Max zijn helmpje is aangemeten

We zijn net terug van de kinderarts. Daar waren we, omdat Max een erge voorkeurshouding heeft en zijn hoofdje afplatte. De arts bekeek hem en zijn nekje was gelukkig verder prima. Wel vond de arts dat zijn hoofd a-symetrisch was. Zijn oortjes stonden bv niet op dezelfde hoogte en zijn oogjes ook niet helemaal. We moeten over een maand terug. De kans is heel groot dat Max een helmpje op moet! Max is een beetje een grensgeval. Als we er niks aan doen, zou het kunnen dat zijn hoofdje binnen 10 jaar vanzelf goed groeit, maar misschien ook niet…Ja, dat ga ik niet afwachten. Dadelijk heeft hij een raar hoofd en dan kun je er niets meer aan doen.

Ik ga er maar vanuit dat hij een helmpje moet…ik vind het wel moeilijk, want hij moet het heel lang op en het staat niet zo leuk natuurlijk. Maar het is voor zijn eigen bestwil en we kiezen dan wel een helmpje met een leuk plaatje erop. Zijn er hier meer baby’s met een helmpje?

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/00q1.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/00q1p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/m17d.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/m17dp1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 20 Jan 2011 20:34:51

Gewijzigd door - Rainbow op 28 Jan 2011 12:59:27

Zelf heeft onze kleine nooit een helmpje gehad, maar de kleine van een nicht van mij wel. De kleine had er totaal geen moeite mee en alles is nu goed met zijn hoofdje. Het zijn vaak de ouders en de omgeving die het moeilijke vinden.
Succes met alles

Danielle is geboren op 7-1-2010

wat vervelend!! Moetw el zeggen, dat het feit dat alles a symetrisch is aan zijn hoofd, echt een kenmerk is van KISS, want Bo had dit dus ook, en dat is mij toen gezegd, dat Kiss de oorzaak van is. Maar goed, als zijn nekje in orde is, dan heeft een ostheopaat of een manueel therapeut ook niet zo veel zin. Het schijnt zo te zijn dat baby’s heel snel wennen aan een helmpje en dat ze er geen last van hebben. Gelukkig maar!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wij hadden alles laten aanmeten met Noah toen die tijd, en het gips afdruk was al gemaakt toen bleek dat het niet meer nodig was… (En wij waren er pas heeeeeeel laat bij).
Ach lieve Rainbow, liever een helmpje dan een scheef hoofd toch? En je hebt zulke leuke afdrukken tegenwoordig…
En net wat Woezel zegt: Ze hebben er geen last van… Dat scheeld natuurlijk al heel wat hè!

Ik heb geen tips voor je, en kan er verder ook niets over zeggen, omdat het bij Noah niet meer nodig bleek. Succes ermee!

Liefs, Melanie

Rens heeft dit nooit gehad, maar bij onze oppas was er wel een meisje met een helmpje. Die had er totaal geen moeite mee en deed gewoon alles wat andere babytjes ook mee doen. Nu heeft ze een prachtig recht hoofd. Die moder gaf wel aan dat ze er vaak vervelede reacties op kreeg dat het bv zielig zou zijn. Dat kindje was gewoon een vrolijke baby dus zelf denk ik dat het zielige wel mee valt.
En idd het staat niet zo leuk, maar daar heb jij nu vooral last van en max niet. Als hij in de puberteit zit met een scheef hoofd zal hij daar waarschijnlijk meer last van hebben. Geef je dus groot gelijk dat je voor een helmpje gaat. En met helmpje is het nog steeds een lekker joch hoor.

groetjes Ramona

ik ben het er niet mee eens dat een osteopaat er niets aan kan doen. Wel aan het eventueel voorkeurshouding. Je kan het altijd probere. Zo’n iemand doet wonderen!!

@Mama van Kaithly, normaal gesproken is er bij een voorkeurshouding sprake van KISS, wat nog niet behandeld is. In dat geval kan een ostheopaat idd helpen (mijn zoontje heeft dit ook gehad en is door een ostheopaat geholpen), maar rainbow is al bij een ostheopaat geweest, en de Kiss is verholpen. De ostheopaat heeft als ik het goed heb zelfs nog aangegeven, dat ze Max verder niet kunnen helpen, dus vandaar mijn reactie over dat een ostheopaat niet verder kon helpen.

liefs woezel

Wat vervelend dat Max waarschijnlijk toch een helmpje moet. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het zoontje van een vriendin van me heeft ook een helpje gehad. Mijn vriendin had het er moeilijker mee dan hijzelf. Natuurlijk heeft hij er even een paar dagen aan moeten wennen, maar daarna was het ook over ook. Hij moest de helm 23 uur per dag ophouden. Maar dat ging altijd prima.

Groetjes,
Sandra

Het is niet 100% zeker dat Max een helmpje krijgt, maar de arts zit er toch wel echt aan te denken. Wij hebben alvast gekeken naar motiefjes en je hebt eigenlijk best heel coole! Ik denk ook dat mensen kijken, dat deed ik ook als ik een kindje met helm zag, maar het kan me niks schelen. Max is Max en hij ziet er misschien wel heel lief uit met dat helmpje? Ik ga lekker met hem naar buiten en dan zien we wel hoe mensen reageren. Wat jullie ook zeggen, waarschijnlijk heeft hij er geen last van en in de pubertijd is het een stuk minder als je een scheef hoofd hebt. Ik wil wel dat hij een meisje kan krijgen! Haha. Ik deed hem in bad en zei: ‘Ach schatje, als je een helmpje moet, hoeft mama niet met je naar de kapper!’ Hij lachte toen naar me, alsof hij wilde zeggen: ‘Je bent grappig mama!’ Ik hoop dat de helm niet nodig is, maar dan zou Max zijn hoofdje in een maand echt moeten omvormen en ik denk dat dat niet gebeurt…Ik ben blij dat we toch naar de kinderarts zijn geweest, terwijl de ha ons eerst niet wilde doorsturen. Nu zijn we er op tijd bij en kan hij misschien met helm geholpen worden. Zo zie je maar: altijd je gevoel volgen. Ook al dacht ik eerst ook dat de ka niks zou doen…Hij keek heel serieus naar Max en maakte zelfs grapjes. Het was een leuke dokter zei mijn vriend. Hij zei nog: ‘Als Max zich dan stoot, voelt hij dat tenminste niet!’ Het was een voorbeeld van een dokter hoe het ook kan, meestal zijn het horken! Hoe dan ook: ALS Max een helmpje krijgt, laat ik 'm hier natuurlijk even zien! Ons skate-mannetje (zo ziet het eruit he). We moeten gewoon positief blijven, er zijn veel ergere dingen dan een helmpje. Max is verder kerngezond!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

punt 1 super fijn dat de kleine man verder helemaal gezond is, en dan misschien maar een helmpie… (zuurder voor mama dan voor kind hoor) die hebben daar helemaal geen last van!
kan max alvast oefenen voor zijn brommercarriere!
nee alle gekheid op een stokkie, hoop dat er over een maand verbetering is, en dat het niet hoeft natuurlijk, maar anders kiest mama gewoon een coole uitvoering… en krijgt hij weer een mooi rond bolleke !

Bij Noah is het toen die tijd ook in een maand tijd (misschien iets minder) allemaal goed gekomen…:smiley: (ZONDER HELM)

Joël heeft ook al een afplatting merkten we gisteren… dus hoofd moet naar de andere kant…

Liefs, Melanie

Hoi Rainbow,

Onze dochter van 8.5 maand heeft nu sinds november een helm op. Zij is geboren met een punthoofd, omdat ze een voorkeurshouding in mijn buik had. Deze trok niet weg, ook niet m.b.v. de osteophaat en de fysiotherapeut.
We hebben er alles aan gedaan om die voorkeurshouding te doorbreken. Dit was wel gelukt, alleen had Mayke nog steeds een punt op haar hoofd, en inmiddels was er ook sprake van een afplatting.

Mayke heeft nu een helm op met een spijkerbroekenmotief, zodat deze bij al haar kleertjes passen. Ze heeft er totaal geen last van, ze mist de helm zelfs als ze het een uurtje af mag voor het badderen.

Heel veel succes ermee, en het komt allemaal goed. Wij zagen na 1 week al resultaat!

Groetjes MamaSyl34

SMR

Gewijzigd door - MamaSyl34 op 26 Dec 2010 16:50:29

Fijn jouw reactie MamaSyl! Mayke ziet er misschien best hip uit, met dat motiefje! We wachten even wat de arts in januari zegt, maar ik ga er maar van uit dat Max ook een helmpje nodig heeft. Het is voor zijn hoofdje gewoon het beste. Je wilt niet dat ze met een punthoofdje (Mayke) of met een a-symetrisch hoofdje rondlopen toch? Als de helm nodig is, kiezen we ook een leuke. En ik geloof dat kindjes er inderdaad zelf geen last van hebben! De helm moet wel lang op he?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi Rainbow,

Mayke moet de helm in ieder geval totdat ze 1 jaar is op.
Dat duurt nu nog ongeveer 4 maandjes. Dus gelukkig is dat niet zo heel lang meer. We waren wel blij dat Mayke de helm in de wintertijd op kreeg, want in de zomer is het toch best wel warm hoor.
Toen Mayke een aantal weken terug griep had, waarbij ze ook hoge koorts had, deden we de helm af. De warmte moet via het hoofdje weer kwijt, en dat gaat niet als er een helmpje op de hoofd zit. Dus dat is wel een tip vanuit deze kant. Bij verhoging en koorts, doe dan de helm af! Anders zakt de koorts echt niet.

Mayke heeft een aantal dagen de tijd nodig gehad om te wennen aan het helmpje. Het viel ons reuze mee, want ze gaven aan dat de meeste baby’s toch wel zo’n 3 weken moeten wennen.

De helmpjes kun je ook laten airbrushen. Is wel een kostbaar feitje, maar wel heel leuk. Dan kies je gewoon een witte helm, en laat je deze leuk airbrushen met een onderwerp die jullie het meest aanspreken. Wel goed om denken dat er een goede primer op komt, want anders slijt het heel snel.

Bij een kinderstoel zou ik je adviseren om een niet te hoge leuning te nemen, deze slijt ook heel snel. Misschien maakt het jullie niet veel uit. Maar het zijn maar dingetjes die wij ook hier ondervinden.

Goed, als je meer vragen hebt, of je wilt wat meer kletsen over je kindje met het helmpje, je weet me te vinden. Ik houd de topic in de gaten. Ik vind het wel leuk om een aantal lotgenoten te spreken over ervaringen e.d.

Heel veel succes!

Groetjes MamaSyl34

SMR

Het is definitief: Max moet een helmpje. De fysio had zijn hoofdje opgemeten en daaruit bleek dat Max echt flink boven de norm ligt van wat normaal is. Zijn hoofdje is echt a-symmetrisch. De kinderarts twijfelde vorige keer nog, maar was nu overtuigd van de noodzaak van de helm. Ik had er al rekening mee gehouden en ik vind het dus niet erg. Ok, Max is waarschijnlijk knapper zonder dat dingetje, maar het is voor zijn eigen bestwil en we kiezen gewoon een leuk helmpje uit. We moeten volgende week al naar een orthopedisch bedrijf om zijn hoofdje op te laten meten. Dat was 1.

Max is ook doorgestuurd naar een allergoloog, omdat hij eczeem heeft en enorm krabte. Hij heeft ook veel berg en dat moet eerst weg, zodat de helm straks niet voor nóg meer jeuk zorgt. Beetje moeilijk krabben onder die helm… Wel fijn dat zijn twee klachten nu in één keer worden aangepakt. De arts was heel voortvarend en erg aardig. Zo kan het dus ook!

Ik maak straks wel een foto van onze Max met zijn stoere skaterboy-helm! Maar eer dat helmpje klaar is, zijn we zo een paar weken verder. Ik ben wel blij dat hij straks weer een mooi hoofdje krijgt. De ervaringen van andere mam’s van kindjes met helmpjes (hierboven) zijn positief, dus ik ben ook positief!

Tjonge, toch een helmpje. Maar net wat je zegt, het is voor zijn eigen bestwil en eigenlijk is het alleen maar fijn dat er tegenwoordig goede hulpmiddelen zijn voor zulke situaties. Gewoon stoere helm uitzoeken en dan komt dat best goed.

Al bekend hoe lang zo’n traject ongeveer in beslag kan nemen?

Fijn in elk geval dat je er zelf positief in staat. Goed bezig!

Groetekes, Sje

Mijn dochtertje heeft ook een helmpje gehad. ENige verschil hier in belgie hoeven de kindjes hem niet 24 uur op.zoals in nederland. Mijn dochtertje hoefde hem alleen te dragen in bed als ze sliep, dus tijdens de slaapjes overdag en s nachts. ALs we weg gingen of als ze lekker aan het spelen was hoefde ze hem niet op. Vond ik en ik denk zij ook erg prettig. Al moet ik zeggen dat ze er geen last van heeft gehad. Op een gegeven moment had ze alleen wel door hoe ze het klittebandje los kreeg en ging ze hem soms zelf af doen. Maargoed, misschien zou je dat eens met de arts kunnen overleggen, of het ook zo mag. Hier heeft het igg super gewerkt. Haar hoofdje is weer mooi rond. Ze heeft hem in totaal ook maar 6 maanden op gehad, van 4 tot 10 maanden. In belgie beginnen ze ook wat vroeger ermee dan in nederland. Misschien is dat ook een reden waarom ze in belgie wel alleen hoeven te dragen wanneer ze slapen en in nederland niet. Hoe ouder, hoe harder het schedeltje al is nl, maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. Succes igg en die kleintjes hebben er echt geen last van igg. Ook beseffen ze nog helemaal niet dat het er voor de buitenwereld er soms wat raar uit ziet, da’s echt meer papa en mama die dat ondervinden

mama1980

Hoi Rainbow,

Wat fijn dat de arts zo voortvarend was. Wellicht levert die allergoloog ook nog wel wat op. Kan nooit kwaad om daar naar te laten kijken, zeker omdat hij zo onrustig is. Ben wel benieuwd naar Max z’n stoere helm.

groetjes Ramona

Ben benieuwd naar foto …

Fijn dat je het zo positief oppakt, dat zal Max ook vast helpen. Al vinden de meeste kindjes het niet zo vervelend, heb ik begrepen. En fijn dat de arts zo aardig en kordaat was. Op de goeie weg!

Groetjes,
M