Maximale voeding bereikt

Net belde mijn vriendin, die een zoontje heeft van 3 maanden. Hij drinkt, net als Julia nu, 5x180 cc en krijgt nog geen pap. Maar nu zei ze dat hij ook al niet meer genoeg heeft aan deze voeding! Ze wist niet goed wat ze ermee moest nu. Hij heeft eerst borstvoeding gehad en nu zit hij sinds een maand op flesvoeding…Ik heb haar gezegd dat ik het hier even aan jullie voor zou leggen. Hier speelt dat probleem dus nog niet, Julia zit pas net op de maximale hoeveelheid, maar het is dus voor mijn vriendin die geen lid is!

Wat moet je doen als je kindje het ook niet meer redt met de max hoeveelheid? Hij zit al op een paar schepjes Forte zei ze, maar mag ze dan bv ook alle voeding Forte geven? Ik wil het zelf eigenlijk ook al wel weten, voor als Julia het misschien ook krijgt…

Bedankt, namens mijn mama vriendin!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi Rainbow,

Moeilijk want met 3 maanden mag je nog geen bijvoeding geven. Ik weet niet wat ze moet doen, maar misschien is het zinvol als ze de Nutricia Kindervoedingservice even belt. Dat heb ik laatst ook gedaan met een specifieke vraag over voeding. Mijn ervaring is dat het CB ook iet precies weet hoe het met de voedingen zit en zij maken het, Ze zijn 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar op 0800 022 26 26. Dus het is een gratis nummer. Dan weet ze precies wat ze wel en niet kan met de forte en wat een oplossing kan zijn.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik zou haar morgen even laten bellen met het cb. Want met drie maanden al zo hoog zitten is hoog. Ik zou eerder verwachten dat het misschien iets anders is. Onze dochter had toen ik dat vermoedde gewoon enorme zuigbehoefte na de borst of fles. Dus een tut of vinger was de truk. zeg maar. Maar het kan ook zijn dat hij even een groeispurt doormaakt misschien sprongentje. Ik weet niet wat daar het schema van is want ik heb dat bij mijn dochter nooit zo meegemaakt op wat bv regeldagen na.

Groetjes

lon106

Ok, ik laat haar even het cb bellen en anders de Nutricialijn. Die Nutricialijn is voor deze mama ook best wel handig denk, mocht ik zelf vragen hebben (en die heb ik meestal wel!).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mij hebben ze heel goed geholpen Rainbow enne het is een gratis nummer en wie weet er nou meer van dan de mensen die het maken.

Groetjes,

Michèle

Ik zou inderdaad eerst even bellen voor advies. Wij gebruikte geen speen voor Tim en op een gegeven moment had hij een periode dat hij veel huilde meteen na de fles. Wij hadden zoiets van dat kan toch niet, want hij heeft net zijn fles leeg. Toen ik dit besprak bij het CB zeiden ze als een baby meteen na de fles huilt dan kan het geen honger zijn. Ze hebben dan net een fles gehad en als dat niet voloende blijkt te zijn dan komen ze sneller daarna, maar niet meteen na de fles. Ze vroegen hoe snel Tim zijn fles leegdronk en dat is heel snel. Vaak binnen 10 minuten en toen zeiden ze dus dat we een speen moesten gebruiken. Omdat hij dan nog zuigbehoefte heeft, want normaal hoort een baby 20 a 25 minuten over een fles te doen. En toen we na de voeding de speen gingen gebruiken ging het prima en huilde hij niet meer na de fles.

quote:
Ik zou inderdaad eerst even bellen voor advies. Wij gebruikte geen speen voor Tim en op een gegeven moment had hij een periode dat hij veel huilde meteen na de fles. Wij hadden zoiets van dat kan toch niet, want hij heeft net zijn fles leeg. Toen ik dit besprak bij het CB zeiden ze als een baby meteen na de fles huilt dan kan het geen honger zijn. Ze hebben dan net een fles gehad en als dat niet voloende blijkt te zijn dan komen ze sneller daarna, maar niet meteen na de fles. Ze vroegen hoe snel Tim zijn fles leegdronk en dat is heel snel. Vaak binnen 10 minuten en toen zeiden ze dus dat we een speen moesten gebruiken. Omdat hij dan nog zuigbehoefte heeft, want normaal hoort een baby 20 a 25 minuten over een fles te doen. En toen we na de voeding de speen gingen gebruiken ging het prima en huilde hij niet meer na de fles.

mijn zoon heeft toen hij baby was eht na elke fles gehuild en wat bleek hij had dus wel honger hij bleef huilen was ook een huilbaby ik deel die mening absoluut niet met het cb wij gaven hem ook de speen maar dat wilde hij niet wij zijn destijds overgegaan op voeding voor hongerig e babys en dat heeft wel geholpen voor die tijd ook zijn flessen verhoogd wat resulteerde in veel spugen omdat ie vaker kwam

Morgan had in eerste instantie ernstige zuigbehoefte. Ze deed 6 min over een fles. Alles geprobeerd tot we de juiste fles vonden. Toen deed ze er 15 tot 25 min over dus als ze dan nog huilde had ze ook echt nog honger. Ze krijgt nu dan ook 5 flessen van 180+6 waarvan 2 180+6+2(nutrix).

Dus het kan beide zijn. Het is een kwestie van uitproberen want helaas kunnen ze ons nog niet vertellen wat er aan de hand is.

Groetjes,

Michèle

dat zeiden ze tegen mij ok je zoon heeft zuigbehoefte echt niet

hij gooide met de zelfde noodgang de speen er weer uit wilde hem gewoon weg niet

mijn schoonmoeder en eigen moeder zeiden ook al kevin heeft honger en ze hebben gelijk gehad mijn schoonma heeft zlefs 6 kids