Maxicosi

Nou Heleen, ik blijf me verbazen over jou. Je kunt me nu (samen met je man) weer een kinderachtige betweter gaan vinden, maar ik vind je alweer niet slim bezig als het gaat om de veiligheid van je kinderen.

Ga voor de lol eens een autoveiligheidscursus in Goes doen. Als je daar vandaan komt, leg je nog niet eens meer een stratenboek los in je auto. Bij een noodstop met 50km per uur wordt zo’n boek van 1,5 kilo een projectiel van 15 kilo. Moet je dat eens in je nek krijgen.

Een baby vervoeren in de kinderwagenbak is Onverantwoord. En dat schrijf ik niet voor niks met een hoofdletter. Ik snap er werkelijk niks van dat je daar überhaupt al over nadenkt om dat te doen. Je hebt toch niet voor niks een Maxicosi? 2 uur achter elkaar in een Maxicosi is wel verantwoord volgens de richtlijnen die in de gebruiksaanwijzing staan. Beter een baby die eens in de zoveel tijd wat moet rekken en strekken na 2 uur Maxicosi dan helemaal geen baby meer omdat je onderweg heel hard hebt moeten remmen.

Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kinderen. Jij gaat er wel erg niet-zuinig mee om.

Een ex-collega heeft vorig jaar een kindje van 1,5 verloren dat niet goed genoeg vastgesnoerd zat in een goedgekeurde autostoel. Zelfs dan kunnen ze er ondanks gordeltjes (die net te los zaten) bij een noodstop uitschieten. Kun je nagaan hoe snel ze vanuit de kinderwagenbak op de achterbank tegen je vooruit geplakt zitten! Dat wil ik niet meemaken. Jij zit daar blijkbaar minder mee.

Maar de bak stond lekker klem achter jouw stoel dus die bleef bij die botsing gelukkig wel goed staan. Toch?!

Ik ben zooooooooo blij dat mijn kindjes bij mij wonen en niet bij jou!

Groetekes, Sje

heleen jij zegt dat dit niet gevaarlijk is je kind ligt los in de kinderwagenbak ook al staat jou stoel tegen de bak aan
als je dan een ongeluk krijgt een botsing vliegt je kind uit de bak.

je hebt er geen spijt van wat je destijds deed kan hier wel wat opzeggen maar doe ik niet want ik ben hard in mijn woorden,

@lieke: doe maar gewoon wel hoor, zachte woorden en waarschuwingen hebben blijkbaar geen nut of zijn niet meer interessant om op te antwoorden…

eigenlijk niet eens alleen aan lieke gewoon aan iedereen…

ja hoor lieke ga je gang maar,spui het eruit

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik ben ook erg benieuwd wat Lieke te zeggen heeft. Kom maar op Lieke! Er moet toch een manier zijn om Elke/Anne, Anne/Elke, Whatever Heleen wakker te schudden? Dit is al de 2e keer in korte tijd dat ze onverantwoord met haar kindjes omgaat.

Groetekes, Sje

Nee, spijt misschien niet nee, maar god zijn dank heeft er dus dan blijkbaar ook geen ongeluk plaats gevonden, want dan was dat wel anders geweest!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Sterker nog, er hoeft niet eens een ongeluk plaats te vinden. Je hoeft alleen maar heel stevig te remmen voor iemand die ineens de weg oversteekt en je baby komt al uit die bak gevlogen. Kun je nagaan hoe snel het gepiept kan zijn.

Groetekes, Sje

Ja oke, na das voor mij dan ook al een ongeluk. Er is toch eens getest hoe dat dat zat met losse spullen in de auto die bij het remmen ineens door de auto heen vlogen ? Vorig jaar of zo, maar ik kan die beelden nergens meer terug vinden helaas, want als ze na het zien daarvan nog niet overtuigd zou zijn, dan weet ik het ook niet meer.

oke komt ie

heleen vind je als moeder onverantwoord bezig ten opzichte van je kinderen
als jou kind wat overkomen was kijken ze jou daarop aan en misschien zeggen ze wel wat een slechte moeder
sorry

@Asje, bij een snelheid van 50km per uur wordt een boek van 1,5 kilo iets van tien keer zo zwaar. Een baby van bijv. 6kg wordt 60kg! Die komt niet tegen de voorruit, die gaat door de voorruit! En dan rij je dus 50km per uur. Moet je niet uit proberen te rekenen hoe zwaar iets wordt bij 120km per uur. Ik krijg er bij voorbaat de rillingen al van.

Groetekes, Sje

quote:
heleen vind je als moeder onverantwoord bezig ten opzichte van je kinderen als jou kind wat overkomen was kijken ze jou daarop aan en misschien zeggen ze wel wat een slechte moeder sorry

En ondertussen wel voor van alles en nog wat topics hier op het forum openen waar de onzekerheid vanaf straalt en waardoor het lijkt dat ze het beste met de kindjes voor heeft. Dat kan ik dan weer niet met elkaar combineren als ik heel eerlijk ben.

Groetekes, Sje

Jezus we hebben allemaal wel een hard moeten remmen dat je tegen gehouden werd door de riemen kom op sorry hoor, dat je dan geen idee hebt wat er met je kindje achter in kan gebeuren die los ligt Jongens sory meiden moeders die gaat dwars door de auto heen als een speld… alleen is het dan je kind…

sorry dat het mischien hard klinkt maar de waarheid is veeeeeeeeeel harder…

ga aub met je kindje om als een parel ze zijn zo kostbaar!

dat was het voor mij!

gr Tries

Weet je wat ik hoop? Dat iemand die twijfelt of je je baby in de kinderwagenbak op de achterbank mag vervoeren nooit bij het zoeken via Google in dit topic terechtkomt en bijv. alleen de eerste berichtjes leest waarin Heleen aangeeft dat het goedgekeurd wordt door de politie.

Want dan heeft Heleen niet alleen gespeeld met de veiligheid van haar eigen kinderen, maar ondertussen heeft ze ook gevaar voor kinderen van anderen op haar geweten.

Groetekes, Sje

Ja Sje, dat wist ik wel al, maar ik kan de beelden niet terug vinden waarin dit aangetoond word ook.

Oh sorry dan begreep ik je verkeerd. Komt waarschijnlijk door de waas voor mijn ogen sinds ik dit topic gelezen heb.

Ik zal eens meezoeken naar die beelden. Mogelijk via de site van de ANWB zat ik te denken. Op de site van Veilig Verkeer Nederland ben ik ook al aan het zoeken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Mar 2008 23:00:34

moet je eigenlijk nagaan he

zit zo te denken en mijn zoon van 11 jaar zit zelfs nog op een stoelverhoger omdat ik als MOEDER vind dat voor zijn veiligheid beter is

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Niks mis mee Bianca! Zoals ik al schreef, je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kinderen.

Ben nog verder aan het zoeken geweest naar mogelijk testresultaten van botsproeven. Mogelijk is www.tno.nl een ingang.

Hier mogelijk nog beelden:

google

Ga naar testoverzicht.

Groetekes, Sje

Even voor de duidelijkheid
Ik ben ook Heleen en niet de domme moeder die haar kind in een kinderwagenbak in de auto legt
Ik Heb er verder geen woorden even voor hoor je mag niet met het leven van je kinderen spelen
En zijn genoeg autostoeltjes die je naar ligstand kan zetten
Pffffffffffff erg hoor

Groetjes van Heleen mama van

Hallo allemaal,

Alles wat er in mijn hoofd op kwam is (gelukkig) al gezegd, dus ik ga niet verder uitwijden…Maar ik vind wel dat Heleen (van Elke/Anne) nu ineens erg stil is…terwijl ze altijd op vrijwel iedere topic als eerste reageert…hmmm…volgens mij is de boodschap overgekomen!

Maar goed, om maar even bij het begin te blijven, ook al zag het er in de Maxi-Cosi niet meer comfortabel uit voor Tigo, hij hoefde nooit te huilen als hij er in zat (zelfs niet voor een langere tijd in de auto) hij kreeg een speeltje, speelde wat, at een stukje fruit, dronk wat en viel in slaap. Ik dacht dus, zolang hij niet huilt en tevreden is, dan is het toch goed? Ondertussen zit hij wel in een andere autostoel (die wij trouwens al maanden in huis hadden, want je weet maar noot…), maar dat is pas sinds anderhalve maand ofzo, en stiekem eigenlijk puur omdat die maxi cosi zo zwaar werd met Tigo erin, wie weet vind hij het nu nog prima… Ze zijn niet voor niets geschikt voor baby’s tot 11 kg. (of is het zelfs 13…).

Gelukkig zijn de meeste moeders wel verantwoord genoeg!

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Klopt, normaal gesproken reageer ik ook snel.
Ik vond het alleen niet nodig er verder nog iets over op te schrijven.
Nogmaals ik doe wat ik zelf prettig vindt en ik ben zeer zeker geen
onzekere moeder.
Ik heb al heel wat ervaring met kleine kinderen en heb nichtjes/neefjes
dus weet echt wel wat ik doe.
Jullie doen het anders, oke vindt ik ook prima.
Laat mij het doen zoals ik het wil.
Nogmaals de bak ligt stevig vast en kan niet verschuiven ofzo.
Tja en dat een kennis van ons zei dat het wel mocht (politieagente), mits
de bak goed vast ligt, dan vindt ik het niet gevaarlijk.
Als ze zei ik zou het niet doen want er zitten risico s aan, dan had ik het
nooit gedaan.
Het is trouwens al haast 3 jaar geleden.
Ik mag dat wel, een toppic die over de maxicosi gaat en je hebt gelijk
verhitte discussies.
Zal ik een nieuwe toppic openen met dingen die ik allemaal doe?
Misschien krijgen we dan wel weer verhitte discusies, is weer eens wat
anders dan al die schemas over slapen/eten nietwaar?

Groetjes Heleen.