gezet en de tv hard en na 5 minuten naar boven gegaan, hem goed gelegd en toen sliep hij. Ik ga dit toch maar eens overdag ook proberen. Misschien werkt het. Als ik het gehuil hoor kan ik hem namelijk niet laten liggen (overstuur huilen dan) en 5 minuutjes moet kunnen. Ik wil hem ook niet teveel verwennen dan heb ik straks zo’n kind dat gaat huilen om zijn zin te krijgen en die zie ik genoeg in de stad en niet zo’n zin in

22-12-2009 colin geboren