Medicatie mee op vakantie

Wij gaan dit jaar naar portugal op vakantie en we gaan vliegen. Voor ons maar ook voor morgan de eerste keer op vakantie die kant op. Nou heeft mervin van de week een soort reisetuitje gekocht bij de apotheek met wat medicatie erin zoals pcm, ib, medicijnen tegen derrie en tegen verstopping, braken en een tegen vlieg en wagenziekte. Maar das allemaal voor volwassenen. Nou wilde ik voor morgan zo ie zo pcm en osr meenemen, maar is er nog iets dat ik mee zou moeten/ nemen voor haar just in case??

Groetjes,

Michèle

Antimuggenspray? Wij hebben een groen flesje, heet Bye Bites geloof ik. Heb ik gewoon bij Kruidvat gehaald. Werkt bij ons zoontje goed. En misschien iets van prikweg? Maar goed, dat zijn niet zo zeer dingen die je dringend bij je moet hebben denk ik?

Heb je verder ook een ehbo doosje bij je met pleisters, tekenpen, pincet, jodium (oid) e.d.?

Kan je verder niet zo heel erg helpen denk ik…

Das misschien ook wel een goed idee, al moet ik zeggen in zit wel in een all in resort dus ze zullen daar ook wel een en ander hebben denk ik.

Groetjes,

Michèle

behalve duoponotie?? haha

luxe hoor zo´n all inn resort

ik zou ind een huis tuin en keuken ehb doosje meenemen voor onderweg tijdens uitstapjes.
maar hopen dat je al die spullen niet nodig hebt en gewoon super genieten van je vakantie!!

before you judge me, try hard to love me

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 28 Jul 2010 19:51:13

Een diarree remmer voor kinderen…of bestaat die niet en ben je aangewezen op de ORS?

ja ik zou motillium meenemen
voor het geval ze griep krijgt en veel moet overgeven.
dit stopt het overgeven en remt de misselijkheid af, kun je gewoon kopen bij de apotheek en hoeft volgens mij niet op recept, anders hebbben ze zoiets soortgelijks ook gewoon bij een drogist geloof ik.
misschien hebben ze ook iets tegen diarree voor kleintjes… maar ik geloof het niet eigenlijk.
dan heb je idd ORS.
ik zou ook neusspray meenemen ivm dr oorontsteking

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Neusspray! Goed bij oorontsteking en bij verkoudheid. Zeker bij veelvuldig bezoek aan zwembaden kunnen de oren onhandig dicht gaan zitten.

Groetekes, Sje

Vergeet de thermometer niet! (of oormeter in jouw geval met morgan).
Diaree heb je niks voor zulke kleintjes voor, je hebt wel van Vsm kind kindigest tablettjes, dat is voor misselijkheid en verstoring vd darmen. Die tip kreeg ik vd etos bij ons.

Gr Patries

Ik ga morgen toch even naar de apotheek ik zal eens vragen of ze een lijstje hebben want ik moet ook een medicijnenpaspoort voor mijn medicatie hebben want anders heb ik een probleem, een nederlander met meer dan 20 witte pillen met lettertjes erop

Groetjes,

Michèle

hahahahaha goeie michele

Ik heb even gezocht op Google op kinder reisapotheek. Zie hier:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=kinder+reisapotheek

Groetekes, Sje

Dank je Sje ik zal hem eens goed doorspitten.

Groetjes,

Michèle

Hahahaha, dat is een goeie. Kom je daar in Portugal, moet je meteen naar zo’n kamertje van de douane! Doet me denken aan een verhaal van Linsey Lohan. Ken je die? Zo’n C-actrice die helemaal van het padje is, een soort Brittney Spears in het kwadraat. Die liep op het vliegveld en liet een wit spoor na. Dacht de douane dat een kapotte PCM was. Bleek achteraf vette COKE te zijn! Kwam ze goed mee weg!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Duh je wordt doodgegooid met miss wannabee celeb. Ze zit nu in de bak omdat ze nog meer onhebbelijke hobbies heeft… Enne ik ben slimmer dan zij is, ik ben er wel mee gekapt

Groetjes,

Michèle

@Rainbow: ja hahaha dat hoorde ik idd ook, geweldig! ook ik moest er hard om lachen

Ik moet zeggen dat wij naar Kos helemaal niets bij ons hadden aan medicatie. Ja, pleister en een thermometer. Seth was toen nog nooit ziek geweest en had nog nooit pcm gehad, dus dat hadden we niet eens:O

Uitgerekend op vakantie werd hij ziek, ruim 40 graden koorts. Maar we hadden binnen no time, op zondag, pcm bij de apotheek.
Ik wil dus aangeven dat als je iets vergeet, je het daar zeer waarschijnlij kook goed kunt krijgen!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@ Anne ja waarschijnlijk wel maar ik ben er zo een van beter safe then sorry. Zit je daar misschien midden in de nacht

Groetjes,

Michèle

Het stomme is dat ze een wanna-be celeb is, maar dat iedereen haar tóch kent! Net zoiets als Dries Roelvink eigenlijk!

@Michele…jij coke? Heavy!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nee schat ik alleen booz, heb me nooit aan de hard drugs gewaagd,

Ha ha ha ik vraag me alleen af wie zieliger is. Lohan in de bak if dries in zijn gele badslip…

Groetjes,

Michèle