Hallo,
Nog even een vraagje over spelen met je kind.
Ik heb een zoon van bijna 11 maanden, mijn eerste. Nu is het zo dat ik nog niet aan het werk ben, ga half augustus weer aan de slag.
Maar goed, mijn vraag, spelen jullie veel met jullie kindjes of laten jullie ze meestal alleen aanrommelen?
Had het er gister met mijn moeder over en die was best verbaasd toen ik zei dat ik hem meestal lekker alleen laat aanrommelen en eigenlijk bijna nooit samen speel. (Enkele keer per dag en verder natuurlijk lekker veel aandacht tijdens de verzorging en eetmomenten)
Ben natuurlijk ondertussen ook vaak wel druk met andere dingen zoals de welbekende huishoudelijke taken :-S Waar ik hem soms ook wel in betrek zoals bij de was bijvoorbeeld maar weet anders echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen om de hele dag met hem op de vloer te liggen?
Las laatst ook een artikel dat het nieteens zo heel goed voor je kind is als je de hele dag met hem tussen het speelgoed zit omdat zelfstandigheid dan niet echt aangeleerd wordt maar ik voel me nu toch wel een beetje schuldig… doe ik er eigenlijk wel goed aan dat ik hem ‘zo weinig aandacht’ geef?
Hij is er overigens wel tevreden mee.