Maten verschillen!

Ik heb een vraag over broeken voor peuters. Onze jongens hebben meestal nog broeken van maat 92 aan, dit omdat ze vrij slank zijn in de heupjes en een grotere maat, die ze eigenlijk voor hun lengte wel nodig zijn, passen ze weer bij de heupen niet. Wie weet waar je broeken kunt kopen die je kunt verstellen in de heupen, ik heb ze wel, maar kan ze vrijwel nooit vinden, dan is vaak de lengte weer niet goed! Ideeën? groetje danielle

hier het zelfde probleem

en indd bij vogele zijn de broeken perfect
ook bij h en m zitten er vertsel zijkanten aan
bij de wibra indd ook (niet altijd )
ik let daar ook altijd op
groetjes anouk

anouk nelissen

dat zijn al heel wat tips! thanx allemaal! wibra en zeeman ga ik ook wel eens heen maar de rest ga ik ook even afstrunen!!! groetje danielle

Broeken met verstelbare band zijn te koop bij de Hema, de Hans Textiel en de Hennes&Maurits is er volgens mij ook mee begonnen.

Maar Daniëlle heb je al aan bretels gedacht? Als mijn meisjes niet verstelbare broeken en rokjes aan hebben, doe ik er gewoon bretels aan. (onder hun shirtje door, want bij een meisje vind ik over het shirtje heen geen gezicht)

En tegenwoordig kun je ook hele leuke riempjes voor peuters kopen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Jan 2007 19:57:44

ja bretels heb ik ook, er is helaas 1 gesneuveld, dus moet nieuwe halen< waar? heb die andere gekregen… en riempjes heb ik nog niet, waar zijn die dan te koop? bretels vind ik nietaltijd handig, zeker met verschonen en wc, als het allemaal wat sneller moet… maar ik wil ook wel eens broeken aan kunnen trekken zonder al die dingen snap je…? maar dat zijn handige dingetje inderdaad sje!! thanx. danielle

indd sje

ik heb voor benita ook een paar hele leuke riempjes gekocht
bij de zeeman heb ik hele leuke gekocht maar die kan ze niet zlef los maken
nu heb er een met allemaal gaatjes erin en dat lukt haar wel
groetjes anouk

anouk nelissen

De v&d heeft hele goeie bretels in neutrale kleuren en goede riempjes zijn o.a. te koop bij de Villa Happ en ik heb er hier weleens een gehaald bij een kraam op de markt waar ze knopen en garen enzo verkopen.

Bij schoenenwinkels hebben ze ook vaak kinderriemen. En bij de Zeeman hebben ze ooit (weet niet of het nu nog is) elastische riempjes verkocht. Die trekken de broek goed aan, maar ze gaan toch niet strak zitten om het buikje van je kindje. Als ze die nog hebben dan moet je de kleinste maat nemen (maat 50cm is dat geloof ik).

Groetekes, Sje

Zeer herkenbaar probleem.
zie dat je al voldoende advies hebt gekregen
Ik haal de broekjes dan ook altijd bij de hema, zo makkelijk dat je ze kunt verstellen.

Groetjes Marianne mama vanRuben

quote:
Las een opmerking over de hema over de stellers in de broeksband, dat klopt maar de beenlengte is bij hema zeer kort voor kinderen die smal en lang zijn.

Ik vind sowieso de kleertjes van de Hema altijd kleiner uitvallen dan de gemiddelde maten. Bovenstukjes van de Hema koop ik voor onze meiden altijd 1 maat groter, anders zijn ze na 1x wassen te klein.

En de kleren van de Hennes (vooral rokjes) vallen vaak weer groter uit is mijn ervaring.

Groetekes, Sje

Tommy Hilfiger heeft ook verstelbare jeansbroekjes. Misschien een beetje duurder maar ik koop ze steeds bij DOD. Ik weet dat er zo geen is in Nederland maar misschien zijn ze in de solden goedkoper?

haha moest er even over nadenken maar Solden heet hier de uitverkoop

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Hoi, sorry hoor, ik zit veel op nederlandse forums omdat die gewoon beter zijn -België is ook zo klein hé en dan nog 3-talig - en ben al een beetje bij met de woordenschat maar sommige woordjes moet ik nog leren…
Weer eentje bijgeleerd

Onze Janno is rank van bouw. Qua breedte heeft hij maat 128 maar qua lengte heeft hij maat 134 en soms een maatje groter. Bij Evert en Anna (beide kort en gedrongen) is het precies anders om. Erg lastig met kleren, of te korte/lange broekspijpen/armmouwen of het zit te ruim/smal.
Evelien