Maxi cosi

hoi allemaal,

Lieke is nu 8 maanden en zit nog in maxicosi.
Mijn vraag wanneer gingen jullie kindjes over naar een gewone autostoel??
Want lieke past nog wel in haar maxi cosi maar heeft nu uigevonden om te gaan zitten in de maxicosi.
Ze komt helemaal naar voren zitten en blijft zo heel de rit zitten.
Wel een grappig gezicht maar comfortabel lijkt me het niet meer.

Wat zouden jullie doen?? Maxicosi nog gebruiken of in de autostoel??

groetjes Gytha

Hai,

Wij hebben Puck met 8 maanden in een gewone autostoel gezet ook om die reden.
Mag eigenlijk niet, maar we gingen op vakantie en het leek ons prettiger voor haar een gewone stoel. Hebben 'm wel lang in ligstand gehad.

Groetjes Loes

Vond de maxi cosi ook erg zwaar worden met een kind van 9 kilo erin…

We hebben al een autostoel in huis. (tobi)
Maar inderdaad bij prenatal raade ze dit nog af. zeggen pas bij 9 maanden maar ze zit zo raar in haar maxicosi nu.
Heb haar er zo even ingezet binnen, maar merk inderdaad ook als we over gaan dat hij nog in ligstand moet, want anders is het echt te recht.

groetjes Gytha

Dat las ik onlangs ook ergens dat wanneer ze overgaan de eerst maanden in lig stand moeten. Ik begin nu met af en toe rechtop zetten. Dat is een feestje voor Puck. Ze kijkt haar ogen uit.
Je kan het proberen wanneer je een klein stukje moet rijden. Met boodschappen moet je er wel aan denkne dat je je kindje in het wagentje moet laten zitten. Kan je dochter al zitten?

ja kan wel goed blijven zitten, alleen als ze iets op zij wil pakken valt ze om kan zich dan nog niet recht houden. maar ze zit verder heel stevig. Op fiets en kinderstoel gaat prima!

groetjes Gytha

Hoi,

Onze dochter ging ook met z’n acht maanden al in de autostoel. Wel in de tussenstand tussen zitten en liggen. Onze dochter werd qwa lengte te groot voor de maxi cosie. maar als ik het zo lees is wat ze doe ook niet echt veilig. Ik zou het gewoon proberen.

Groetjes

lon106

zolang ze niet met haa rhoofd over de rand komt is het veiliger in de cosi. maar ik moet eerlijk zeggen, alexander zit ook al sinds december in zijn kinderstoel, veel makkelijker

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Nanik zat ook al eerder in de autostoel. Volgens mij was ze nog net geen 8 maanden maar ze vindt dit veel fijner omdat ze dan ook wat kan zien.

Jeske zat met ongeveer 6 maanden in de gewone autostoel… Ze stak met bijna met kop en schouders boven de cosi uit…
Als Lieke zo rechtop gaat zitten zou ik toch overstappen op de autostoel… Zo kan ze lekker kijken en qua gewicht maakt het voor haar denk ik weinig uit…
Anders oefen je een keer een kort ritje, kijk wat ze er van vindt en hoe je het zelf vindt…

nou dames,

Ik heb het vandaag een klein stukje geprobeerd in de autostoel.
En ze vindt het geweldig zit steeds buiten te kijken.
En ze zit er als een prinsesje in!
veel beter als in de maxi cosi. Daar zat ze toch raar in haha

Wel staat de autostoel in ligstand en dat laten we nog even zo.

Vindt wel dat nu de echte baby tijd eraf is!!! Jammer hoor!!
Maar ook wel mooi om te zien hoe groot ze wordt en daar doen we het allemaal voor !!

Bedankt voor jullie reacties

groetjes Gytha

Om niet meteen een nieuw topic te maken, hier maar even de vraag droppen.

Hylke is nu bijna 9 maanden, en de 9 kilo gepasserd.
Hij past op zich nog wel in de maxicosi, maar we zijn wel
al aan het rondkijken naar de volgende stoel.

Nou hebben wij ISOFIX in de auto, dat zijn twee beugeltjes
tussen de zitting en de rugleuning van de achterbank,
waar je een geschikt autostoeltje in vast kunt klikken.

Er zijn alleen bar weinig ISOFIX stoeltjes te koop.

Daarnaast is het nog steeds tot een jaar of 4, veiliger
om het kind tegen de rijrichting in te vervoeren.

Groep 1 stoelen tegen de rijrichting in zijn al helemaal zeldzaam.

Volvo heeft er een MET Isofix EN tegen de rijrichting in.
Voor een prijs die overeenkomt met de Römers en de Maxicosi’s
met Isofix.
Alleen hebben wij geen Volvo, en willen eigenlijk eerst proberen
of dat stoeltje past.
De Volvo dealer gaat natuurlijk niet zo’n stoel bestellen,
om vervolgens te constateren dat het niet past.

Heeft iemand toevallig zo’n Volvo kinderstoel?

Of moeten we nou niet moeilijk doen en gewoon een exemplaar
in de rijrichting, met de gordel vast te zetten kopen?

M.

als je een opel rijdt dam moet je een opel stoel kopen, als je een bmw rijd idem dito
het heeft dus geen nut om een volvo iso stoel in een fiatje te willen plaatsen… dat pas t niet

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Het gaat er niet om wat je kunt zien tijdens het rijden, het gaat om veiligheid en dan is het beter om kindjes zo lang mogelijk achteruit te vervoeren omdat de nekjes minder sterk zijn dan van een volwassene. En nekjes krijgen de grootste klap bij een botsing.

Dus als het gaat om gezellig om je heen kunnen kijken of je nek sparen tijdens een botsing, dan zou ik voor het laatste kiezen als ik slim kind was.

Groetekes, Sje

quote:
als je een opel rijdt dam moet je een opel stoel kopen, als je een bmw rijd idem dito het heeft dus geen nut om een volvo iso stoel in een fiatje te willen plaatsen.. dat pas t niet

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dat is het mooie van ISOFIX, dat is standaard. Die dingen zitten in alle auto’s op dezelfde plek en afstand van elkaar.
Dus dat zou moeten passen. Het is alleen de afstand die de stoel nodig heeft tussen de rugleuning van de achterbank en de voorstoel die van belang is.

M.

quote:
Hey!!

Als je kleintje met het stoeltje tegen de rijrichting in zit, kan zij/hij waarschijnlijk veel minder zien…
En stel je eens voor hoe je jezelf zou voelen als je achterstevoren in een auto zit…
Het eerste jaar is dat geen probleem als die kleintjes liggen…
Maar daarna kunnen ze net zo snel misselijk worden van het achteruit rijden als wij volwassenen…

En tegenwoordig zijn er veel veilige stoeltjes verkijgbaar…
Succes!!

XXXX Joyce

Klopt, maar zoals Sje al zegt: het is veiliger om het kind tot 4 jaar tegen de rijrichting in te vervoeren.
Ik denk trouwens dat als het kind niet anders gewend is dat tegen de rijrichting in te zitten, dat het dan wel meevalt met wagenziek worden door de andere positie.

M.

het wordt zelfs waarschijnlijk volgend jaar verplicht om kindjes tot 4 jaar tegen de rijrichting in te vervoeren!
Misschien kun je daar vast rekening mee houden anders zit je dat je volgend jaar weer een ander stoeltje moet kopen!
En veiligheid is belangrijker als buiten kijken!!

groetjes GYtha

O ja Gytha? Wist ik niet. Vind ik wel een goed initiatief om kinderen achterstevoren verplicht te vervoeren. Zo spaart het misschien wel meer nekjes. Wordt tijd dan dat ik ook dan ga kijken voor een andere veilige autostoel die achterstevoren in de auto kan,… bedankt voor de info. groetjes chantal

Chantal

quote:
het wordt zelfs waarschijnlijk volgend jaar verplicht om kindjes tot 4 jaar tegen de rijrichting in te vervoeren! Misschien kun je daar vast rekening mee houden anders zit je dat je volgend jaar weer een ander stoeltje moet kopen! En veiligheid is belangrijker als buiten kijken!!

groetjes GYtha

Daarom ben ik ook geinteresseerd in dat volvo-stoeltje,
alleen kan niemand m aan me laten zien om uit te proberen ;(

M.

Hoi,

dat is per kind heel erg verschillend.
Damian lag met 6 maanden al helemaal dubbel in de maxi cosi…
Zijn naar prenatal gegaan en hebben een tobi gekocht.
Damian ligt voorruit in zijn ontwikkeling en kon toen al heel erg goed zitten en zijn gewicht was ook goed genoeg voor de stoel. Zij gaven ook aan dat hij wel in de stoel mocht. Ook op het cb vonden ze het prima.Overigens vond hij het ook heerlijk dat hij naar buiten kon kijken.

Groetjes Deborah

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker