Margarine/olie door potjes?

Wanneer je zelf de groentehap bereid, wordt aangeraden om hier een theelepeltje vet, bijvoorbeeld magere margarine of olijfolie door te doen. Kan je dit ook door een potje doen? Of wordt het dan te veel omdat dat daar al in zit? Vroeg het me af. Doe het nu nl niet door de potjes, maar heb dus geen idee of het er wel in zin.

mama1980

Ik heb het bij een potje nooit gedaan ,maar wel regelmatig als ik zelf kookte, dan was het was smeuiger zeg maar.

Die potjes zijn volledige maaltijden. Daar hoef je niks meer doorheen te gooien. Die zijn al smeuïg genoeg.

Om verse groentehap smeuïger te maken kun je inderdaad een lepeltje olie of bijv. een scheutje opvolgmelk gebruiken.

Groetekes, Sje

hoi
hier in Belgie wordt het door het cb wel aangeraden, ook bij potjes. Dit omdat er te weinig “goede” vetten in babyvoeding zouden zitten. Ik doe zelf altijd een lepeltje olijfolie.
Groetjes

Ja ik woon ook on belgie en had het waarschijnlijk daarom ook al vaker gehoord. Maar idd, die potjes zijn al zo smeuig. Maar het gaat dus om de 'goede’vetten. hmmm… toch maar s proberen dan.

mama1980

Zouden die goede vetten ook niet automatisch in de opvolgmelk en/of de moedermelk zitten? Ze moeten ook weer niet teveel van die vetten krijgen.

Groetekes, Sje

Dat denk ik ook Sje, dat dit meer geld over boterhammen. Er is een periode geweest dat mama’s hun kindjes op dieet deden en dus niets meer smeerden op de boterham. Dat is niet gezond, dus als je een boterham geeft mag daar best margarine op maar volgens mij hoef je het niet door de groente te doen. Toch??
groetjes,
Wendy

Ja, dat denk ik dus ook. Er moeten wel vetten in flesvoeding zitten, anders zou dat betekenen dat een zuigeling tot 6 maanden geen vetten binnenkrijgt. Kan niet waar zijn dat er dan in de opvolgmelk vanaf 6 maanden geen benodigde vetten meer zitten.

Zal echt wel voor gezorgd zijn!

Groetekes, Sje

Ik heb even gekeken op het pak nutrilon standaard 2 en daar zitten inderdaad vetten in.

Vetten {42 En%} 3.2 g
w.v. verzadigd 1.4 g
w.v. enkelv onverzadigd 1.3 g
w.v. meerv onverzadigd 0.5 g
linolzuur 0.43 g
a-linoleenzuur 0.08 g

Dat bedoel ik dus!

Groetekes, Sje

Ik heb meteen even op de verpakking van bv gekeken maareh…daar staat het niet op?

Sorry heb een flauwe bui! grinnik
groetjes,
Wendy

Groetekes, Sje

bedankt voor de reacties allemaal! Ik moet deze week weer naar bureau. zal eens vragen waarom ze dat adviseren terwijl de vetten idd al in de opvolgmelk zitten.

mama1980