Maten baby kleertjes

Ligt het nou aan mij of hebben jullie dit ook?

Aangezien het de laatste 2-3 weken zo warm was heeft Sarah eigenlijk de hele tijd in alleen een luier liggen spelen. Ook sliep ze alleen met luier in een dunne slaapzak.
Nu het weer wat frisser is wilde ik een romper aantrekken met mouwtjes. Ik wist dat ik eerdaags nieuwe moest kopen, maar na die paar weken passen ze echt bijna niet meer. Als de luier vol is zeggen de knoopjes Pang Pang Pang.

Dus ikke rompershoppen vandaag.
Maar wat zijn die maten toch raar in de winkel. Ze is 68,6 cm (vanmorgen opgemeten) dus zou 68 net moeten kunnen en 74 helemaal. Nou, dus niet. Ik heb voor de zekerheid een romper meegenomen die dus Pang had gezegd, en nu heb ik bij de Zeeman zelfs rompers maat 80-92 moeten kopen, en die heeft ze nu aan en het past nog ook!!!
Bij de Hema was bijna niets meer te krijgen, bij de Hans Textiel hadden ze 74 maar die waren zo groot als mijn meegebrachte 68. En bij de C&A was ook niets meer te krijgen. Ze wachten blijkbaar op de wintercollectie.
Volgens mij doen ze maar wat met die maten labels in de fabrieken
Flink balen toen ik thuis kwam!!

Hebben jullie daar ook zo’n gezeur mee??
Groetjes, Boukje

(gelukkig zag ik toen het bericht van Mini-Boy en werd weer vrolijk.

Lilypie First Birthday tickers

Ja ik ken het probleem! Geen een merk is hetzelfde qua maat en idd de rompers van zeeman vallen erg klein in de lengte, maar ik vind ze dan weer veel te breed in de breedte. Hier rompertjes van C&A en Hema en ik moet zeggen dat deze maten redelijk kloppen. Tipje, via de website van hema kan je ze nog wel bestellen.

mama1980

mmm raar ik heb dat niet vaak mick ik 8.5 maanden ook 68 cm en past ook gewoon 68 hema enzo maar ik weet niet hoe zwaar ze is natuurlijk als ze 10 kilo is dan klopt het wel mick is 7.7 kilo en het zit nu als gegoten

Sarah is 8,3 kilo, dus het valt wel mee
Maar de vorige keer dat ik een romper ging halen met spaghetti bandjes nam ik de oude mee die goed past, en ik zweer het, een andere kleur in dezelfde maat was een stuk kleiner!!
Van een kennis hoorde ik dat ze daar waar ze de kleding maken, wel eens een andere label erop naaien als de juiste op zijn.

Ja vreselijk ze vallen overal weer anders uit. Ik neem tegenwoordig ook een romper mee die nog goed past. Ik heb wel een paar rompers van de hema maat 74/80 aan die elastisch zijn en die passen goed. Verder heb ik een paar van de wiebra die zitten ook goed. En die gaan echt per maat en niet per dubbele maat. Want die 62/698 van de hema past ze echt neit meer in en de 74/80 zijn nog veel te groot behalve die gestreepte met die rekken mee. Maar hier was ze ook een maat gegroeid in die warme dagen en kon ik alle maat 62 aan kleertjes naar boven doen en die van 68 te voorschijn halen.

Ga nu op zoek naar het goede nieuws

Gewijzigd door - murielisblij op 27 Jul 2010 10:59:13

ja, verschilt echt per merk! Hier nu maat 74, maar Hema broeken passen bijna niet meer, H&M is weer vaak te groot. Hij heeft ook nog broekjes van Name it maat 68 aan die passen nog. Rompertjes 74/80 van de Hema zitten nu goed, maar zijn kleiner dan andere merken volgens mij.

22-12-2009 colin geboren

Het valt inderdaad allemaal anders uit. De kleding van Noppies valt heel klein uit. Daarvan heeft onze zoon al mt 68 aan terwijl van andere merken mt 62 ruim zit. Heel raar. En rompers van mt 74 van de Hema passen nu ook al, dus beetje rare verhouding.