Matras en deken voor peuterbed?

Wij gaan in September een peuterbed kopen voor onze kleine meid.
Maar het peuterbed wat we gaan kopen, zit niet standaard een matras bij. Nou vraag ik me af wat een goed matras is?
Ik kan op dezelfde site waar het bedje weg komt een matras mee bestellen voor 40 euro. Een schuimmatras (RG22) met witte tijk van 100% katoen. Anti allergisch. Het is een pinolino matras.
Is dit een goede?

En dan een deken. Sylvie mag natuurlijk nog lang niet onder een dekbed slapen, maar het dekentje waar ze nu onder ligt in haar ledikantje is straks natuurlijk veel te klein voor in haar peuterbedje. Zijn voor een peuterbed weer aparte dekentjes te koop? Zo ja waar?

Op dezelfde site van het bedje staat ook een dekbedje te koop die volgens die website gebruikt mag worden vanaf 0 jaar?
http://www.bodowoodentoys.nl/product/index.php?page=detail&product=14745
Dat kan toch helemaal niet? Of deze dan weer wel?
Wat een vragen, hopelijk hebben jullie tips/adviezen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ja het is idd wel vroeg nu een peuterbedje meid klimt ze al uit bed enzo dan?
ik weet dat ze in ieder geval dekbedjes bij de hema verkopen voor peuters, dekentjes weet ik niet daar heb je in ieder geval ook overtrekjes voor een peuterbed. ehm… ohja het matras, ja ik ken dat matras niet ik heb gewoon een SG40 polyether. dat is goed zat voor zo kort dat ze erin liggen. ik heb er een afritsbare hoes omheen zitten (zo gekocht ook) dat is dus wel erg handig ivm zindelijkheidsprobleempjes.
sowieso zou ik op deze leeftijd GEEN 1 persoonsbed aanraden. maar stel je had haar er met 2 jaar pas ingelegd zou ik weeer adviseren geen peuterbed te kopen. haha ja ik heb er zelf dan wel 1 maar als ik het even terug kon draaien had ik dat graag gedaan. ik dacht dat de overstap naar een groot bed zo makkelijker zou zijn, maar op vakantie moest hij in een 1 persoons bed slapen omdat er nu eenmaal niets anders stond… en ja… daar sliep ie beter en langer dan in zn peuterbed. grrmppff!!

Dat matras, dat maakt op deze leeftijd nog niet zoveel uit.
Dus die zou ik er gewoon bij nemen (is ook niet duur).

Die deken vind ik wel duur!
Bij de Hema heb je ze voor iets van 15 euro.
Seth slaapt nu eigenlijk alleen met een laken en zonder dekbed. Dat zou je bij Sylvie ook kunnen doen, en dan gewoon een lekkere slaapzak aan (heeft Seth ook). Tegen de tijd dat ze 2 wordt kun je dan altijd de deken erin doen.

Liefs, Anne

Okee voordat ik daar allemaal reacties op krijg : Ja het is vroeg, maar Sylvie is motorisch heel erg snel en loopt daarmee voor. Ze klimt op en van de bank en bed of het niks is. We hebben er lang over nagedacht en heel goed alle voordelen en nadelen bekeken. We hebben toch besloten nu haar een peuterbed te geven. Wat ons de doorslag heeft gegeven: Bij Stefan zn ouders staat een campingbedje, maar daar wil/kan ons dametje echt niet in slapen. Het is altijd drama. Dus ligt ze altijd als we daar een hele dag zijn overdag in een eenpersoonsbed te slapen. (Die van mn vriend zijn zusje)
Ze gaat altijd keurig slapen als we haar er in hebben gelegd en als ze wakker is klimt ze er zelf uit en gaat mooi spelen of bij de deur staan ‘roepen’
Ze is er nog nooit uitgevallen ofzo. Het gaat perfect.
Daar komt bij dat laatst toen ik haar ophaalde toen ze wakker was lag haar knuffelpopje op de grond. Ze wilde hem pakken en ging zo over de rand van haar ledikant hangen. Ik kon nog net haar beentjes pakken voor ze er uit viel! en we zijn ons allebei wild geschrokken. Nou zal ze dit nu niet zo snel meer doen omdat ze zelf ook erg geschrokken is.
Maar ik was zooooooooooo blij dat ik er naast stond toen dit gebeurde… Als ik er niet was geweest had ze haar nekje wel kunnen breken…
En ik wil echt niet dat zoiets als dit binnenkort nog een keer gebeurd…
We hebben een echte ontdekker en acrobaat en de stunts die zij soms uitvoert zijn levensgevaarlijk… Daarom denk ik ook dat juist voor haar een peuterbedje veiliger is dan een ledikant…

Daarnaast heb ik heel internet afgespeurd en er bestaan ontzettend veel forums over op welke leeftijd een peuterbed aanschaffen. En je zult verbaasd staan hoeveel kindjes met 16/17 maand in een peuterbed overgaan. Sommigen leggen zelfs met 18 maand hun kindjes al in een eenpersoonsbed… Het ligt ook heel erg aan het kindje zelf denk ik.

Maar vandaar onze keus

je hoeft je natuurlijk niet te verantwoorden haha
maar ik begrijp het wel hoor vandaar mijn vraag of ze er al uit klimt. want als dat niet het geval is en het wass gewoon zovan: tja het is leuk een peuterbed, had ik zoiets van: hmm ja nog je eigen keus maar dan best onnodig (ook in de kosten) ehm… dan snap ik je keus voor een peuterbed inderdaad! maar wat ik al zei ik zou persoonlijk nog geen 1 persoonsbed kiezen.
wat Anne zegt over de hema… dan richt ik me even tot haar:
@Anne: weet je zeker dat jij een peuter DEKEN bedoeld en niet het dekbed? want die dekbed heb ik ook, en idd voor 15 euro!

Ohhhh mensje, hier ook een 1,5 jarige in een twijfelaar hoor, ik begrijp je helemaal!

Hihi in een twijfelaar nog wel, das een mooi groot bed

@Inge: Ja, ik bedoel natuurlijk gewoon dat dekbed

Liefs, Anne

Idd, lekker groot en daar kan ze in tot ze 20 is! alleen dan halen we wel de zijschotten weg die nu nog moeten voorkomen dat ze uit bed valt!

@inge, moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel had begrepen zonder het feit dat sylvie uit bed zou klimmen, maar puur doordat ze nu 24 weken zwanger is van de tweede. Scheelt in de kosten als ze niet een complete babykamer op nieuw moet komen, voor die korte periode dat Sylvie eventueel in een ledikantje zou slapen.

Ik het ook een peuter bedje, maar dan van de ikeau, simpele, was 30 euro. Wel van massief hout, man is meubelmaker en zei dat, dus super stevig. Matras hebbenw e ook bij de ikea gekocht. Deze was 70 euro geloof ik. voor 100 euro dus een compleet peuter bed!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

@Woezel: nee ik dus niet want ik wist dat ze op zoek was naar een nieuwe kinderkamer en ook van het bedje stond een foto, had de foto’s die ze geplaatst had namelijk gezien, vandaar

@Inge, aaaah ok, dat had ik dan weer gemist!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Klopt helemaal Het was eerst wel de bedoeling dat Sylvie haar hele kamer naar de baby zou gaan. Maar nu niet meer
We hebben namelijk het probleem dat Sylvie absoluut niet in een campingbedje wil slapen. De ouders van mijn vriend hebben alleen maar een campingbedje, omdat wij HUN ledikant hebben
We zijn dus van plan die terug te geven zodat Sylvie ook bij hun weer eens normaal kan slapen. En daarna de baby natuurlijk
(De kast en de commode gaan we dan OF over verven dus, OF verkopen)
We zijn voor de baby ook echt niet op zoek naar een gigantisch dure kamer hoor. Die krijgt alles eerst gewoon zo goedkoop mogelijk, net als Sylvie.
Nu Sylvie dus spulletjes krijgt die langer mee kunnen, geven we er wat meer geld aan uit en dat doen we t.z.t. ook met de baby

@Woezel: never mind

@Goudvisje: ja ik dacht al heb ik niet goed opgelet maar toch wel haha!