Marijn vandaag gehecht

Vandaag zouden Marijn en ik carnaval vieren op de school waar ik werk maar dat liep even anders. We hadden ons in de carnavals kleren gestoken en gingen naar beneden om te eten en ja bij de laatste trede ging het mis en Marijn viel met zijn hoofd tegen de kopse kant van de deur. En ja hoor een beste jaap boven zijn wenkbrauw. Gelijk een theedoek erop en het bloeden stopte vrij snel gelukkig. Ik zag gelijk dat het gehecht moest worden en we konden direct terecht bij de dokter. Marijn hield zich goed at zelfs zijn krentebol op die ik hem nog had gegeven omdat hij nog niet had gegeten je weet maar nooit met een lege maag en dan gehecht worden…
Ik hield Marijn zijn benen en armen vast en de assistente zijn hoofd en toen was het mis. Wat gebeurd er met me, waarom houden jullie met vast en wat jullie doen doet ook nog zeer en geef een kind van bijna 2 gelijk dit is toch niet te begrijpen voor hun. Maar desondanks heeft hij zich goed gedragen. 4 hechtingen zitten erin en moet zeggen dat het er netjes uitziet, maar een litteken zal het natuurlijk wel worden. Voor de rest van de dag was Marijn gewoon Marijn dus hij heeft naar mijn idee er geen last van.
Woensdag gaan de hechtingen eruit en ja om het nog erger te maken wordt hij de week erop aan zijn amandelen geopereerd dus ja februari is niet de maand van Marijn.
Om als moeder je kind zo te zien huilen tijdens het hechten/vasthouden gaat je echt aan het hart maar ja op zo’n moment moet je hard zijn en wil je dat het mooi wordt gehecht.

En toch is en blijft het moeilijk om je kind zo pijn te zien lijden. Ik hoop dat het netjes geneesd en hij er niet al te veel last van heeft.

Succes met de operatie van de amandeltjes! Haal maar vast lekker veel ijsjes in huis

Ach goss het arme mannetje.

En ja als moeder moet je indd af en toe hard zijn of moeilijk dat ook is

Succes ook met zijn amandelen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

He gatsie en dan maakte ik me gister druk om Morgan der eerste bloedneus.

Groetjes,

Michèle

He bah, dat zijn rotte dingen. Hoe is het nu met het manneke ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Sneu. Hoe gaat het nu? En succes voor straks, met z’n amandelen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hé wat een drama zeg, arm mannetje.
Hoop dat het mooi heelt.

Groetjes Marianne mama van Ruben

och germ!
nee dat is niet fijn nee.
arm mannetje.
hoe gaat het nu met hem?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ach arm ventje… heeft hij nu geen last van hoofdpijn oid?

Succes met de amandelen … wij horen eind deze maand of we die operatie ook moeten ondergaan…

Jeetje wat heftig voor zo’n klein mannetje. Als moeder idd niet fijn om te zien, dan wordt je toch zelf liever gehecht.

Sterkte en ik hoop dat hij er niet veel last meer van heeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik kan ook helaas uit ervaring vertellen dat je je dan als moeder zijnde heel erg klein voelt en diepongelukkig om je kindje zo te zien.
Toen Senne bijna 2 was heeft hij een gat in zijn voorhoofd gevallen aan de punt van de salontafel. We hadden daar van die hoekjes zitten van de Hema, maar die gingen er de hele tijd af. We hebben ze er af gehaald om snel andere te kopen, maar dat hebben we geweten…
Ik stond in de keuken en Senne was lekker aan het spelen. Myka was net 8 weken ofzo en lag lekker in de box. Ineens hoor ik me toch een knal, dus ik ren er naar toe. Senne ligt op de grond en het bloed gutste letterlijk uit zijn hoofd. Hij was wel gelukkig bij zijn bewustzijn. Ik heb hem opgepakt, heb heel grof een steriel gaasje geplakt, heb de buurvrouw gebeld dat ze moest komen voor de jongste en ben met Senne naar de eerste hulp gereden. Gelukkig hoefde het niet gehecht te worden, want de snee was kaarsrecht. Hij was wel diep, maar daardoor was het bloeden weer uit zichzelf gestopt.
In de zomer is het weer 2 jaar geleden. Het litteken zie je nog steeds, al is het natuurlijk een stuk lichter.
Je schrikt je rot hoor.
Hoop dat je zoontje er niet al te veel last van zal hebben.

Liefs Rebecca

Lilypie Fourth Birthday tickers

Marijn was gisteren en vandaag toch gewoon Marijn zoals hij anders ook is, Gelukkig heeft hij nergens last van. Alleen zit hij nu wel aan de touwtjes te trekken, denk dat het begint te jeuken mss zelf wat korter knippen zodat hij er geen grip op kan krijgen, maar ff aanzien.
Ik heb van een buurjongen littekencreme gekregen (dit heeft hij vanuit het ziekenhuis gekregen) even vragen aan de dokter of we dit mogen gebruiken.
De wond ziet er mooi uit voor zover je het mooi kunt noemen natuurlijk.

@Simzoe
Die hoekjes hebben wij ook op de salontafel zitten. Toen Marijn begon te kruipen hebben we ze erop geplakt maar Marijn trok ze er iedere keer af en sinds twee week zitten ze er weer op en gelukkig laat hij ze nu zitten, dus Dion weet straks niet beter dan dat die dinger erop horen. Hij blijft opletten met die hummeltjes maar je kunt er niet altijd voor zijn en ze moeten ook kind kunnen en blijven zijn ook al wil je ze overal in beschermen

quote:
Marijn was gisteren en vandaag toch gewoon Marijn zoals hij anders ook is, Gelukkig heeft hij nergens last van. Alleen zit hij nu wel aan de touwtjes te trekken, denk dat het begint te jeuken mss zelf wat korter knippen zodat hij er geen grip op kan krijgen, maar ff aanzien. Ik heb van een buurjongen littekencreme gekregen (dit heeft hij vanuit het ziekenhuis gekregen) even vragen aan de dokter of we dit mogen gebruiken. De wond ziet er mooi uit voor zover je het mooi kunt noemen natuurlijk.

Ik heb ook ooit littekencreme gekregen van mijn plastisch chirurg. Je mag dit gebruiken om het moment dat alle korstjes weg zijn en de wond dus helemaal dicht is. Het litteken zal niet helemaal wegtrekken, maar het vervaagd meer en zie er mooier uit omdat de huid soepel blijft.

Groetjes,

Michèle

We hebben nu de hoekjes van de Ikea en die blijven echt heel goed zitten. Ben zelfs bang dat ze er nooit meer af gaan hahaha.

Nog een tip: blijf het eerste jaar met het litteken zoveel mogelijk uit de zon en goed insmeren. Door de zon kan het litteken ook lelijk worden.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Iedereen bedankt voor het medeleven.
En ja dat het een litteken wordt dat is niet anders, hopen dat we de creme die we hebben gekregen mogen gebruiken en anders zijn er genoeg andere middeltjes.
@Zimzoe
Marijn is een echte Nederlander dus die smeren we alijd goed in voor de zon.
Die hoekjes zijn ook nog wel makkelijk voor ons tenminste hoe vaak ik wel niet tegen de tafel aanloop grrrr weer een blauwe plek.

Vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald. Marijn bleeft rustig zitten (tegen mijn verwachting in) De wond ziet er mooi uit en de dokter was ook tevreden. Ik denk dat het een "mooi “litteken” wordt. Het creme wat ik had gekregen mag ik straks gebruiken als de wond helemaal genezen is.