Maxicosi of autostoel?

Joël is net 6maanden geweest en ruim 8kilo.

Ik las op onze autostoeltje dat ie er vanaf 9kilo in mag.
Noah zat er al in toen hij nog geen 9kilo was, maar wel 9maanden.

Maar bij Joël zit ik heel erg te twijfelen.

Op Internet lees ik veel over dat ze of 9kilo moeten zijn, of 9maanden.
Maar mag hij straks al wel in een gewone autostoel? (die kan ook in ligstand)
of zal ik hem nog gewoon in de maxicosi laten?

Ik weet dat een maxicosi nog het veiligst is, maar ik baal zo van dat ding, het is een onding in mijn ogen, qua vast zetten, en weer loshalen…
Hij is me gewoon veeeel te zwaar om te tillen als Joël er in zit.
Daarom haal ik hem er altijd uit, als ik Noah van de PSZ bijv. moet halen.

Wat zeggen jullie?? Maxicosi nog, of toch de autostoel?

Liefs, Melanie

Hoi.
Ik begrijp je wel hoor over die maxi cosi… alleen handig dat die ook op het onderstel kan, maar verder wordt dat ding loeizwaar op een gegeven moment. Liam was met 7,5 maand 8900 gram. Toen nog niet gelijk in de autostoel gezet. Afgelopen week is hij daarin gegaan (ook in de ligstand)dus met net 8 maanden, maar wel met die 9 kilo. Misschien moet je gewoon even passen om te kijken hoe het zit?! Ik moet wel zeggen dat ik vind dat zn hoofd veel ruimte heeft terwijl Liam wel dus die 9 kg heeft. Als een kind met 7 maanden nou net zo groot is als een ander met 9 maanden…

groetjes,
Jo

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik zeg; kun je de maxi niet in de auto laten staan, dat deed ik namelijk altijd, ik vond het ook een onding, maar J was best lang klein en wat ik hoorde is het wel het veiligste! Succes iig met je beslissing!

Ik heb het ook even aan de moeders op de psz voorgelegt, en hun zeggen dat ik Joël gerust in de autostoel kan zetten… (in ligstand).
maar hoor graag nog een aantal meningen.

@malawimamajada: Ja ik zou de maxicosi ook gewoon in de auto kunnen laten idd…
en het voordeel is wel, dat ik hem zo op het onderstel kan klikken.

Liefs, Melanie

Wij lieten ook altijd de maxicosi in de auto staan. Maar toen Sylvie 7 maand was, hebben we toch een autostoel gehaald. Het was gewoon geen doen meer. Elke keer als we Sylvie uit de auto haalden stootte ze steeds bijna haar koppie… Er was zo weinig ruimte over, terwijl ze maar 67 cm was en 8 kilo…
Wij hebben toen gewoon het volgende stoeltje gehaald van maxi cosi.

Ze zat er meteen perfect in en we hebben er nooit last mee gehad. Het was voor ons echt een verademing

We hadden er in het begin trouwens wel een zitverkleiner bij, maar daar heeft ze nog geen maand in gezeten

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 27 May 2011 09:22:47

Gewijzigd door - goudvisje20 op 27 May 2011 11:57:05

ik heb hem net een maand geleden eruit gehaald, maar klikte de cosi op een onderstel en heb nu de pearl erop zitten

echt wat een uitvinding dat isofix onderstel

ik klikte de cosi op de zapp, klikte haar eraf en zette de cosi in de auto met 1 beweging!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

oooooooohhh ik ben overtuigt hoor!! ik ga hem gewoon in de autostoel zetten…
Ik heb helaas geen isofix autostoel…
gewoon met gordels vast zetten.

maar dan zet ik hem in ligstand… SUPER!

Liefs, Melanie

Ondanks dat Tim heel hard groeide en erg zwaar was heb ik toch altijd de Maxi cosi gebruikt. Vind veiligheid boven het feit gaan dat het zwaar is. Heb hem dus 9 maanden in de maxi gehouden en toen zijn we de autostoel gaan gebruiken.

Groetjes,
Sandra

Hier ook met 9 maanden en toen was Levi ook te groot voor de maxicosi. Ik vond het ook zwaar blablabla … maar wat denk je op je arm? Met 2 kindjes in de winkel?

Oh nee als ik in de winkel ben, loopt Noah gewoon, en stop ik Joël in het karretje… (In de maxicosi)

maar uuh ik ben maar 1.54, en om een maxicosi van 9/10 kilo te tillen, dat lukt me niet meer.

maar hij kan mooi liggen in de autostoel… dus uh ik vindt het goed zo…

Liefs, Melanie