Matras beschermer oorzaak van verkoudheid?

Vanaf mijn geboorte was ik gelijk verkouden en had hoestaanvallen. Na veel onderzoeken ed kwamen mijn ouders erachter dat ik allergies was voor jute. Ik had een matrasbeschermer ven jute onder mijn matras liggen. Nadat hij was weggehaald waren mijn problemen over.
Dion is ook altijd verkouden, nummer 11 onder de neus ed, bronchitus …
Nu zei mijn moeder laatst van haal die matrasbeschermer er eens onder vandaan misschien dat het helpt. Baat het niet het schaadt zeker niet. Nu 2 a 3 week verder is Dion niet meer verkouden en heeft geen loopneuzen meer. Nu keek ik net op het etiket van de matrasbeschermer en wat denk je hij bestaat voor 85% uit …jute.

Gewijzigd door - pranger7 op 22 Sep 2011 00:07:00

Goh, dan zit het dus sowieso in de genen. Fijn dat het heeft geholpen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Jeetje, dank voor de tip!
Hier ook een mannetje die altijd verkouden / bronchitisachtig is, met eczeem en allergieen. We hebben idd ook zo’n matrasbeschermer, waarvan ik vermoed dat die ook voor een groot deel uit jute bestaat, nooit overnagedacht dat mensen daar ook allergisch voor kunnen zijn. Lijkt me voor ons ook niet overbodig om eens uit te proberen!

Wat fijn dat Dion eindelijk van zn loopneuzen verlost is!!!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Mama van Jasper
Het is altijd het proberen waard. Het heeft een dikke week geduurd voordat de verkoudheid voorbij was.
Ik denk dat er nog wel meer dingen zijn waar we allergies voor kunnen maar waar we niet aan denken.

Ja dat weet ik wel zeker! Altijd moeilijk met allergieen wat nu waar van komt…
maar dit is zeker het proberen waard.
De komende week wordt het voor Jasper in zn campingbed slapen ( :smiley: vakantie!), en daarna een week zonder matrasbeschermer… ik ben benieuwd!

Lilypie Premature Baby tickers

Fijne vakantie

Tot nu toe is Dion niet meer verkouden geweest. Tuurlijk heeft hij wel een keer een snotneus maar dat heeft ieder kind.

het zou kunnen, ik koop standaard beddengoed en matrassen die anti allergeen zijn. maar hij blijft verkouden

Ja maar ik denk dus dat hij een allergie heeft voor jute en er daarom zo op reageert. Heel veel beddengoed kun je vaak gewoon gebruiken.