Is dit nou mannenlogica of ben IK gek? Drie weken (!) geleden hadden wij een verstopping in de keuken, dus ik riep meteen dat er een loodgieter moet komen. Nee, zegt het mannetje, ik los het zelf op. Dat lukte niet. Dus kwam een vriend van ons, die in de schoonmaak werkt, met een reuze stofzuiger de boel uitzuigen. Een stank en een paar olievlekken van dat ding op mijn parket rijker, dachten we dat het was opgelost. Helaas. Ik zeg weer dat er een loodgieter moet komen. Nee, zegt het mannetje, dat vind ik te duur. Ik los het zelf wel op. Hij belt vriendlief nog een keer en die komt als hij tijd heeft weer met die zuiger! Hij had wel een loodgieter opgezocht in de telefoongids, maar niet gebeld, want er zijn eerst nog 1000 andere goedkope manieren om de zooi te ontstoppen. Ik snap dat NIET!
Maar het wordt erger…nog meer mannenlogica. INEENS zegt het mannetje: ik vind de achterplanken van de keuken toch zoooo lelijk! En e handgrepen ook! Dus VANDAAG rijdt hij naar bouwmarkten en NU staat hij al mijn kasten af te schroeven! Want…hij wil alvast kijken hoe het zal staan met tegeltjes i.p.v. met dat hout van de achterplanken! We hebben niet eens tegeltjes en hij zag ook geen mooie, dus ik vrees dat mijn keuken er begin 2012 meteen uitziet als een ontploffing!
WAAROM moet dit meteen? En WAAROM NU? Nu zit ik met een verstopte gootsteen en met een gesloopte keuken? En alleen omdat het mannetje zin heeft in een ander projectje (hij wilde ook al een keer opeens glas in lood in het hele huis en had al allemaal glas gekocht om dat te maken, wat hij wel goed kan, maar waar hij 0,0 tijd voor heeft!) en ach ja…die verstopping zit er toch al 3 weken!
MANNEN! Ik snap ze soms echt to-taaaaaaal niet! Heb ik gewoon een man die eigenwijs is en het op zijn heupen krijgt, of snappen jullie deze logica wel?
Groetjes Rainbow