Max nu al van zijn helm af is?

Max hoeft zijn helm niet meer op. Niet omdat zijn hoofd helemaal ‘af’ is, maar omdat het gewoon niet meer ging. Hij zweette zo erg met dat ding op, dat je zijn haartjes uit kon knijpen, echt klieder. En dat had hij al als het zoals gisteren 18 graden is en na 4 uur dragen. Bovendien kreeg hij drukplekken waardoor zijn wangetje kapot ging én de helm paste niet meer. Die zat te hoog en kon niet meer naar beneden. We hebben hem 3x bij laten stellen, maar geen resultaat. Vandaag moesten we naar de ka omdat Max hoofd niet goed groeide volgens het CB en de arts heeft geadviseerd nu al te stoppen. Zijn hoofdje is al goed bijgetrokken, maar hij heeft een bobbel op zijn voorhoofd die niet weg zou gaan met de helm, doordat die niet goed zat. De arts denkt dat het beter is om het op een natuurlijke manier te laten bijtrekken. Met de groei van zijn hoofdje is trouwens niks mis. Het was waarschijnlijk een verkeerde meting.

Ik heb de helm nu thuis staan als een soort troffee. Ik heb gemengde gevoelens. Hij heeft 'm 5 maanden gedragen en lang niet altijd 23 uur, omdat dat niet verantwoord was met zijn eczeem enzo. Zijn hoofd zit er veeeel beter uit, maar is nog niet helemaal ok. Maar doordragen had eigenlijk weinig zin omdat zijn fontanel al aan het dichtgaan is en om bovenstaande reden. Voor mijn gevoel hebben we er niet alles uit kunnen halen, maar Max had er echt last van. Ik ben wel blij dat we het gedaan hebben, al was het maar kort. Uiteindelijk is zo’n helm een soort experiment en kunnen ze geen garanties geven, maar ik vind het wel raar dat ze 'm niet zo konden maken, dat Max er geen pijn door had en dat 'ie niet zo ver omhoog schoof. Daardoor is dat voorhoofdje niet netjes gecorrigeerd…

Papa is blij dat de helm af is. Die is wetenschapper he en hij twijfelde al een tijdje aan de werking van de helm. Volgens zijn wiskundige redenering (hihi) was de druk niet goed genoeg blabla. Hij vond ook dat er te weinig wetenschappelijk bewijs is dat de therapie werkt. De helmmaker gaf hem ook niet duidelijk antwoord op zijn vragen en papa wil gewoon weten dat alles ‘technisch’ klopt zeg maar en geen halve antwoorden.

In het begin ging het heel goed, maar nu is het dus beter dat 'ie af gaat. Nu maar hopen dat Max zijn hoofdje vanzelf wat beter in vorm groeit, want zijn oren staan nog steeds niet op dezelfde hoogte (wat de helm ook niet kon rechttrekken). Duimen jullie dat zijn kopje helemaal mooi groeit?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Och jee moeilijk allemaal hoor…
Maar ik persoonlijk denk wel dat Max zijn hoofdje nog bij zal vormen hoor
En jullie hebben er zeker weten wel alles aan gedaan. Meer hadden jullie echt niet voor jullie mannetje kunnen doen.
1 ding is zeker, Max is/word heus een mooi mannetje!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik duim zeker! En heeft zeker gebaat, alleen jammer dat het niet helemaal perfect is geworden. Maar ach, niemand is perfect

Groetjes,
M

Wat een dubbel gevoel. Tof dat-ie die helm niet meer hoeft, maar wel spannend hoe het nu verder gaat met op natuurlijke wijze bijtrekken van de onregelmatigheden op zijn hoofdje.

Ik duim mee dat het allemaal goedkomt!

Groetekes, Sje

Komt vast allemaal goed meid!
Ze zeggen ook dat door de zwaartekracht een en ander weer recht trekt toch? Hij zit vast al en misschien dat hij ook al tijgert, kruipt en of staat, hierdoor is hij meer verticaal waardoor de zwaartekracht ook anders is, tenminste zoiets is mij destijds verteld.
Vind hij het zelf ook fijn om helmloos door het leven te gaan nu? Lekker met de wind door zijn haartjes hihi
Enne vergeet niet dat niemand helemaal symetrisch is

Liefs

Wat mijn fysiotherapeute verteld heeft, is dat wanneer je kindje kan rollen, zitten enzo, zn nek spieren dus sterker worden, waardoor t hoofje ook ronder word… dus meid maak je geen zorgen… “het komt wel goed schatje”… hihihi

Liefs, Melanie

wat super Rainbow! Je moet je niet te druk maken, want het hoofdje trekt zelf ook nog iets of wat bij, en daarnaast moet je je ook beseffen dat er haar overheen gaat groeien dus dat het dan bijna nie tmeer opvalt. dit is namelijk ook bij Rico zo, hij heeft dan geen helmpje gehad maar heeft ook een plat achterhoofdje (of gehad want ik weet niet hoe het nu is, het is niet te zien met zo’n bos haar)
Hoe bevalt het Max zo zonder helm??

even een hart onder de riem…
Ikzelf had ook een enorm afgeplat hoofd, maar in mijn tijd waren er geen helmpjes… en het is helemaal goedgekomen! Moeder natuur heeft het allemaal weer netjes in evenwicht gebracht en ik verwacht dat Max over een paar jaar ook een mooi bolletje zal hebben!
(ik snap je bezorgdheid goed hoor, maar jullie hebben alles gedaan wat je er zelf aan kon doen)

Lieve reacties allemaal! Ik heb er ook wel vrede mee. Max moppert nu enorm vanwege een doorkomend kiesje (?), dus ik weet niet of zijn humeur anders is nu hij geen helm meer heeft! Hij heeft al best een mooi coup-je, een vol haardosje en ik ‘wil’ voor hem toch wat langer haar, dus we laten zijn bolletje lekker in shape komen! En anders…is 'ie gewoon ‘die scheve van op d’n hoek!’ Max is Max!

Wat heerlijk voor hem dat de helm niet meer nodig is. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Je hebt vooraf tenslotte toch zoiets van we gaan voor een helm, zodat zijn hoofdje weer mooi bol wordt. Nu is dat grotendeels wel gelukt, maar niet helemaal. Dus ja dan zijn je mixed feelings logisch. Maar goed jullie hebben er alles aan gedaan. Hihi moest wel lachen om je opmerking die scheve van de hoek dat is Max. Haha, gelukkig zal dat wel meevallen. Geen idee of het nog helemaal bij gaat trekken, want daar heb ik geen ervaring mee. Tim heeft geen helm gehad, maar wel een afplatting wegens voorkeurs houding. Bij hem is het helemaal goedgekomen, maar die had het niet zo erg als Max. Ik hoop dat het helemaal bij gaat trekken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ja meid, ik duim ook mee dat z’n koppie weer helemaal mooi word.
Of eigenlijk blijft…want ik vind dat ie al een heel mooi koppie heeft! Maar binnenkort kan er dus bij de ticker een nieuw fototje zonder zn stoere helm.
Wel fijn voor het mannetje hoor, dat ie het niet meer op hoeft, het zal voor hem best vervelend geweest zijn zo’n zweterig en niet goed zittend ding.
Ergens kan ik me je gevoel wel voorstellen, maar jullie hebben het heel lang een kans gegeven en het heeft zoals je schrijft ook duidelijk resultaat gegeven, dat is toch al heel goed! Het trekt vast nog wel iets meer bij en het scheelt denk ik dat Max niet meer volledig stil ligt maar zelf zn hoofdje wel kan draaien/optillen etc. Je kan hem in elk geval weer heerlijk over z’n bolletje aaien en knuffelen zonder dat er een helm tussen zit!!!

Duim duim duim…
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik ben vandaag toch even terug geweest naar de helmmaker…Het stoppen zat me toch niet helemaal lekker. Zeker omdat het resultaat niet helemaal is wat verwacht was, ook al ziet het er veel beter uit. Ze hebben nu een extra malletje ofzo in de helm gezet, zodat 'ie nu beter aansluit…Maar weer proberen dan. Helaas kreeg Max het meteen weer stikheet, ging hij huilen en ja hoor…weer die drukplek en nu ook eentje op zijn voorhoofd…We hebben de helm weer afgedaan en ik denk dat 'ie ook af blijft…Het wil niet lukken…Ik verwacht net als de ka dat zijn bolletje nog wel bij zal trekken, hij is pas 9 maanden he? Die helm, daar word ik toch niet echt blij van en Max ook niet! Misschien vragen we nog eens een second opinion, maar ik zeg nu: weg ermee!

Idd, als het niet werkt, weg ermee! Je hebt groot gelijk, zeker als jullie je er allemaal niet lekker bij voelen!!! Ik duim met je mee hoor, dat het op natuurlijke wijze bij gaat trekken!