Marijn is erg laks met zijn zindelijkheid

Marijn is nu zo’n anderhalve maand zindelijk. In het begin ging het af en toe nog even mis maar na een week ongeveer nog 1 a 2 ongelukjes in de week dus helemaal top. Nu zijn we met pinksteren op de camping geweest en vanaf dag 1 heeft hij ongeveer 2 keer per dag in zijn broek geplast en de andere keren gaf ik aan Marijn moeten we even plassen en soms zei hij hetzelf. Het was niet dat hij de wc eng vond of vreemd maar hij nam geen tijd om te plassen omdat hij het te druk had met spelen en stel je voor dat er iemand met je schep of fiets van door gaat. Het interesseerde hem jammer genoeg dat hij in zijn broek plaste dus om hem met zijn natte kleren te laten lopen was ook geen straf of motivatie. Nu we thuis zijn gaat het wel beter maar plast hij nog af en toe in zijn broek. Heb hem vanmiddag weer een luier omgedaan en gezegd als jij niet naar de wc gaat moet je maar weer een luier om. Eerst wilde hij niet maar later gaf hij zich over en ik heb hem er ook niet meer over gehoord. 's middags heb ik de luier toch maar weer afgedaan om het te proberen en dit ging goed tot onder het eten meneer weer de helft liet lopen omdat hij het te druk had. Rest van de plas wel op de wc gedaan.
Is dit nu een terug val of is het verstandig om het weer een luier om te doen waar ik eigenlijk voor pas omdat hij wel weet wanneer hij moet plassen maar alleen geen tijd heeft voor zijn idee. Aan de ene kant denk ik je weet wanneer je moet plassen maar je gaat niet dus kan ik na een tijdje hem er best voor straffen maar ja mss maak je het alleen maar erger doordat je er dan druk op gaat leggen maar aan de andere kant moet hij ook weten dat het gedrag niet acceptabel is.
Heeft iemand tips wat kan ik hier mee moet of kan doen.

Het kan best dat hij even een terugval had, omdat hij in een andere omgeving was. Tim is ook sinds begin mei zindelijk. Half mei waren we een weekendje weg en de 1 e dag veel ongelukjes. Daarna niet meer, dus denk echt de andere omgeving. Vorige week ook ineens een ochtend allemaal ongelukjes en daarna niet meer.

Als je weet dat hij het kan, zou ik niet teruggaan naar een luier. Probeer niet boos te worden, maar beloon hem voor de plasjes die wel in de wc komen. Weet niet of je al werkt met een stickersysteem, wellicht is dat iets?

Groetjes,
Sandra

Stickers hebben we in het begin ook gebruikt maar het is voor hem niet echt een beloning. Hij vindt het wel leuk op een sticker te mogen plakken. Hij is eigenlijk nergens mee te belonen. Niet dat hij een ondankbaar kind is juist het tegenovergestelde eigenlijk. Maar dit soort dingen zegt hem niet niets.
Ik weet dat kwaad worden niet goed maar soms weet hij dat hij moet en treuzelt dan lang en dan vind ik persoonlijk best dat hij mag weten dat dat gedrag niet geaccepteerd wordt. Als hij er niets aan kan doen is het een ander verhaal.
Marijn heeft vandaag wel een luierbroekje naar de crech aangehad en hij heeft alle plasjes op de wc gedaan en daar zijn we natuurlijk heel trots op en laat dat ook zeker aan hem merken. Ik wil de crech niet belasten om 2 keer per ochtend een broek te moeten verschonen. Nu hebben we het broekje weer af gedaan.

Hmm, lastig. Minke heeft ook soms een klein ongelukje, dan is ze inderdaad druk aan het spelen en stelt het dan uit. Wat ik nu doe ( en dat helpt goed hier)

• elke drie uur op de wc zetten ( ongeveer), ook als ze zeggen dat ze niet hoeven ( vaak moeten ze dan nog niet echt nodig, maar doen ze wel een plasje). Ook eerst laten plassen als je ergens heen gaat ( bv de winkel).
  • beloon plassen uitbundig, er is vast iets waar je kindje blij mee is ( kan ook een leuke activiteit zijn), als jij heeel blij reageert is dat al een beloning!
  • laat ze even ( als het geen ongelukje is zoals jij schrijft, maar bewust in broek geplast) in de natte kleren lopen. Ze krijgen er niets van, maar het is niet fijn en kan hem net even de goede richting op helpen. Natuurlijk niet doen in de winter

Verder denk ik wel dat ongelukjes er gewoon bij horen… en dat je de creche niet wil belasten vind ik onzin. Zo leren kinderen nou eenmaal zindelijk worden en anders kan je het nooit echt doorzetten. En zoveel moeite is het toch niet om een washand over hun billen te halen en schone onderbroek en broek aan te doen? Bovendien worden ze er ook gewoon voor betaald hoor
Succes!

[img]http://lb2f.lilypie.com/uFs8p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik zeg ook geregeld tegen Marijn dat hij naar de wc moet gaan om te plassen en hij drinkt vrij veel dus moet ook nog vaak wat weer in zijn nadeel werkt haha. Ik heb hem weleens in zijn natte kleren laten lopen maar dat vindt hij niet erg dus is geen optie meer jammer genoeg.
Elk plasje wat hij doet vieren we ook uitbundig maar ja… Ik stuur hem nu ook net weer naar de wc en hij zegt dat hij niet hoeft maar er komt toch een plas. Maar hij is tot nu doe de hele dag droog dus hopen dat het zo blijft.

Het kan best zijn dat het weekendje weg even een terugval heeft gegeven.

Een tip voor onder het eten: hier wordt altijd eerst geplast voor we aan tafel gaan want ook hier is het onder het eten wel eens mis gegaan en daar werden we geen van drieën blij om En gaat hij niet zelf naar de wc, dan breng ik hem wel even

Ik stuur Marijn regelmatig naar de wc maar niet op een vast tijdstip ligt er maar net aan wat we die dag op planning hebben. Als meneer niet wil plassen heeft hij wel een probleem want daar ga ik niet in mee, je gaat gewoon proberen.
Vandaag waren mijn ouders 35 jaar getrouwd en zijn we vanaf half 2 vanmiddag weggegaan naar een grote speeltuin en dan weet ik dat hij toch niet komt om te plassen dus dan krijgt hij een luierbroekje aan heb geen zin om de hele tijd te lopen verschonen. Toen we thuis waren hebben we het luierbroekje uitgedaan. 1 ongelukje tijdens het ouwe hoeren. Marijn had ook weer veel drinken op dus moest ook weer veel plassen.