Matrasje schoonmaken

Ik zag gisteren dat Eva’s matras heel vies is. Er zitten wat kringen in, ik denk van spuugmondjes. Niet zo fris. Heeft iemand tips om het matras te wassen/schoon te maken? Sje? Ik heb een soort Linie-en-Marja-tip (van Hoe Schoon Is Jouw Huis) nodig, want ik vind het zonde om een nieuw matras te kopen! Wie weet raad?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Is het tijkje niet van het matrasje af te halen?

Bij de matrasjes die wij voor onze meiden hadden, kon het tijkje (dus de buitenlaag, de hoes, zeg maar) eraf gehaald worden en dat was gewoon te wassen in de wasmachine. Zal wel een label in zitten hoe warm het gewassen mag worden.

De vulling van het matrasje is als het goed is gewoon schuimrubber en daar hoef je niks aan te doen.

Check even of dat ding eraf te halen is (moet rits in zitten) en anders kan ik opzoeken wat alternatieve schoonmaakmanieren zijn.

Groetekes, Sje

Ik geloof met een beetje water en azijn dat je hem zo zou moeten schoon krijgen.
Maar je mag het dan zeker niet te nat maken, en jah die moet goed kunnen drogen dus dat is toch niet zo simpel met een kleintje dat in zn bedje moet kunnen slapen.
Ik durf de matras wel al eens gewoon om te draaien, maarja daar word-ie niet echt schoon van

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Als een matras of het tijk ervan de tijd moet hebben om te drogen en je zou een dagje zonder bedje zitten, zou je als alternatief het campingbedje neer kunnen zetten.

Groetekes, Sje

Droge soda erop gooien, een paar uur laten inwerken en dan met een stofzuiger opzuigen. Als het goed is onttrekt de soda dan al het vocht etc. uit het matras. Een Linie-en-Marja-tip!

Groetjes,
M

Groene zeep… in mum van tijd je vlekken eruit. Zo heb ik (ander verhaal) ook mijn vruchtwater (en dat is zooi!!) uit mijn matras gekregen…

Die soda-tip kende ik ook, maar haalt dat echt de vlekken ook weg of frist dat alleen de geur van het matras op? Ik dacht namelijk alleen dat laatste.

Een kennis van mij behandelt haar matrassen regelmatig met de stoomreiniger om ze op te frissen. Geen idee hoe nat het dan blijft overigens.

Groetekes, Sje

Dat doe ik ook Sje met de rainbow stofzuiger … daar worden ze niet nat van (tenminste hier niet) maar trekt alle bacterien eruit. Ze worden er dus ook niet schoon van… Of misschien bedoel jij iets anders.

Kijk, dat zijn tips waar ik wat aan heb! Het hoesje kan er niet af…dat is dus jammer. Ik ga ook die soda eens proberen. Omdraaien heb ik al vaak gedaan en inderdaad, hij wordt niet echt schoner zo!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rens z’n matrasje heb ik op de volgende manier schoon gekregen.
Eerst heb ik goed gepoetst met een natte doek en shampoo. daarna met een schoene natte doek na poetsen. om het vocht er snel en zonder kringen uit te krijgen gebruik ik talk poeder, flinke laag erop en dan laten zitten tot de matras weer droog is en dan met de stofzuiger goed afzuigen. door de talkpoeder is de matras sneller droog en komen er geen kringen op. Werkt ook prima zo als een kindje bv in bed heeft geplast, gelijk talkpoeder erop doen. en idd als Rens z’n matrasje schoon gemaakt moet worden dan gebruik ik tijdelijk even het matrasje van het campingbedje.

groetjes Ramona