hoi hallo, me zoontje net 2 geweest is als ik hem kom afhalen van kdv helemaal over zijn toeren …helemaal overstuur en wil gewoon niet mee.Ik weet op dat moment niet wat ik ermee aan moet …dit is nu de 4 de keer en heb het eigenlijk nog niet eerder gehoord…alsof het niet gezellig is thuis of dat ie niet met me me wilt …ik weet het niet maar tis geen fijn gevoel dat kann ik je wel vertellen …zijn er moeders die dit ook hebben meegemaakt of tips kunnen geven…groetjes
Me zoontje wil niet mee naar huis van kdv
HHoi
Ik heb hier (nog) geen ervaring hiemee. Weleens gelezen dat het zo kan zijn dat ze moeite hebben met de overgang. Dat mama er in 1x is.
De tip was: speel even met ze en vertel dat de dag erop zit bij de creche en dat ze o mee gaan naar huis. En dan vertellen wat je thuis gaat doen.
En onthou…meestal is het tijdelijk.
Wij hebben net weer het tegenovergestelde afgesloten. Huilen bij het wegbrengen! Was ineens weer over van de ene op de andere dag!
Tessie
ja in het begin was het bij mij ook andersom …drama met afscheid nemen ,nu echter drama met ophalen ,me zus zegt ook "wees blij das een teken dat ie het leuk vind daar "maar het gaat je echt door merg en been …PEUTERPUBERTIJD -fase,mag ik hopen …groetjes
Voordat Luc op de psz ging, ging hij naar een opvang bij de sportschool en daar wilde hij ook niet mee met mij naar huis.
Wegrennen, huilen, geen jasje aan willen doen ed.
Drama…dat heeft een tijdje geduurd en nu, nu is het juist heel erg andersom.
Hij wil nu even nergens heen, niet eens naar oma.
Dus ja, ik herken jouw situatie…en nee het is niet omdat jij niet gezellig bent of omdat het thuis niet gezellig is. Misschien een beetje dwarsliggen of juist lekker blijven doen waar hij mee bezig is.
Voelt rot maar het is nooit persoonlijk (ook al weet je dat wel…).
Groetjes Liesbeth
Tips…inderdaad niet gelijk uit zijn speelomgeving weghalen. Even acclimatiseren, samen even iets doen en dan rustig aan naar huis.
Tja, concreet…is het niet.