Max net gewogen, ik schrok me rot

Pfff, ik wilde even weten wat Max weegt. Ik vind hem namelijk erg zwaar als hij zo op de arm ligt. Echt een kalfje bijna. We hebben eerst papa gewogen en toen papa met Max. Niet heel betrouwbaar, maar je hebt wel een indicatie. Ik hoop dat dat gewicht niet klopt, want ik schrok me echt rot. Max zou nu, met nog geen 8 weken, al 5,8 kilo wegen! Dat is echt heel erg veel! Lengte weet ik niet, hij is wel lang…Hij komt echt bij als een tierelier. Normaal komen baby’s rond de 150-200 gram per week aan. Drie weken terug was hij nog 4700 en dat was al behoorlijk tegen de bovenlijn aan…Het gaat erg hard. Zo hard dat ik me zorgen begin te maken dat hij misschien iets heeft. Eva woog 5500 gram met 13 weken! Hij was 3615 gram bij de geboorte…Toen waren zijn pakjes 50-56 echt te groot, nu worden ze heel krap, dus we gaan maar naar 62. Dat is op zich prima natuurlijk, maar dat gewicht…pfoe. Hij oogt niet als een dikkerd, maar wel gewoon als een flink Hollands ventje. Ik ben bang dat als hij zo hard doorgroeit, dat het dan een dik ventje wordt? Of maak ik me nou druk om niks? We hebben al zoveel gedoe met hem gehad (huibaby) en nu dit weer…Zucht…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hey,

Glenn is 13 weken en weegt nu 7,680kg…
Hij is 65 cm lang…
Dus het zou kunnen hoor… hihi,
Je Max doet het misschien gewoon heel goed…
Groetjes Kristine

Hoi Rainbow,
Maak je geen zorgen om het gewicht. Mijn dochter woog met 4 weken 4,6 kilo en met 9 weken 6.3 kilo! Dus ook een flinke groeispurt gemaakt. Ze is nu ruim een jaar en nog steeds flink (13 kilo), maar helemaal niet dik of zo. Gewoon een stevige meid.
Dus nogmaals, geen zorgen maken, dat gewicht komt weer helemaal in orde op het moment dat ze meer gaan bewegen.
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

hoi,

bedenk wel dat hij een jongen is die zijn over het algemeen wat langer en zwaarder. Anders ga je toch even wegen op cb hier op cb hebben ze een speciaal weeg en algemene vragen uur.

groetjes

lon106

Lieverd, ga je nou niet gek lopen maken.
Heb net ff het boekje van mees erbij gepakt en die
woog met 8wkn 5,5kg en was ook vrij lang. Weet je wat
hij vorige week op het cb woog… 10,3kg!!!
Echt 5,8kg is niet te zwaar, ga anders voor
je gevoel ff langs het cb en laat hem ff wegen.

Gr Patries

Meid, niet druk maken, ehct niet, Bo was 6,5 week te vroeg geboren, met een gewicht van 3610 gram, en 50 cm. Heb net zijn greoiboekje er even bij gepakt, en toen hij net 9 weken was, woog hij 5835 gram en was hij 58 cm! Heel nromaal dus, hij doet het gewoon helemaal perfect die kleine max van jou!!!

Even voor de duidelijkheid, Bo was geboren op 28 november 2008 met 3610 gram
op 6 januari woog hij al 4700 gram, en op 20 januari 5270 en op 2 februarie (9 weken) 5835. In 1 maand tijd was hij dus ook een kilo gegroeid!!

liefs woezel

Julian kwam 3 weken te vroeg en woog al 3810 gram en was 52 cm. Ook al een hele vent! Met 8 weken woog hij 5250 gram. En nog steeds zit hij met lengte en gewicht op of rond het bovengemiddelde. Max is lang, dus dat blijft toch ook mooi in verhouding? Geen zorgen dus!

volgens mij valt het wel mee, hoor. Colin was met 9 maanden ook 10 kilo. Ik weet niet meer wat hij met 8 weken woog, want ben het CB boekje kwijt, maar zal niet veel minder dan 5 kilo zijn geweest. Colin wordt ook 190 later volgens de metingen.

22-12-2009 colin geboren

zat ff met het cb boekkie erbij, pip was met 8 weken 5.4 kilo !
lekker van genieten wijffie, ik beet altijd in haar spekbillen !!! (z8chtjes natuurlijk, maar heerlijk die spekkies bij die baby’s! )

Ok, ok, ik zal proberen me er niet te druk over te maken. Ik keek alleen in het groeiboekje en dan zit Max echt dik boven de middellijn met zijn gewicht, echt buiten de curve bijna! Ik snap dat niet zo, wij zijn allebei niet lang en niet zwaar, dus…maar ja, opa is een reus (lengte en gewicht), misschien komt het daarvan? Hahaha! Hij is denk ik rond de 58 cm is, wel lang, maar ook niet overdreven. Maar vorige keer zei de arts dat het prima was, dus…Maar ik ga toch even bellen morgen met het CB, want ik vind het wel erg hard gaan…Ik moet al naar luiers maatje 3 van de New Born…En toch oogt hij gewoon best slank, hij is totaal niet Michelin! Heeft ook geen echte rollen nog, al komen die wel een beetje…Maar ach, ze maken vaak een groeispurt en daarna zakt het wat in he, dus we gaan het zien!

Probeer het maar los te laten ja.
Je kunt er toch weinig aan doen. Tis vooral mooi als beide metingen aan de bovenkant zitten, want dan is het perfect in verhouding. Hier dus ook zo’n lange lijs! Ik denk dat ie nu al 12 kilo weegt (nu 10,5 maand) Maar door zijn lengte zie je helemaal niet dat hij zwaar is. Iedereen schat hem door zn lengte wel altijd ouder in!

Precies. Ik vind lang wel mooi voor een jongetje en dan is het ook niet erg als ze zwaarder zijn. Dan zijn ze goed in verhouding. Het zou wel jammer zijn als Max klein en dik zou zijn, maar daar wijst nog niets op, haha.

ah meid je moet maar zo denken, mensen komen in verschillende maten en hoogtes! hihiihi !
bovendien kan hij volgende keer, of over een paar keer tegen of boven of onder een ander lijntje zweven, zowieso dat lijntje van het cb is van de standaardbaby, en die bestaan nie ! (wel lache om te zien want pip was precies even lang als max… )

ik vind nu een post-it in het boekkie, pippy had een kleine kop ! hahahaha
daar maakte ik dan weer zorgen over… en dat is pas na het 5e bezoek aan het cb bijgetrokken… (was waarschijnlijk bang dat er te weinig hersenen inzaten

Hahahaha, Max heeft juist een heel groot knarretje! Hij is vast megaaaaa intelligent! En hij heeft ook echt zo’n onderkinnetje, dus weinig nek! Eva woog bij lange na niet wat Max nu weegt, maar das ook een meisje he? Maakt best veel verschil!

@Rainbow, als jij je er prettiger bij voelt om morgen even het cb te bellen, dan moet je dat gewoon doen als dat een gerust stelling is. Enige wat ik je wel wil mee geven is dat Bo toen ook met lengte en gewicht tegen de bovenste lijn zat (en er nu zelfs overheen). Beide in evenwicht, dus niet te dik, niet te dun, gewoon goed, maar wel tegen de bovenste lijn, of er overheen. Dat is helemaal niet erg, zolang ze maar goed groeien, en hun eigen groei lijn volgen. Als een kindje bv heel snel groeit, van het begin, en dan in 1 keer zo goed als stopt, dan wordt het anders, want dan volgt hij zijn eigen groeilijn niet meer. Maar zoals hij het nu doet, wat ik van jou begrijp, doet hij het onwijs goed!!

En wat betreft dat hij geen nek heeft, dat had Bo ook niet, waren alleen maar onderkinnen te vinden!!! hahahahahaahaha

liefs woezel

nou hier kijk, dat kind heeft gewoon mega gewicht aan hersenen hahahahhaa

Ik zou me er echt niet druk over maken. Mijn kinderen waren ook heel flink ( nog steeds is Minke lang) maar als ze eenmaal gaan kruipen en lopen worden ze vanzelf dunner. Ik vind persoonlijk echt niet dat je bij zo’n kleine baby al zo met het gewicht bezig moet zijn hoor… ik was juist altijd blij dat ze zo hard groeiden, mooi toch!
Wat trouwens wel zo is: cb zijn natuurlijk eeeeerrrgg voor bv en bijna tegen fv ( tenminste dat van mij). Omdat ik bv gaf hoefde ik me totaal geen zorgen te maken zeiden ze over dat mijn babies zulke bollies waren, maar mijn vriendin die fv gaf kreeg wel op haar "kop"als haar baby boven de curve zat??!! Zo raar. Nou ja, in elk geval zou ik me als je je aan de richtlijnen houdt van hoeveel voeding je mag geven echt niet druk maken.
lieve groetjes.

Ik heb nog s even groeiboekje van mijn oudste erbij gepakt:
Met 6 weken was hij 5470gr
en met 9 weken 6250 gr. en 60,4cm

Hier hebben ze nooit gemopperd bij het CB hoor, lengte en gewicht was altijd keurig in orde.

Max doet het gewoon super goed!

Ja, raar he? Met bv mag je voeden op verzoek, met fv niet. En kindjes mogen wel bol zijn door bv, maar niet door fv? Maar goed, ik heb het CB even gebeld en Max was wel aan de flinke kant, maar ik hoefde me er niet druk over te maken. Het was normaal dat baby’s in het begin wat meer groeien. Ik mag naar 5x 150 cc nu en eventueel 's nachts een fles van 120 cc. Dat moet wel lukken lijkt me. En als ik het zo lees, zijn jullie kindjes ook niet veel lichter dan Max, dus ik denk dat hij het dan dus prima doet! Eens kijken wat hij met 150 cc gaat doen!