Nou Heleen, ik blijf me verbazen over jou. Je kunt me nu (samen met je man) weer een kinderachtige betweter gaan vinden, maar ik vind je alweer niet slim bezig als het gaat om de veiligheid van je kinderen.
Ga voor de lol eens een autoveiligheidscursus in Goes doen. Als je daar vandaan komt, leg je nog niet eens meer een stratenboek los in je auto. Bij een noodstop met 50km per uur wordt zo’n boek van 1,5 kilo een projectiel van 15 kilo. Moet je dat eens in je nek krijgen.
Een baby vervoeren in de kinderwagenbak is Onverantwoord. En dat schrijf ik niet voor niks met een hoofdletter. Ik snap er werkelijk niks van dat je daar überhaupt al over nadenkt om dat te doen. Je hebt toch niet voor niks een Maxicosi? 2 uur achter elkaar in een Maxicosi is wel verantwoord volgens de richtlijnen die in de gebruiksaanwijzing staan. Beter een baby die eens in de zoveel tijd wat moet rekken en strekken na 2 uur Maxicosi dan helemaal geen baby meer omdat je onderweg heel hard hebt moeten remmen.
Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kinderen. Jij gaat er wel erg niet-zuinig mee om.
Een ex-collega heeft vorig jaar een kindje van 1,5 verloren dat niet goed genoeg vastgesnoerd zat in een goedgekeurde autostoel. Zelfs dan kunnen ze er ondanks gordeltjes (die net te los zaten) bij een noodstop uitschieten. Kun je nagaan hoe snel ze vanuit de kinderwagenbak op de achterbank tegen je vooruit geplakt zitten! Dat wil ik niet meemaken. Jij zit daar blijkbaar minder mee.
Maar de bak stond lekker klem achter jouw stoel dus die bleef bij die botsing gelukkig wel goed staan. Toch?!
Ik ben zooooooooo blij dat mijn kindjes bij mij wonen en niet bij jou!
Groetekes, Sje