Medicatie bij en die zijn blijvend:(

Vandaag weer bij de dokter geweest van hij blijft maar hoesten (al ruim 3 maanden) Ze waren nu genoodzaakt een puffer bij te geven bij de ventolin die hij al had. dit middel heet flixotide. dit is om longontsteking te voorkomen want er is iets chronisch bij m en ze weten niet wat precies.
daarom mogen we ook niet meer met dit middel stoppen.
best schokkend om te weten dat dit een steroid achtig medicijn is las ik erin. best heftig… hopelijk gaat het hem iig helpen. hij blijft wel onder controle staan omdat na langer termijn iets met de botten kunnen gebeuren en ook iets met de bij-nier (minder functioneren) en omdat we dit dus langer moeten gebruiken dan voorlopig is dat best klote. ik hoop dat ze nog ergens achter komen dat hij toch nog een ander middel krijgt wat minder heftig is. Maarja dat mag de kinderarts dan weer bepalen. We wachten op een oproep.

Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Dec 2011 18:01:37

Dat is inderdaad heftig. Onze zoon heeft Qvar en Ventolin. Hij mag evt na de winter stoppen met Qvar, maar ik geloof nooit dat zijn longen er dan al aan toe zijn. Hopelijk komt hij er ooit wel vanaf, maar dat zal nog wel een paar jaar duren denk ik.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

ken toch veel puffers maar die jij noemt toch niet.
is dat ongeveer hetzelfde?
ik heb helemaal niks met die medicijnen, dus ik baal er gewoon wel van. zeker omdat rico sinds hij beneveld is in het ziekenhuis 2 weken terug er een hele grote hekel aan gekregen heeft.
maar nu vanavond ging het goed. zowel de ventolin als die nieuwe. ik zeg dat we samen tot tien moeten tellen. joepie! hij werkt mee
na die flixotide moet hij wel veel drinken. dus geef hem zo’n 300 cc appelsap, dat wil wel

Ik had al gereageerd op fb Maar waar in de bijsluiter zie jij staan dat het een steriod achtig medicijn is want dat zie ik nergens staan

En madelon heeft hem 3 jaar dagelijks gebruikt en er niets aan overgehouden dus hoop ik bij Dylano ook maar op.

Gebruikt rico de ventolin ook dagelijks? Want die mag( ik Dylano alleen maar geven als hij benauwd is want die opent alleen de luchtwegen en doet verder niet zoveel. Ja dat hij dus meer lucht heeft maar als hij niet verkouden ofzo is is dat dus niet nodig.

Liefs Michelle

nee dat las ik een medische site ik kopier het wel:

Flixotide (Flovent)is niet gemaakt voor en bedoeld om snel werkende inhalers voor plotselinge astma aanvallen te vervangen. Flixotide (Flovent) is een inhalatie steroïde.

bron; http://www.unitedpharmacies.nl/product.php?productid=178

weet niet of ik het moet geloven, maar waarom wordt het anders op een long site gezet. kon het ook niet in de bijsluiter terugvinden overigens. daarom vraag ik het wel na aan de kinderarts of dit wel of niet klopt.
nee Rico heeft ventolin zo nodig maar hij moet hem s’avonds sowieso hebben. dan moet ik eerst ventolin geven en 5 of 10 min daarna die andere omdat dan het middel beter wordt opgenomen, omdat rico’s luchtwegen te dicht zitten hij niet goed kan inhaleren. ik zei al maar hij heeft een voorzetkamer dus dan is dat toch niet zo’n probleem? nouja ze wilde het niet riskeren dus moest toch maar.
omdat rico nu al 3 mnd hoest heeft hij nu sowieso 3x per dag ventolin en 1 keer zonodig. maar dit is alleen een luchtwegverwijder dat klopt, die 2e is een lluchtwegbeschermer. ik denk dat het hetzelfde verhaal is als bij Dylano michelle, tegen jou hebben ze hetzelfde gezegd als tegen mij mbt die astma. alleen pasten sommige dingen die hij had daar weer niet helemaal bij. omdat hij ook constant die bovenste luchtweg infectie heeft namelijk.

Gewijzigd door - MamavanRico op 30 Dec 2011 18:58:33

Ben benieuwd wat de kinderarts er van zegt.

Liefs Michelle

ja ik ook, snap ook niet waarom dit niet zo in de bijsluiter staat die ik heb, want het is wel overal te lezen op internet, nu weet ik wel dat je niet alles moet geloven wat op i’net staat maar in dit geval vraag ik eht toch graag even na

Hoi,

Mijn zoontje heeft ook een tijd lang flixotide moeten gebruiken wegens langdurig hoesten en erg benauwd.

Mijn huisarts heeft me toen verteld dat mijn zoontje dit middel ZEKER 2 jaar zou moeten gebruiken.
Daar vertelde hij bij dat we de groei van mijn zoontje goed in de gaten moesten houden omdat dit middel er soms voor zorgt dat een kind slechter groeit.

Dat vond ik zo’n eng idee dat ik zo snel mogelijk zelf (in overleg met de HA) ben gaan afbouwen met de puffer.

Uiteindelijk heeft hij 4 maanden de puffer gebruikt en het gaat echt super goed nu!

Wie weet als Rico’s longetjes een tijdje rust krijgen door deze extra puffer je na een tijdje (in overleg met de HA) ook kunt proberen af te bouwen om te kijken wat er gebeurd.

Ik zeg natuurlijk niet dat je niet naar je dokter moet luisteren hoor. Maar “nooit meer stoppen” zou ik niet meteen zomaar aannemen.

Sterkte meid!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Qvar is inderdaad ook een medicijn om luchtweginfecties en evt. longontstekingen tegen te gaan. Onze zoon is 11 weken te vroeg geboren en als gevolg daarvan waren/zijn zijn longen niet helemaal goed. In juni heeft hij in het ziekenhuis gelegen ivm luchtweginfectie en is toen ook om de 2 uur beneveld. Sindsdien wil hij gelukkig wel de pufjes beter, want voor die tijd was het een drama. ik heb ook zo’n voorzetkamer (met van die beertjes erop) en ik zeg ook altijd dat de beertjes ook moeten puffen. De ventolin is ook als het nodig is, maar met dit weer helaas wel nodig. Succes ermee!

@Ilovemyboy: ja dat klopt dat heb ik ook gelezen, en daarom zou je dan zo’n scan moeten laten maken bij de kinderarts ofzoiets. als je het dus langer moet gebruiken.
Nee, met blijvend bedoel ik niet levenslang, maar tot de kinderarts anders beslist. maargoed er zijn nog onderzoeken bezig en we weten niet beter op het moment dat we dus blijvend moeten gebruiken. tot er eventueel meer duidelijkheid is. en dat kan nog wel even duren vrees ik, maar zeg nooit nooit het zou zomaar kunnen dat het sneller gaat dan we verwacht hadden en daar hopen we dan ook op.

@mooiezoon: Rico is laatst ook beneveld, maar niet om de 2 uur zoals bij je mannetje, wat heftig zeg! hoe reageerde hij daarop rico was namelijkk helemaal panisch (natuurlijk ook al van de benauwdheid maar dat benevelen maakte het er niet beter op…zijn paniek dan…)

@Mama van Rico: hij was er eerst ook helemaal panisch voor, maar hij heeft in totaal een week in het ziekenhuis gelegen. De eerste nacht en dag moest hij om de 2 uur en de dag erna om de 3 uur en zo werd het steeds meer afgebouwd. Op het laatst ging het eigenlijk op de automatische piloot. Moet er wel bij zeggen dat hij sinsdien zijn pufjes thuis veel beter wil. Dus dat heeft het dan voor ons weer opgeleverd.

haha ja goeie de beer moet ook puffen
wij tellen nu van 1 tot 10 tijdens het uitademen, leert ie ook nog beter tellen hij vind het goed zo dus gelukkig gaat het nu sinds gisterenavond goed… afkloppen!

esmeralda heeft vanaf 6 maanden oud toen die ventolin gekregen toen ze 1 was kreeg ze flixotide erbij en vooral in de wintermaanden was het hard nodig.
Tot haar 3de heb ze deze gehad en nu is ze al 2 jaar zonder puffjes.

wat super zeg!
wij vroegen ons ineens af of het door de parkiet kan komen… hij heeft alleen geen huiduitslag. die parkiet is in de zomer buiten en in de winter binnen…hmnzz.

Hallo,

Even geheel terzijde, maar toch maar even waarschuwen, geef de pufjes aub voor het tandenpoetsen. Mijn dochter is nu net 6 en heeft maar liefst 6 gaatjes door de pufjes!!! Dus voor de toekomst leed te besparen bij de tandarts…

N.B. ik gebruik de flixotide bij mijn dochter wanneer zij verkouden wordt. Al vanaf dat ze 4 maanden is. Hierdoor raken haar longen minder snel geirriteerd en blijft ze niet zo hangen in haar hoest.

Ook hier moet ik bij zeggen dat ik het dit jaar (kan nu nog mooi) nog maar 3 keer heb hoeven te gebruiken…

Hier een stuk beter sinds de vogel weg is.

Liefs Michelle

Wat vervelend voor Rico. Ik hoop dat hij ze niet te lang hoeft te hebben.

Groetjes,
Sandra

nou je moet sowieso met deze puffer goed naspoelen of wat eten he.
dus wij doen het na het avondeten VOOR zijn toetje. en idd tandenpoetsen ervoor. het is niet alleen slecht voor zn tanden maar ook voor zn mond/keel

@Miremady; we gaan is proberen de vogel ergens anders te doen dan in de huiskamer. voordat we hem wegdoen (is namelijk zo’n huisvriend alsof ie bij het meubulair hoort haha)

Wij doen ook eerst puffen, dan wat drinken en dan tandenpoetsen. Na de Qvar moet je ook altijd wat drinken.

allereerst; het gaat beter! eindelijk! dus het helpt en dat is goed
maar… dan nog iets positiefs. ik zal eerlijk bekennen dat ik vaak vergeet s’ochtends tanden te poetsen bij rico. s’avonds overigens nooit. dan doe ik het altijd.
maar nu met die puffer gaat tandenpoetsen s ochtends ineens zonder problemen haha, dus het is voor meer dingen goed