Meedoen met de rage

de zoveelste rage is weer begonnen… de waveboard
en er zijn al zoveel rages geweest de laatste tijd zoals voetbalkaartjes weelies suske en wiske stickers pokemonkaartjes etc etc de meeste rages krijg je gratis bij de supermarkten dus die zijn wel leuk voor de kinderen kunnen ze gaan ruilen op school.
de laatste rages kosten een hoop geld voornamelijk voor de papa´s en mama´s zoals de wii (waar ik dan ook weer aan toegegeven heb kosste 300 euro en dan heb je nog geen spellen die ook ruin45 euro pst kosten)
en dan nu is het de waveboard de orginele kost rond de 130 de zogenaamde neppe 45. maar nee mijn kids moeten de echte hebben.
wel het spijt me maar ik vind het te duur en over een maand of twee kun je ze hoogst waarschijnlijk voor de helft krijgen.
maar ja moedergevoelens werken zich omhoog en voel me schuldig dat mijn kids met deze rage niet meedoen.
ik heb er over gedacht aangezien mijn middelste zoon bijna jarig is om het dan toch te geven maar bij nader inzien ga ik dan ruim over het budget wat ik normaal uitgeef voor zijn verjaardag en daarbij heeft hij vorig jaar ook al een trampoline gekregen die ook al een euro of 200 kostte.

dus mijn vraag is zouden jullie meedoen met alle rages ook al kost het en hoop geld en is er volgende maand weer een nieuwe rage

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Het ligt er een beetje aan wat voor rage het is. De waveboard vind ik op zich wel leuk. Zomer komt eraan en ze zijn dan lekker buiten bezig. Niks mis mee dus. Rages als nintendo’s, playstations e.d. heb ik niet zoveel mee. Ook ga ik niet naar een andere supermarkt omdat ze daar weer iets weggeven wat een rage word.

Groetjes

Ja ik vind het inderdaad een beetje dubbel, aan de ene kant wil je toegeven, mede ook omdat kinderen onderling hard zijn als ze iets niet hebben of nog erger het een neppert is. Aan de andere kant is leren dat niet altijd alles kan ook geen slecht iets.

Ik heb thuis nooit iets gekregen omdat het een rage was zeg maar. Ik had geen merkkleding en geen duur speelgoed. Mijn ma zat in de bijstand en daarna had ze een man die meer uitgaf dan er binnenkwam. Mijn stiefbroer (van haar huidige man) heeft wel altijd alles gekregen wat hij wilde en kan nu minder goed met geld om gaan dan ik. Wat ik wil zeggen weeg het af. Ik zal morgan niet alles ontzeggen maar ze moet ook leren dat niet alles kan. Is het voor jou de moeite waard. Realiseer je ook dat je 3 kinderen hebt. Zijn ze bereid te delen of willen ze er allemaal 1 dus dan is het 3 keer 130 euro. Persoonlijk zou ik proberen uit te leggen dat niet alles kan en dat als hij het erg graag wil jij een deel betaald en hij de rest bij legt. Dan wel met spaargeld dan wel met verjaardagsgeld. Zo heeft hij toch wat hij wil en jij ligt niet krom.

Groetjes,

Michèle

Ik be nbij Madelon ook nooit met alle rages meeggegaan, dan kun je indd bezig blijven en kijk eens op het schoolplein hoeveel er daadwerkelijk een echt wavebord hebben. Er zijn genoeg ouders die dat niet kunnen betalen.

Maar kids zijn ook slim Madelon was een jaar of 6 toen die furby’s inkwamen, kosten 100 gulden. Wou zij ook hebben, was tevens kermis bij ons. Dus ik zei dn kun je kiezen of kermis of furby, koos ze de furby. Prima ik heb dat jaar gen kermis gezien maar Madelon wel dus 4 dagen . Ze ging gewoon naar oma en dan zo’n allerliefst stemmetje opa en oma gaan jullie met mij naar de kermis en die waren zo gek wel

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het zoontje van mijn man heeft er dus wel eentje gekregen van zijn moeder en stiefvader. Ik persoonlijk vind het niet zo nodig. En ik ga er zeker niet aan meewerken omdat zij het wel doen.
Vorig jaar wou hij een Nintendo DS of iets dergelijks (geen verstand van die rommel). Die kostte ook iets van 200 euro of zo. We hebben dan de mazzel gehad dat iemand ze voor minder wegdeed op marktplaats met enorm veel spelletjes erop. Maaaaaaar… Hij mocht het alleen kopen van zijn spaargeld. HIJ wou het perse hebben dus moest hij er ook voor sparen. Dus wat hij gekregen heeft met zijn verjaardag en nog een beetje wat er in zijn spaarpotje zat heeft ie aan de Nintendo uitgegeven.
Nu, maanden later wordt er bijna niet meer naar omgekeken…

Ik heb zelf vroeger ook niet alles gekregen. Geen dure barbies of wat dan ook maar de goedkopere varianten. Natuurlijk vond ik dat niet altijd leuk maar ik heb me toch prima vermaakt met het speelgoed wat ik wel had. Ik vind dat je niet altijd moet toegeven aan al die rages of dure dingen. En ik vind dat ze moeten leren dat alles geld kost en VEEL geld. Dat kun je ze alleen laten weten door ze er aan mee te laten betalen. En zo niet, dan krijgen ze het ook niet. Want papa en mama hebben nog altijd geen geldboom in de tuin staan (nog niet eens een klein boompje )

Groetjes Bianca

Dat is niet te doen… aan alle rages meedoen. En … de lol is er nog snel af ook. Hier mag zoonlief (net als mama vroeger) leren om zelf voor die rage te sparen als hij die perse wil…

Weet je dat je kind zelf ook niet meer tevreden is als hij alles maar krijgt. Tenminste zo denk ik erover…

Lilypie In verwachting Ticker

Ik sluit me bij de mening van mini-boy aan. Als hij echt mee wil doen aan de rage dan moet hij er voor sparen. Ik moest vroeger zelf ook overal voor sparen en kan nu goed met geld omgaan. Een vriendin van me daarintegen die kreeg vroeger alles wat ze wou hebben van haar ouders. Soms 2 of 3 keer zeuren, maar dan gingen haar ouders overstag en kreeg ze het. Gevolg is wel dat ze nu absoluut niet met geld om kan gaan.

En ik weet nog wel hoe trots ik was als ik iets kon kopen waar ik voor gespaard had.

Groetjes,
Sandra

Zo te lezen ben ik thuis vroeger nogal verwend. Ik had het allemaal, van Fleur-barbies tot jojo’s, van een plastic ET tot spinnen die je tegen de muur kon gooien en van ruikgummen tot de Lollobal. Niet alles even duur natuurlijk, maar ik kreeg het gewoon. Mijn zus ook. Ik zeurde toen om een paard, maar dat vond mijn vader belachelijk. Een week later was het over met mijn ‘paardenliefde’. Ik heb ooit met geld van mijn communnie een babypop gekocht, waar ik jaren en jaren mee heb gespeeld. Ik was er zo blij mee! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu nog steeds een beetje een verwend nestje ben. Als ik iets wil (natuurlijk wel binnen redelijke grenzen he) dan moet ik het hebben. En dan komt het er ook, vroeg of laat. Ik wil niet dat Eva dat meekrijgt, dus ik ga het zelf anders doen dan mijn ouders. Mijn vriend kreeg thuis bijna niks. Hij maakte een jojo van lego, omdat zijn vader weigerde er eentje voor hem te kopen. Ik had de nieuwste die ze bij Bart Smit hadden. We waren er waarschijnlijk even blij mee. Ik had een stereo, mijn vriend een klein radiootje dat hij zelf op had geknapt. Hij moest sparen voor een brommer, ik had er eentje kunnen krijgen, maar dat wilde ik niet. Ik gaf daar niks om. Hij heeft geleerd om niet alles te krijgen wat je wilt en nu heeft hij nog steeds dat hij gewoon zuinig is. Ik vind dat wel fijn, dat hij mij een beetje terughoudt zeg maar. Ik weet zeker dat hij ook wil dat Eef de waarde van geld ziet. Daarom krijgt ze later zakgeld en als het op is, is het op. Dan krijgt ze maar geen weet ik veel wat. We gaan niet alles geven. Volgens mij ben ik wel een aardig persoon, haha, maar ik had net zo goed een verrot verwend rotmens kunnen zijn, dat overal over zeurt! Ik werk ook wel hard voor mijn centjes trouwens, ik houd mijn hand niet op. Waar wil ik nou eigenlijk heen? Oh ja, dat het goed is om je kinderen duidelijk te maken dat iets veel geld kost en wat dat betekent. Ik zou denk ik hooguit zo’n wave (ik zie ze hier in de buurt ook erg veel) kopen als ze er dan alledrie mee spelen? En anders bv wachten tot een verjaardag, deels zelf laten betalen, klusjes laten opknappen en daar iets voor geven etc. Ik zou zéker niet 3x130,- uitgeven!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/aAh0p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 07 May 2010 21:51:44

Ik ben hartstikke blij dat die Rage van WaveBorden hier weer helemaal UIT zijn… Wat een gevaarlijke dingen zijn het… Voor je het weet heb je er 1 onder je auto, omdat je niet kunt remmen met die dingen…

Hier voor t huis spelen geregeld kinderen, maar je mag ook 50 rijden hier… Niet iedereen houdt zich aan die snelheid, dus je raad het al… gelukkig zijn er nog geen ongelukken gebeurt…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hier hebben de kinderen het geluk dat mama dol is op spelletjes. De wii kocht ik toen mijn man net uit het ziekenhuis kwam en de sfeer wat bedrukt was. hahaha Het hielp wel en inmiddels heb ik dat ding al terug verdiend. Een DS hebben ze beide ook, Sint was ze genadig. Maar ze weten ook dat niet alles kan alhoewel ik aan mezelf merk dat ik wel probeer te zoeken naar een manier zoals bv Marktplaats. Ik moet er wel bij zeggen dat onze kinderen gelukkig niet zo heel veel veeleisend zijn en ook snappen dat niet alles kan. Ze zijn ook happy met een stickervelletje bij wijze van. Gelukkig woon ik een een dorp, hier hebben we toch een beetje minder last van al die rages.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 10 May 2010 10:06:31

Ik heb vroeger ook altijd zelf moeten sparen voor dat soort dingen.
En ik wist ook al wel dat ik er niet om hoefde te gaan zeuren, omdat ik het toch niet kreeg.
Alleen met mijn verjaardag kreeg ik altijd een groot kado van mijn opa en oma. (En soms met kerst/vakantie nog weleens iets toegestopt)

Het heeft wel geresulteerd in dat ik erg goed met geld om kan gaan.
Wij kunnen redelijk goed sparen, ondanks dat we het niet breed hebben.

Zelf zou ik er dus ook mijn eigen kind voor laten sparen, en klusjes doen ed.
Ze moeten nu eenmaal weten dat niet alles kan (en zeker niet als je er geen geld voor hebt).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hoi asje

ik heb idd ook gehoord dat je de wii kan ombouwen maar hoe wat en waar weet ik niet, heb je tips?

voor de WII gaan wij naar mijn oom, hij bouwt ze om, Of een neef van Chris…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

nee aan de rage doen wij ook niet mee
die van ons heeft wel een dsi .en verder houd het op
want ook die wave boorden zijn hier een rage nou echt niet .
op het school plein word je voor de voeten gereden .
ik vind het te zot voor woorden .er zijn grenzen

groetjes marielle mama van tanja

Vroeger wilde ik ook meedoen met rages, enkel en alleen om ‘mee te kunnen doen’. Voor Anna is het nu nog niet van toepassing, laat staan voor Nora.

Als er wel een rage is tegen die tijd, denk ik dat ik er niet snel aan mee zal doen. Misschien met een gulden middenweg. Ik zal er zeker niet veel geld aan uitgeven!!

hey asje bedankt voor je mailtjes en je aanbod
de neef van onze oppas die zou het ook kunnen maar wij gaan eerst even proberen of het op die andere manier lukt.

groetjes

Ik heb je nog een mailtje gestuurd

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!