Mariska accepteerd geen flesvoeding

hallo,
mijn dochtertje van 6 maanden accepteerd geen poedermelk. borstvoeding uit een flesje gaat heel goed, maar zodra ik haar een flesje aanbied met flesvoeding dan draaait ze haar hoofd weg, begint te gillen/huilen en spuugt het met dezelfde gang weer uit. ik heb ook geprobeerd het te mengen met borstvoeding maar dit mocht niet baten. ook een scheutje roosvicee hielp niet. ze weigert het gewoon.
ik heb de flesvoeding van de kruitvat geprobeerd.
heeft hier iemand ervaring mee of tips welke voeding het beste aansluit bij bv?
ik werk inmiddels 3 dagen en het is heel lastig om voldoende bv voor die dagen te verzamelen… kolf wel regelmatig maar kom eigenlijk standaard net te kort…
wie oh wie kan mij helpen.
groetjes iris

Hoeveel moedermelk heb je met flesvoeding gemengd?

Eigenlijk moet je namelijk beginnen met heel weinig flesvoeding in veel moedermelk. Dus bijv. 30cc poedermelk samen met 150cc moedermelk. Als dat goed gaat, stap je over op 60cc poedermelk en 120cc moedermelk. Zo ga je door tot ze uiteindelijk alleen nog maar poedermelk drinkt.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik heb het ook gehad en ben het ermee eens dat je niet gelijk moet beginnen met flesvoeding,voor je baby is dit heel iets anders dan borstvoeding.
En het kolven kan soms lastig zijn,na lang zoeken en vragen stellen op het borstvoedingsforum kwam ik erachter dat ik geen tsr had bij het kolven.er stonden wat trucjes om die wel te krijgen zodat ik genoeg kan kolven.
Ik kolf nu na 2 voedingen 60cc en na de voeding van half 4 slaapt Djayden tot half 9 en in de tussen tijd kolf ik nog een keer 125 a 130 cc.ik laat het op dezelfde temperatuur komen ,voeg het samen en vries het in.
Ik heb al veel obstakels gehad met het voeden maar heb het overwonnen en me zeer in bv verdiept,op veel vragen weet ik wel antwoorden dus vraag gerust als je wat weten wilt.
succes

Gr Diana

Hoi,

Ik weet niet of het helpt maar ik heb toen friso ha gebruikt (die was goed in combonatie met bv)

misschien heb je hier wat aan…

Mijn zoontje kreeg ook volledige borstvoeding,maar ben aan het afbouwen,hij heeft er gewoon niet meer genoeg aan.
Maar sochtends blijf ik hem wel geven.
Hij zit sinds een week aan de flesvoeding.
Maar de eerste dag pakte hij ook de fles niet.

Nu wel daar raakt hij aan gewend,en mocht hij het niet willen geef ik de borst,hij moet toch wat binnen krijgen.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hoi,

Wij zijn ook een aantal weken bezig geweest met de flesvoeding. Uit een flesje drinken was geen probleem, want dat deden we altijd al (gekolfde moedermelk), maar flesvoeding…nee dus!

We zijn eerst begonnen met te mixen 1/3 flesvoeding en 2/3 moedermelk. We hebben Nutrilon Hypo Allergeen. En dat zo opbouwen. Gisteravond hebben we eens geprobeerd om 100% Nutrilon te geven en tot mijn verbazing dronk ze het hele flesje leeg. Nu is het wel zo dat mijn vriend de fles moet geven, want van mij accepteert ze het niet (ze weet natuurlijk dat ik iets lekkerders voor haar heb ). En vanochtend heeft ze wederom een flesje gehad, dus dat gaat de goede kant op!

Uitspraak van het consultatiebureau => De aanhouder wint!

Groetjes,
Henriet

mamma van Elise, geboren 08-12-2007

quote:
Hoeveel moedermelk heb je met flesvoeding gemengd?

Eigenlijk moet je namelijk beginnen met heel weinig flesvoeding in veel moedermelk. Dus bijv. 30cc poedermelk samen met 150cc moedermelk. Als dat goed gaat, stap je over op 60cc poedermelk en 120cc moedermelk. Zo ga je door tot ze uiteindelijk alleen nog maar poedermelk drinkt.

Groetekes, Sje