Ik heb hier al eens eerder geschreven dat ik een hoop kleren van Eva wilde verkopen via Marktplaats. Nu was ik zelf op zoek naar een extra jas (zie ander topic) en ik besloot even lekker te gaan speuren naar een jasje dat er nog goed uitzag. Ik zag mooie jassen van best dure merkjes, zoals Mexx, Barbara Farber, Lief, Eager Beaver en Esprit. Maar ik stond versteld van de prijzen die mensen nog vragen voor een gebruikte jas! Soms wel 25 of 35,-. En dan is het een jas die 2 seizoenen oud is en ook nog is gedragen! Voor dat geld heb je bij C&A een leuke en mooie hippe nieuwe jas! Er komen ook nog 6,75 verzendkosten bij. Als ik dan een volgens mij reeël bod deed (bv 22,50 i.p.v. de gevraagde 30,-) kreeg ik een berichtje terug dat dat echt veel te weinig was. Terwijl sommige advertenties al 2 maanden op MP stonden! Wil je je zooi dan kwijt of niet?? Ook zo’n mens met ZOMERSCHOENEN. Die lagen voor dik de helft in de winkel, maar zij wilde er per sé nog 40,- voor hebben. Nou, stop ze dan maar op een plek waar de zon nooit schijnt…Weg ermee. TSSS!
Wat me ook opviel is, dat mensen heel makkelijk ‘zo goed als nieuw’ schrijven, terwijl je aan de foto al ziet dat de jas echt niet meer heel mooi is. Of ze schrijven: 'Mijn dochter heeft ‘m graag gedragen’. Dan is 'ie in mijn ogen niet ‘zo goed als nieuw’, maar ‘gebruikt’ en daar wil ik dan voor betalen. Zo goed als nieuw is voor mij een jas die niet of heel weinig aan geweest is, bv doordat 'ie te groot/te klein was, of van een verkeerd seizoen. Bij MP weet je zo dus nooit echt wat je koopt!
Goed, ik had zelf ook drie jassen te koop gezet in maat 80: van Lief, Villa Happ en Noppies. Ik vind het altijd moeilijk om een prijs te bepalen en vraag dus of mensen willen bieden. Nou, op twee jassen werd helemaal niet geboden (ze stonden binnen een uur al op pagina 11) en op de Noppies-jas slechts 9,-. Terwijl die dus echt nieuw is! Ik had nog mazzel met die 9,- want ik zag toen ik zelf zocht dus ook mensen die gewoon 3,50 durven te bieden voor een merkjas. Ik snap dat je op MP niet veel wilt betalen voor kleding en ik wil zelf ook niet te duur uit zijn, maar hallooooo, een beetje normaal bieden kan toch wel? Voor 3,50 kun je bij Zeeman ook geen jas kopen. Ik was ook licht geïrriteerd over die 9,- en had al geen zin meer om 'm aan dat mens te verkopen. Voor dat klotegeld moet ik óók nog naar het postkantoor. Nee, dank je! Ik ga de jas nu geven aan een vriendin. Gratis en voor niks. Dat doe ik dan liever. Gewoon, uit principe! Ik heb haar al veel kleren van Eef gegeven en ze was er heel blij mee. Dat geeft dan een goed gevoel.
Ik heb ooit mijn Ford Ka via MP verkocht en die liep als een tierelier. Ik gokte op 500,- en sleepte er 1500,- uit. Terwijl er een deuk in mijn portier zat (had ik ook vermeld uiteraard). En ook onze slaapbank, koelkast, bakplaat, wasmachine en racefietsen verkochten prima. Wij kochten voor een prikkie onze box…DAN is MP leuk. Maar kleding verkopen, dat doe ik niet meer. En ik koop er zelf ook niks meer. Ik erger me alleen maar! GRRRRRR!
Groetjes Rainbow, trotse mama