Max soms zwaar gefrustreerd is?

Arm kind…hij wil zo veel en ook dingen die hij helemaal niet kan. Hij wil zitten en lopen, maar geen van beide lukt. Niet gek natuurlijk op zijn leeftijd, maar Max baalt er zelf stevig van. Hij zat vanmiddag bij mij op schoot en kwam ineens omhoog op zijn beentjes, om als een lappenpop weer neer te zakken. Huilen. Huilen. Hij wil momenteel niks, vindt zijn speeltjes te saai en wil alleen maar rollen in de box of op een kleed en vechten met zijn speelgoedschaap! Hij wil wat Eva kan en als dat niet lukt, klaagt hij enorm: NNNNNNNN, AIJAJAJ…zo doet hij dan! Het is voor mij ook soms wel wat frustrerend, want ik weet niet goed hoe ik hem nog moet entertainen. Ben ik net met Eva aan het dansen, begint Max te klagen omdat hij niet lekker zit in zijn ‘saaie stoel’. Hij huilt best veel nu en wordt snel boos. Het is voor hem ook niet leuk dat hij niet alles kan wat hij wil. Ik kan me niet zo herinneren dat Eva dat ook had? Dat ze zo bozig kon klagen? Wandelen vindt hij altijd leuk, maar verder is hij alles heel erg snel beu. Hij lijkt ook snel moe? Wat zijn leuke spelletjes om met hem te doen nu?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Heel erg herkenbaar. Jordan is gisteren namelijk 6 maanden geworden en hij ‘vertoont’ hetzelfde gedrag; niets is goed. Als hij ligt wil hij zitten en als hij zit wil hij staan. Lukt beide nog niet goed wat voor frustratie zorgt…

Wij spelen veel op het activitykleed, lezen boekjes, proberen hem te laten balanceren op schoot, zodat hij stevig leert te zitten. We nemen hem mee als we onze dagelijkse dingen doen, zoals bijvoorbeeld was opvouwen, tanden poetsen, aankleden, boodschappen doen. En verder tig liedjes zingen…

Er valt nog niet erg veel leuks te doen voor onze kerels als ze zo geirriteerd zijn :S

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

aaahh die Max, wat zielig. Het is natuurlijk ook erg frustrerend als je vanalles wil wat je nog niet kan. Mijn zoontje had dat ook, maar ik denk (weet ik niet zeker hoor) dat als ze oudere broertjes of zusjes hebben ze dat nog meer hebben, want andere kinderen trekt toch altijd aan, en als die dan wel kunnen lopen, dansen,… is dat toch anders.
Vindt ie liedjes zingen leuk? Dat was/is hier altijd een succes bij klagen. Verder deed ik altijd veel kiekeboe spelletjes en zo. Het is wel lastig als ze alles zo snel beu zijn. Succes ermee!
Hopelijk is deze periode ook weer snel voorbij en is ie snel weer gezellig!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan kon ook woest worden als iets niet lukte. Ik weet nog wel dat mijn ma zei laat maar boos worden dan lukt het het snelste en ja hoor daar ging ze ineens. Dat gold voor rollen, kruipen, zitten en staan en lopen. En Max heeft natuurlijk ook nog eens als ‘nadeel’ dat hij eef alles ziet doen hè. Dus die heeft helemaal zoiets van dat wil ik ook.

Groetjes,

Michèle

Liam wordt boos als ik hem in de box leg, behalve wanneer ik ga stofzuigen ofzo, want dat is dan wel weer interessant. Hij tijgert de hele kamer door (en mama erachteraan om hem van de stoelpoten af te plukken ) Dat wil hij het liefst de hele dag. Sinds hij dat kan is hij minder snel boos/ huilerig.Wij gaan van kamer naar kamer om de boel te onderzoeken. Gisteren hing hij in het traphek, wil ook gaan staan. Lukt niet… ook boos/ huilen. Liam vindt wel alles leuk wat geluid maakt. Als je een knuffelbeer bent zonder belletje of toetertje in je lijf hoef je niet meer terug te komen…Hij vermaakt zich op zn speelkleed met een keyboardje. Het is altijd een beetje zoeken wat hij leuk vindt…gisteren heb ik een wasmand met zijn was op zn kleed gezet dat vond hij ook leuk. Speen erin en zoeken maar! Hij kan zichzelf nu redelijk vermaken als hij maar zn ‘eigen gang’ kan gaan op zijn manier (checkt wel of mama er nog is)
Gr, Jo

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ow ja pippy die kon ook zoooow boos worden, helle rooie kop kreeg ze dan… man man wat een woede, lijkt me ook superzuur en hij ziet zijn zus alle dingen doen die hij nog nie kan, ik had toen een rolspiegel… van een collega, toen ik die had, was wat tevredener… kon ze een beetje achteraan… eerst lukte da voor geen meter natuurlijk…maar langzaam aan ging ze heel de kamer door !
en ik zette haar altijd tussen kussens naast mij op de bank met een gamma krantje, kon zij ook zitten en meelezen… ook erg leuk, of een lege zak chips op haar kleedje, ja gaat nergens over maar werd kind ook heel blij van !

Pippy is geboren 17.07.2009