Medische keuring

kreeg net een telefoontje dat ik donderdag een medische keuring krijg,
om te kijken hoeveel uur ik kan gaan werken.

tijdens het voorgesprek kreeg ik het gevoel alsof mijn gezondheid niet serieus genomen werd en dus heb ik een medische keuring geeist.

jullie weten dat ik heel graag weer aan het werk wil, na 10 jaar thuis gezeten te hebben maar ik kreeg het gevoel alsof zij daar anders over dachten.

morgen heb ik een afspraak bij de ha om te kijken of de ganglion operatief verwijderd moet worden en ga ik toch weer vragen om een verwijzing voor de reumatoloog omdat de pijn steeds verder doortrekt en ik denk dat dat niet alleen door de ganglion komt omdat de pijn al heel lang aanwezig is.

anyway ik zou graag willen weten hoe zo´n medische keuring te werk gaat dus als iemand er ervaring mee heeft en die met mij wil delen… heel graag…

before you judge me, try hard to love me

Geen ervaring mee, maar ik ga ervanuit dat het zal bestaan uit een vragenlijst en een lichamelijk onderzoek. Dan zullen ze waarschijnlijk voornamelijk kijken naar wat voor jou de probleemgebieden zijn, en natuurlijk wat voor je toekomstige baan van belang is.

Mijn vriend moest toen hij nog op de pilotenopleiding zat ook een medische keuring doen. (Helaas bij de laatste keuring medisch afgekeurd wegens migraine…)
Zijn keuring bestond o.a. uit urine onderzoek, bloedonderzoek (4 buisjes ), ogen en oren (maar ja dat moet voor het vliegen, dus jij denk ik niet) en inderdaad een heeeeeeele lange vragenlijst

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Keuring bij het UWV ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik weet het ook niet, ik weet wel hoe zo’n gesprek gaat want dan evalueer je gewoon de periode vanaf het moment dat je arbeidsongeschikt werd verklaart tot en met hoe het nu gaat.
zo’n medische keuring zelf weet ik niet hoe dat gaat maar ik wil je wel heel veel succes wensen!

ik ben nooit afgekeurd oid naast het inkomen van mijn man hebben wij aanvullende bijstand daar wil ik uit en zij willen mij daaruit dus de keuring gaat via de gemeente.

ik solliciteer me gek maar ja wie neemt er nou iemand aan die 10 jaar niks gedaan heeft en ook nog eens medisch niet 100% is

ik hoop alleen dat ze nu eens serieus gaan nemen want dat kreeg ik bij het voorgesprek helemaal niet het gevoel bij.

nou ja ik zie het wel , ik hoop dat ze mijn dossier ook bij de ha opvragen kunnen ze teminste zien hoe lang ik er al mee loop

ja maar dan gaan ze je gewoon re-integreren…
zij zoeken gwoon naar bedrijven die aangesloten zijn bij de gemeente/uwv
die dus mee willen werken aan zo’n dergelijk project. dat ook mensen die arbeidongeschikt zijn of mensen die in de bijstand zitten een kans hebben om werk te vinden en vol te houden.

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Feb 2011 12:13:35

nou kan me weer voorbereiden op een operatie, volgende week dinsdag pfff

ind bakmama daar heb ik ook aan gedacht om vrijwillergerswerk te doen, asiel heb je hier helaas niet want dat had ik heel graag gedaan en het bejaarden tehuis hier op de hoek heeft al een wachtlijst met vrijwillegers.

ik zou ook graag in de kinderopvang ( maar daar heb je paieren voor nodig)
willen werken of in kleding/speelgoed winkel of drogisterij dat lijken me niet al te hoog gegrepen banen maar ze nemen me gewoon niet aan, eigelijk word ik niet eens uitgenodigd op gesprek en is het meestal van we houden je wel in het systeem maar vervolgens hoor je dr nooit meer wat van.

ach ja wie weet kom ik via de gemeente (na de keuring) wel terecht in de werk wereld

nou als ze dit een medische keuring noemen tsss het was gewoon een gesprek, hoefde ook niets in te vullen, er werd gevraagd wat ik mankeerde (kwa hart en gewrichten) en wat voor werk ik wilde doen.
voorlopig wachten ze iig mijn operatie en herstel af en daarna gaan ze kijken of ik een reiintrigratie traject moet belopen, hoewel hij adviseerde om zelf een baan te gaan zoeken want het werk dat ze me zullen aanbieden is geen plezierig werk (wat dat dan weer inhoud wou die niet zeggen) maar ja ik solli me al gek dus …