Matras

Mijn dochter gaat binnenkort over naar een groot bed en nu vraag ik mij af wat voor matras ik moet aanschaffen. Ze krijgt gelijk een groot bed, geen peuterbedje. Wilde ik eerst wel doen,maar vind ik toch een beetje zonde. Neem er wel zo’n bedhekje bij, dan kan ze er ook niet uit vallen. Maar wat is nu een goed matras voor zo’n kleintje? Polyether, binnenvering, hard, zacht, etc etc, zoveel keuze, maar ik weet echt niet wat nu wel en niet goed is voor kinderen en waar ik op moet letten. Is weer anders als bij volwassenen zou ik denken zo’n kinderlijfje in de groei. Zou me in de winkel alles wijs laten maken omdat ik er gewoon echt niks van weet! Iemand tips? En oh ja, ivm ongelukjes etc. Hebben jullie een zeiltje of molton of iets dergelijks onder het hoeslaken ter bescherming? En zo ja, is dan niet gelijk het ademend effect van het matras weg? Weet nog dat ik aan het einde van mijn zwangerschap zo’n zeiltje had en ik vond het verschrikkelijk zweten en plakken. Dreef zowat mijn bed uit. Hoe hebben jullie het bed opgedekt?

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 29 Jan 2012 23:59:27

Wij hebben gewoon een goedkoop matrasje, wat we gelijk bij het bed hebben gekocht. (Nou ja, goedkoop… het was 80 euro volgens mij). Wij hebben wel een peuterbed, dus gaan pas bij een groot bed voor een goed matras kijken.

Volgens mij maakt het nu nog niet zoveel uit wat voor matras ze hebben.
Voor ongelukjes hebben we een hoes die geen vocht doorlaat, gewoon van de action.
Seth zweet er niet bij, dus ik verwacht dat hij er geen last van heeft.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Als ze nog zo klein zijn hoef je geen duur matras aan te schaffen. Een vriendin van ons werkt bij een matrassengroothandel en die heeft voor haar kinderen gewoon een SG40. Dus gewoon een schuimrubber matras. Wij hebben datzelfde advies opgevolgd en onze meiden slapen er prima op!

Molton met rubberen onderlaag erop (gewoon bij de Hema te koop en eens per jaar hebben ze die ook voor een leuke prijs bij de Aldi) en dan is het matras ook beschermd tegen urine.

Tegen de tijd dat ze een jaar of 9-10 zijn en ze dus was zwaarder zijn, is een beter matras wel een betere keuze.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2012 11:49:04

Wij hebben wel een peuterbed (meegroeibed) gekocht.
Daar hebben we het peutermatras van de Ikea bij gekocht.
Daar slaapt ze heerlijk op.

Ik heb er een molton zeiltje onder liggen, dat zweet niet en daarvoor heen een molton hoes. Over het matras zelf zit ook nog een hoes, die kan er ook nog af om gewassen te worden.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486