Mazelen of

Jedidia heeft al 4 dagen koorts. Het schommelt tussen de 39 en 40.2
Ze heeft verder geen enkele klacht, alleen spierpijn, sinds ze steeds in haar armpjes en beentjes knijpt. Ze is vrolijk en speelt genoeg. De dokter kan ook niks vinden. Ze heeft een antiobiotica kuur gekregen, maar zelfs dan heeft ze nog koorts.
De dokter zei dat het een begin van de mazelen kan zijn, kan dat kloppen? Er is geen vlekje te zien. Hij noemde ook nog een andere kinderziekte, maar helaas wist ik de betekenis ervan niet in het NL.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Het zou de 5e ziekte kunnen zijn mijn neefje heeft dat pas gehad en toen twijfeleden ze tussen de mazelen en de 5e ziekte , alleen met de 5e ziektwe komt geen hoge koorts voor maar wel weer bij de 6e ziekte misschien heb je er wat aan.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

5e ziekte kan niet. Die begint met vlekkerige uitslag en eindigt met koorts.

6e ziekte zou evt. wel kunnen. Dan krijgen ze na 3-4 dagen koorts kleine rode puntjes op romp, gezicht en bovenarmen.
Hele onschuldige kinderziekte. Maar wel besmettelijk dus altijd doorgeven aan mama’s van kindjes waar je kindje bij in de buurt is geweest.

Antibiotica slaan nergens op als je niet weet of het kindje een bacteriële infectie heeft. Dus ze zal een virus hebben anders zakte de koorts wel na een paar dagen antibiotica.

Test het zelf: als koorts zakt met paracetamol heeft je kindje een virus. Zakt de koorts niet afdoende dan heeft het een bacteriële infectie en heeft het antibiotica nodig.

Dootje, is urine van je kindje nagekeken?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jun 2009 13:10:08

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het inderdaad de zesde ziekte is. Vandaag (de 5de dag) werd ze wakker met 38.3, dus het zakt eindelijk iets af, maar ze wel erg hangerig en moe.
De antibiotica helt dus niet, zoals Sje al zei, en ik blijf paracetamol gebruiken. Maar op de gebruiksaanwijzing van de antibiotica staat dat ik de kuur so wie so moet afmaken.
Als het de 6e ziekte is dan hoop ik dat die vlekjes gauw komen, dan is ze in ieder geval in het eind stadium. Ik las op het Internet dat de ziekte 7-17 dagen kan duren, dat is nogal wat.
Bedankt voor het meedenken! Het is hier nu bijna 10.0 uur, dus tijd voor een bakkie.
Groetjes, Daniella

Ja, antibiotica inderdaad maar gewoon afmaken.

Als die vlekjes er eenmaal zijn is door de lastigste periode heen. Die vlekjes jeuken als het goed is niet, dus da’s wel fijn.

Ze trekken met een paar dagen weg. De 6e ziekte stelt wat dat betreft heel weinig voor. De koortsdagen zijn het lastigst.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jun 2009 17:02:41

En ja hoor…het was de 6e ziekte!!
Vandaag (de zesde dag) hield de koorts ineens op en kreeg ze de uitslag over haar ruggetje en armpjes. Haar hele huidje is aan het vervellen van de hoge koorts, neem ik aan, en ze heeft een spierpijn! Zielig is dat. Maar goed, we zijn er door heen gekomen. Ik ben zo blij, dat ik het even wilde meedelen.
Groetjes, Daniella

Ha, zie je wel, die kans leek inderdaad al erg groot. Fijn dat jullie er doorheen zijn en dat ze goed aan het opknappen is.

Groetekes, Sje