Max vindt zijn fruit- en groentenhapjes erg lekker, maar hij maakt er een enórme bende van! Hij kan nog niet goed eten, dus als ik één hap in zijn mondje doe, komt het er deels weer uit. En dan moet ik datzelfde hapje van zijn mondje en wangetjes ‘schrapen’ en het twee, drie keer opnieuw geven. Binnen no-time is hij, afhankelijk van wat hij eet, groen, bruin, oranje of geel! Het zit tot in zijn haar en vandaag zelfs tot in zijn oog!
Maar het vervelendste is, dat hij steeds naar de lepel graait. En dat alle smurrie aan zijn handjes en vervolgens aan zijn shirt en broek komt. Hij ziet er niet uit tijdens en na het eten! Ik heb een slab die goed sluit aan zijn halsje, maar die maar tot zijn borst komt. Eigenlijk zou ik een hele grote slab met mouwen moeten hebben!
Ik kan me niet herinneren hoe ik dat met Eva op heb gelost, die ongetwijfeld ook naar lepels graaide en er een smeerboel van maakte! Kijk, Max leert natuurlijk wel beter eten en dat half weer uitspugen van eten komt vast wel goed, maar wat te doen met die graaihandjes? Eetvlekken gaan zo moeilijk uit kleding en ik wil hem niet 4x omkleden aangezien hij niet beschikt over 50 pakjes (haha) en het uit- en aandoen van shirts met een helm niet zo handig is.
Graag tips voor mijn graai- en vlekkenkampioen!
Groetjes Rainbow, trotse mama