Me baby valt telkens om

hallo allemaal
Mijn naam is Sarah en ben een nieuwe lid sinds vandaag
Ik heb me hier aangemeld met de hoop dat ik hier bij andere mama’s steun en antwoorden kan vinden als ik het nodig heb met me kleintje.
Ik ben voor het eerst mama geworden en me kleintje is nu 8 maanden oud en na een paar maanden geleden verhuisd te zijn naar Belgie waar ik nog niet zo veel mensen heb leren kennen zou het fijn zijn om tips te krijgen.
zoals met het probleem dat ik nu ondervind.
Mijn zoontje kan sinds een paar dagen zichzelf op trekken wat hij nu overal doet zo ook in de zitkamer tegen de bank als ik hem op een dekentje zet
het probleem is alleen dat als hij zich optrekt hij ook loslaat en achterover op zijn kopje valt en dat is een harde bons kan ik jullie zeggen en gaat gepaard met tientallen tranen en die zijn niet altijd alleen afkomstig van me kleintje.
mijn zoontje zit nog niet goed zelfstandig maar wilt nu wel al leren lopen en dat terwijl hij nog niet eens goed kan kruipen(hij trekt zichzelf vooruit op zijn knieën).
wat kan ik doen want ik hoef me maar een paar seconden om te draaien of hij heeft zichzelf al weer opgetrokken tegen de bedkant , boxkant of bank
en ik kan het niet uitstaan om telkens met een trillende hart me om te draaien om te zien hoe die recht achterover op zijn kopje valt.

Sja ze leren toch met vallen en opstaan.
Wel heel vervelend hoor daar niet van maar ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen.

Wel heel vervelend hoor daar niet van maar ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen.

dus ik moet het niet zo ernstig nemen?
want hij valt zo hard dat ik soms de neiging heb om hem gelijk naar de urgentie te brengen

lastig! Nu las ik ergens dat er helmpjes voor te koop zijn, is dat wat? Even in het begin als hij echt zo hard valt? Of misschien kun je hem een paar keer helpen door hem op zijn billen te zetten zodat hij leert op zijn billen te landen? Dat doet mijn dochter nl. Dan huilt ze ook hoor maar ze op je pamper landen is toch minder ernstig dan op je bolletje lijkt mij…
succes!
groetjes,
Wendy

Morgan viel in het begin soms zo hard dat ik dacht dat ze een hersenschudding zou hebben, maar ik heb haar toen een paar keer laten zien hoe ze zich kon laten zakken. En na vallen en opstaan liet ze zichzelf zakken. Zolang ze nergens tegen aan kunnen vallen, zoals een tafelrand of iets, ben ik bang dat je niet zoveel kan doen. En zolang ze huilen is het goed.

Groetjes,

Michèle

Niks aan de doen inderdaad. Het is letterlijk vallen en opstaan met die kleintjes. Ze moeten handigheid krijgen. Het enige wat je kunt doen is zorgen dat er geen dingen in de buurt zijn waar hij zich lelijk aan kan bezeren. Iets met scherpe punten ofzo, glazen vazen, dat soort dingen.

De hoofdjes van die kleintjes kunnen over het algemeen heel wat hebben, dus dat achterover vallen gaat inderdaad dwars door je moederhart, maar er is nog geeneen baby groot geworden zonder af en toe flink te vallen.

Moeder Natuur heeft dat allemaal goed genoeg geregeld.

Groetekes, Sje