Marktplaats GRRR

Ik heb hier al eens eerder geschreven dat ik een hoop kleren van Eva wilde verkopen via Marktplaats. Nu was ik zelf op zoek naar een extra jas (zie ander topic) en ik besloot even lekker te gaan speuren naar een jasje dat er nog goed uitzag. Ik zag mooie jassen van best dure merkjes, zoals Mexx, Barbara Farber, Lief, Eager Beaver en Esprit. Maar ik stond versteld van de prijzen die mensen nog vragen voor een gebruikte jas! Soms wel 25 of 35,-. En dan is het een jas die 2 seizoenen oud is en ook nog is gedragen! Voor dat geld heb je bij C&A een leuke en mooie hippe nieuwe jas! Er komen ook nog 6,75 verzendkosten bij. Als ik dan een volgens mij reeël bod deed (bv 22,50 i.p.v. de gevraagde 30,-) kreeg ik een berichtje terug dat dat echt veel te weinig was. Terwijl sommige advertenties al 2 maanden op MP stonden! Wil je je zooi dan kwijt of niet?? Ook zo’n mens met ZOMERSCHOENEN. Die lagen voor dik de helft in de winkel, maar zij wilde er per sé nog 40,- voor hebben. Nou, stop ze dan maar op een plek waar de zon nooit schijnt…Weg ermee. TSSS!

Wat me ook opviel is, dat mensen heel makkelijk ‘zo goed als nieuw’ schrijven, terwijl je aan de foto al ziet dat de jas echt niet meer heel mooi is. Of ze schrijven: 'Mijn dochter heeft ‘m graag gedragen’. Dan is 'ie in mijn ogen niet ‘zo goed als nieuw’, maar ‘gebruikt’ en daar wil ik dan voor betalen. Zo goed als nieuw is voor mij een jas die niet of heel weinig aan geweest is, bv doordat 'ie te groot/te klein was, of van een verkeerd seizoen. Bij MP weet je zo dus nooit echt wat je koopt!

Goed, ik had zelf ook drie jassen te koop gezet in maat 80: van Lief, Villa Happ en Noppies. Ik vind het altijd moeilijk om een prijs te bepalen en vraag dus of mensen willen bieden. Nou, op twee jassen werd helemaal niet geboden (ze stonden binnen een uur al op pagina 11) en op de Noppies-jas slechts 9,-. Terwijl die dus echt nieuw is! Ik had nog mazzel met die 9,- want ik zag toen ik zelf zocht dus ook mensen die gewoon 3,50 durven te bieden voor een merkjas. Ik snap dat je op MP niet veel wilt betalen voor kleding en ik wil zelf ook niet te duur uit zijn, maar hallooooo, een beetje normaal bieden kan toch wel? Voor 3,50 kun je bij Zeeman ook geen jas kopen. Ik was ook licht geïrriteerd over die 9,- en had al geen zin meer om 'm aan dat mens te verkopen. Voor dat klotegeld moet ik óók nog naar het postkantoor. Nee, dank je! Ik ga de jas nu geven aan een vriendin. Gratis en voor niks. Dat doe ik dan liever. Gewoon, uit principe! Ik heb haar al veel kleren van Eef gegeven en ze was er heel blij mee. Dat geeft dan een goed gevoel.

Ik heb ooit mijn Ford Ka via MP verkocht en die liep als een tierelier. Ik gokte op 500,- en sleepte er 1500,- uit. Terwijl er een deuk in mijn portier zat (had ik ook vermeld uiteraard). En ook onze slaapbank, koelkast, bakplaat, wasmachine en racefietsen verkochten prima. Wij kochten voor een prikkie onze box…DAN is MP leuk. Maar kleding verkopen, dat doe ik niet meer. En ik koop er zelf ook niks meer. Ik erger me alleen maar! GRRRRRR!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik koop en verkoop zelf nooit iets via MP. Maar als ik jouw verhaal zo lees dan zou ik daar zelf ook heel geirriteerd over zijn. Mensen willen zo graag de meest mooie dingen kopen voor bijna niks. Maar andersom willen ze juist weer heel veel geld ontvangen voor iets wat het niet meer waard is. Scheelt dus idd een hoop irritatie om niet meer via marktplaats te verkopen.

Ik zou heel graag de kleding van Eva willen overnemen als we een meisje krijgen. Maar ja dat weten we pas in maart/april.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik verkoop de kleding van Rens nooit via mp. Je krijgt er inderdaad niet zo veel voor dus dan maak ik er liever iemand blij mee die het echt kan gebruiken. Sowieso heeft Rens best veel kleertjes die al een rondje meegegaan zijn en dan kun je er ook niet veel voor vragen vind ik. Ik koop best wel vaak kleertjes via MP maar ook ik erger me wel eens groen en geel. Oke 30 euro voor een nieuwe merkjas zou ik er wel voor over hebben. Maar voor een gebruikte echt niet. Dan vind ik 15 euro echt wel de max al is het dan een merkjasje. Anders heb ik net zo lief een nieuwe van de c&a ofzo. Ik ben zelf helemaal razend van lief en dat koop ik ook best wel vaak via MP en dan een shirtje nieuw ofzo anders word het me te duur. Dan zijn er ook vaak mensen die 10 euro willen voor een gebruikte longsleeve, dat vind ik echt te veel zeker als je kunt zien dat het gedragen is. En vaak staat het er dan nog duurder op als dat het in de uitverkoop bij lief zelf is. Zo had ik bv van de zomer 2 nieuwe shirts voor 12,50 samen besteld en die werden op MP dan nog gerust voor 12,50 per stuk aangeboden. Daar zitten ook echt oplichters tussen die zoiets in de sale kopen en het dan op mp duurder proberen te verkopen. Heel irritant. Zo wilde ik bv graag de limegroene zwembroek van lief maar die was al uitverkocht waren er zelfs mensen die meer vroegen als de originele nieuwprijs. Zwaar irritant. Maar goed vaak lukt het ook wel om tegen een redelijke prijs leuke merkshirtjes te kopen. Maar goed dan vind ik 5 euro voor gebruikt en max 7,50 voor zo goed als nieuw ook wel voldoende. Het blijft toch gebruikt. Meestal koop ik grotere pakketten om dat dat gewoon veel scheelt in de verzendkosten. Voor een groter pakket merkkleding heb ik ook wel eens 50 euro betaald en dat waren echt zo goed als nieuwe kleertjes van best dure merken. Zo zat er ook een broekje van guess bij, die kosten nieuw 100 euro. Ik vraag me uberhaupt af wie er zo idioot is om dat neer te tellen voor een babybroekje. Maar gooed dan zijn er ook mensen die 10 euro bieden voor zo’n pakket. Dat vind ik dan echt belachelijk want die pakketten zijn vaak groot genoeg dat je eigenlijk geen nieuw meer nodig hebt. Natuurlijk koop ik dan wel een paar nieuwe setjes voor in het weekend ofzo maar is dan eigenlijk niet nodig. Daar mag je dan ook wat voor neerleggen vind ik. Er zijn dan ook mensen die er 100 voor willen hebben maar dat ga ik echt niet neerleggen voor een pakket gebruikte kleding.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

MP is leuk als je grote dingen zoekt of weg wilt doen al ben ik zelf een groot voorstander van de kringloopwinkel. Dan zie je meteen wat je krijgt. Mar voro kleren nee dan gewoon weggeven. Ik moet bekennen ik heb al morgan der kleren nog, ja echt alles incl sokjes en zo, omdat ik nog niet weet wat ik wil en wat nog kan, maar mocht ik ze wegdoen dan weet ik zeker dat er weer een mamma hier is of in mijn omgeving die ik er heeeel blij mee kan maken.

Groetjes,

Michèle

Ik vind het dus ook mega-irritant. Net als met speelgoedmarkten. Dan vragen mensen ook zo 15,- voor iets, terwijl het nieuw dan 17,95 is. Of ze verkopen iets wat je gratis kon sparen…Daar kan ik echt niet tegen! Geldwolven zijn het!

Ik geef het ook liever af. Ik heb al veel afgegeven aan mijn vriendin, aan Bakmama die een goed adresje had en ook nog wat aan het zusje van Wildrie. Met Bakmama heb ik min of meer geruild, hihi. Kijk, zo komen alle gave kleertjes toch goed van pas en hebben anderen er nog lol van. Mijn vriendin komt straks toch op kraamvisite en dan geef ik de jas(sen) wel aan haar, zij is er blij mee! Of ik steek ze in de fik inderdaad, hihi, lekker warm!

Het geeft wel aan dat (merk)kleding niet of nauwelijks wat waard is. Dat is ook de reden waarom ik minder probeer te kopen, wat eigenlijk niet lukt. Ik raak het toch niet kwijt. gelukkig heeft Eva nu wel zo’n 6 maanden dezelfde maat en dan heeft ze alles wel vaak aan gehad aan het eind van dat maatje. Dat scheelt weer. Maar 56 t/m 68, daar ga ik niet héééél veel van kopen. Denk ik…Hoop ik…

@Sandra, als je een meisje krijgt, moet je me t.z.t. nog eens even vragen wat ik nog heb, want veel is dus al weggegeven. Maar ik zal vast wel wat overhouden en dat mag je uiteraard zo van me hebben!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik ben wel heel tevreden over marktplaats maar je moet er wel de tijd voor nemen. Ik ben dus wel iemand die voor 2 euro een leuk broekje wil scoren. En dat lukt dus soms ook. Koop trouwens geen hele dure merken. Maar je moet er goed om zoeken en ik probeer vaak meerdere dingen bij 1 persoon te kopen want dan ben je voordeliger met verzenden. Ik moet straks ook nog een winterjasje hebben en zoek daar nu wel eens naar. Ik durf nu nog niet zo goed omdat het nog niet nodig is en ik niet weet of ik nog met 74 kan of al een 80 moet hebben. Maar daar zoek ik op winterjas of winterjasje { dat kan soms nog al eens uit maken het is net onder welke soort mensen de advertentie plaatsen} en dan op 25 kilometer zodat ik hem op kan halen. Maar zoals bakmama ook al zegt je moet niet te veel kijken naar de pagina’s je kan zoeken op merken en zoeken op soorten en dan sta je vaak nog wel flink boven aan.

hahahah, kan me dat zo voorstellen zeg! bah

Hier word het allemaal weggegeven, aan mensen die het minder hebben, en in Malawi zijn dat er nogal een hoop Hihihi Een keer in de zoveel tijd ga ik door d’r kast en dan ruim ik er uit wat ze niet meer past en het meeste geef ik weg. Soms houd ik een bepaald kledingstuk voo het stofje, ik ben langzaam een deken voor d’r aan het maken en een kussen met al d’r oude kleding!
Ik krijg dus ook; soms van vriendinnen met grotere kids, maar meestal een pakketje van Jada’s tantes en oma!

Maar als ik jou verhaal lees zou ik het idd ook liever weggeven aan een vriendin of de Humana bak! Laat dan maar zitten jah!

Ach ja marktplaats.

Heb er zelf ook dingen op staan die ik nog verkoopbaar qua kleding van de kids.
Maar sommige mensen bieden ook echt belachelijke lage bedragen.
Ik bedoel ik zet er redelijk prijzen op, ik koop zelf ook wel eens via marktplaats en bedenk dan gewoon wat ik zelf voor zou willen betalen.

Wij hebben nu twee stokkes en hadden dus nog een Chiccostoel over.
Heel mooi, echt zo goed als nieuw allleen een schimmelvlek in de onderste stoelhoes aan de binnenkant.
Dan ben ik blij met die 3 tientjes die er ik nog voor gekregen had terwijl het ding nieuw ruim 120 euro koste als het niet meer is.

Dat is lief van je Rainbow. Maar uiteraard betaal ik dan wel gewoon voor de kleding. En mocht het trouwens een meisje zijn, dan heb ik natuurlijk de kleding van Tim over. Dus de dingen die je leuk vind kan jij dan van mij krijgen

Groetjes,
Sandra

Kleding via MP ja heb ik ook nare ervaringen mee. Maar zoals je aangeeft andere dingen dien het hardstikke goed op MP.
Zo heb ik bijna de gehele babyuitzet via MP gekocht. Ook zet ik straks alles er weer op als onze meid er weer uit is. Ik heb een borstkolf gekocht via MP die doet het hardstikke goed. Nu ik geen melk meer heb ga ik hem er weer opzetten en proberen hem weer te verkopen.

Zo was ik een beetje aan het verkennen tussen de babyspullen. Ik twijfel over een nieuwe wagen. We hadden voor Nora de Mutsy van mn broer overgenomen, maar die rijdt niet zo heel soepel (meer?) en je kunt hem niet zo klein opvouwen. Zag ik een wagen met felroze elementen erin en die mensen hadden erbij gezet: Zowel voor een jongen als voor een meisje te gebruiken. Nou sorry hoor! Omdat zij dat misschien vinden is dat nog geen verkoopargument! Moest er eigenlijk wel om lachen.

Maar wij willen wat meubels erop zetten, omdat we ruimte moeten maken voor Nora’s nieuwe kamer (die weer ruimte maakt voor de baby). Hoop dat we er goed reacties op krijgen. Hoef er niet rijk van te worden, maar iets eraan over houden liever wel natuurlijk.

Liefs!

@Bakmama: je bedoelt de Audi??

Ik ga eens even kijken op MP als ik weer wat meer energie heb, ben een beetje ziekig. Dank voor je tip!

Liefs!

Ik had van de week een bod gedaan op een opbergbankje, hij zat nog nieuw in de doos en ik had ze een keer zien staan in het krantje van de Praxis voor 20,00
dus ik had een bod gedaan van 10,00
krijg ik een mail terug … voor 12,50 is ie van jou ! wanneer kom je hem halen ?
Ja dag steek maar in je …
Ik had een mailtje teruggestuurd dat ik het liet schieten en wenste sucses met de verdere verkoop …
Je raadt het al de zelfde dag weer een mailtje of ik nog intresse had voor 10,00
Nou de groeten.
MP … soms heel leuk ik heb wel veel gekocht maar af en toe willen de mensen het onderste uit de kan hebben, heel irritant.
Zelf heb ik nog nooit wat verkocht, zou ik wel eens moeten proberen.

Gewijzigd door - vlokje03 op 25 Sep 2010 22:03:18

Ik heb vandaag een heel leuk retour longsleeve shirtje op
de kop gestikt voor 8 euri.
Nu kijken of ik hem ook ontvang.

Gr Patries

irri is ook dat mensen bieden een afspraak maken en dan niet komen (je hebt je adres dan al gegeven) of zoals ik nu een bod heb gedaan word er gevraagd wanneer ik het wil komen halen en tot twee keer toe een dag en tijdstip aangegeven en dan niks meer horen tja dan hoeft het voor mij ook niet meer.
ook irri is is als je in je adv zegt dat je niet wilt versturen dan toch mensen blijven reageren van wil je het opsturen??? ja als je meerdere artikelen wilt hebben wel maar ik ga niet voor 1 shirt naar het postkantoor.

before you judge me, try hard to love me

Zo hebben mijn ouders via Marktplaats voor ons een box gekocht van 20 euro, een triptrapp kinderstoel voor 17.50… en heb ik een hele nieuwe set Avent flessen + spenen gekocht voor 18 euro.

@ Liske: Ik las dat je opzoek was naar een nieuwe kinderwagen? Kijk eens op Musty Urban Rider, met zwenkend achterframe, wat je ook vast kunt klikken…
Is een 3 in 1… Die hebben wij zelf ook, en rijdt echt perfect…
Ik hoorde bij prenatal dat je er zelfs je maxicosy op kunt klikken, wanneer de oudste gewoon in de buggy zit.

Liefs, Melanie