hoi allemaal
voor zijn eerste jaar at max best goed, maar nu eet hij alleen maar wanneer hij zin heeft. we eten gezamelijk aan tafel om half 6 en dan eet hij met de pot mee, want kant en klare potjes vind hij niet lekker. max heeft dan een eigen bordje met eten, maar daar eet hij niet van. alleen het eten wat van mijn bord komt wil hij. na 6 hapjes houd hij het voor gezien en dan weet hij dat hij een toeje krijgt en die gaat er heel gemakkelijk in. de boterham gaat ook vaak met veel moeite naar binnen. voor de rest doet hij het heel goed. op het dagverblijf zeggen ze dat hij te gemakkelijk is. max is nu 14 maand en hij doet nog geen moeite om te lopen.
en hij wil de boterham ook niet zelf vast pakken.
max groeit goed dus ik denk dat hij niets te kort komt, maar elke dag zo,n strijd met eten is ook niet fijn.
groetjes melissa
Max eet slecht
Ja, inderdaad, volledig negeren dat gedrag! Hij is aan het proberen om je tot wanhoop te drijven! Eten aanbieden als het tijd is voor avondeten. Eet-ie niet, prima, eet-ie wel, ook goed.
Nooit alternatieven aanbieden, want boterhammen met kaas zijn veel lekkerder dan aardappelen en boontjes. En als je aan alternatieven begint “want hij moet toch iets eten” dan is het eind zoek en is er heel erg moeilijk nog een weg terug.
Ik had voor onze dametjes altijd als maatstaf “als ze 's ochtends hun ontbijt niet extra gulzig eten, zijn ze de vorige avond niet met honger naar bed gegaan”.
En gebrek aan voedingsstoffen hebben ze echt niet als ze 's avonds weigeren te eten. Door de dag heen krijgen ze zat aan voedingsstoffen. Wel zorgen dat-ie goed blijft drinken.
Groetekes, Sje
Anna heeft soms ok van die nukken!! Ik probeer het drie keer, als ze dan nog niet wil eten, weg met het eten en geen toetje!
Ze krijgt hiet verder geen bijzonderheden. Heel af en toe een kaakje, maar geen ander snoep of dergelijke. Ze heeft waarschijnlijk de ene keer meer trek dan de andere keer.
Ook heeft ze een tijdje gehad da ze het eten wel van mijn bord wilde eten, maar niet haar eigen bordje leeg eten. Daar zijn we ook onmiddelijke mee gekapt!
Anna houdt dit soms wel een paar dagen achter elkaar vol, maar na verloop van tijd gaat ze toch eten en eet ze weer gewoon haar bordje leeg.
Succes!
hier ook zo een!
Heeft echt periodes dat ze niks eet zo nu ook weer!
Als ze het bordje al ziet of als ik zeg kom we gaan eten is het NEEEEEEEEE en huilen.
ik probeer het 2x gaat eemee zitten knoeien of uit haar mond laten lopen zet ik het weg. eerst gaf ik nog gewoon een toetje maar dat wist ze precies, dus nu niet eten geen toetje!
En ze kunnen het lang volhouden hoor, maar ik ook Als ze honger hebben willen ze wel eten en zeker op die leeftijd!
succes de aanhouder wint hoor!
groetjes Gytha
Hier ook altijd al:
Niet eten, geen toetje
Beetje eten, beetje toetje
Veel eten, veel toetje (maar dat gaat dan meestal niet eens op omdat de buikjes al vol zitten van het eten).
Groetekes, Sje
Hoi,
Zo ontzettend herkenbaar. Zelf onze dochter die ontzettend graag eet. had rond die tijd door dat ouders het niet leuk vinden dat je niet eet. En dan geven ze je overdreven veel aandacht( in hun ogen dan). Echter die aandacht is negatief want je wil dat ze eten.
Negeren en volg het advies van wat sje hierboven heeft geschreven op. Werkt gegarandeerd. Let wel duurt wel even een paar weken voordat het volledig effect heeft.
Groetjes
lon106