Max de vlekkenkampioen (eten is een knoeiboel)

Max vindt zijn fruit- en groentenhapjes erg lekker, maar hij maakt er een enórme bende van! Hij kan nog niet goed eten, dus als ik één hap in zijn mondje doe, komt het er deels weer uit. En dan moet ik datzelfde hapje van zijn mondje en wangetjes ‘schrapen’ en het twee, drie keer opnieuw geven. Binnen no-time is hij, afhankelijk van wat hij eet, groen, bruin, oranje of geel! Het zit tot in zijn haar en vandaag zelfs tot in zijn oog!

Maar het vervelendste is, dat hij steeds naar de lepel graait. En dat alle smurrie aan zijn handjes en vervolgens aan zijn shirt en broek komt. Hij ziet er niet uit tijdens en na het eten! Ik heb een slab die goed sluit aan zijn halsje, maar die maar tot zijn borst komt. Eigenlijk zou ik een hele grote slab met mouwen moeten hebben!

Ik kan me niet herinneren hoe ik dat met Eva op heb gelost, die ongetwijfeld ook naar lepels graaide en er een smeerboel van maakte! Kijk, Max leert natuurlijk wel beter eten en dat half weer uitspugen van eten komt vast wel goed, maar wat te doen met die graaihandjes? Eetvlekken gaan zo moeilijk uit kleding en ik wil hem niet 4x omkleden aangezien hij niet beschikt over 50 pakjes (haha) en het uit- en aandoen van shirts met een helm niet zo handig is.

Graag tips voor mijn graai- en vlekkenkampioen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hahaha, heeeeel herkenbaar. Wat hier wel eens hielp was afleiden met een speeltje in zijn hand of zo, tenzij hij dat er dan bij in zijn mond probeerde te stoppen, dan was het weer geen succes
Verder inderdaad goed aansluitende slabbers die groot genoeg zijn en evt een handdoek over zijn kleertjes en mouwtjes oprollen, meer tips heb ik helaas ook niet.
Succes met je vlekkenkampioen!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

men neme een plastic slab geval met lange mouwen, meestal wel verkrijgbaar bij h&m onder de noemer schilderschort, erg handig
kijk dat gezichtje dat komt er toch wel onder, we zaten soms met emily met drie lepels te goochelen…

of echt hema! kliederschort

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ja idd, zo’n schort heb ik ook gehad, je kunt ze ook bij prenatal halen, dan zijn ze erg flexibel, succes iig, ik ken deze fase nog en het was een drama!

Ik bedacht me ook al meteen een knoeischort, die kun je overal inderdaad wel halen onder de noemer verfschort dan blijven zijn kleren schoon

Groetjes,

Michèle

Zo’n schort heb ik ook gehad van de prenatal en ik vond dat die toch wel erg snel door ging lekken. Zelf ben ik erg tevreden over de silly-billyz slabben. En dan de messy eater variant met mouwen en een lange flab voor over de schoot.
In het begin was die nog iets te wijd voor rens z’n hals maar dan legde ik er een knoopje in ipv klitteband vast en dan ging het prima. Ik gebruik ze nog steeds voor Rens. Ook handig straks als ze gaan leren drinken want ze laten geen vocht door.
Ik vond het ook super makkelijk dat je ze gewoon onder de kraan schoon kunt spoelen en dan zijn ze in een uurtje tijd droog. Zelf heb ik er 2 en dat is hier voldoende. Wel af en toe in de wasmachine natuurlijk. Die van rens gebruik in nu al zo’n 2 jaar en ze zijn nog steeds mooi en vlekvrij. Ze zijn niet goedkoop maar ik heb hier denk ik tot nu toe maar 2 keer een kledingstuk weg kunnen gooien omdat de vlekken er niet uit te krijgen waren en dat was als hij die slab niet had.

groetjes ramona

Hahaha, ik had nog zo’n slab van Eva, met mouwen. Dus vandaag zat opa Max te voeren in een ROSE slab. Maar…zijn kleding bleef schoon, zijn mondje was oranje. Echt werken deed het niet, maar dat kwam meer doordat Max vandaag pis-sjaggo was. Hij huilde veel, waarschijnlijk weer door een tandje? Maar we houden de rose slab erin (stond ooit een prinses op, nu niks meer haha).

@Ramona, die slabben zijn super he? Ik heb de gewone en die vind ik ook echt fijn! Misschien toch eens kijken naar de messy eater? Ze zijn wel duur ja, maar kleertjes weggooien is erger!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers