Mannen en techiek?


#1

Mannen en techniek, dat gaat niet samen! Let maar eens op. Dames geniet er van!

Maandag. De hele dag zat ik lekker naar gedownloade liedjes te luisteren, via de pc. Tralalaaa. Lekker hoor. Op een gegeven moment toch wel beetje zat geworden, dus zet het uit, maar laat de pc wel standby staan. Maandag avond. Zo ff lekker internetten en ik heb ook wel weer zin in dat lekkere muziekje. Pompompiedom. Zo, aangeklikt en zingen maar. Eh, zingen maar?? Dacht het niet, want ik hoor niets!!! Oh oh, natuurlijk is Marcel er niet en hij is De Man van de pc. En die pc is spik splinternieuw. Tis dat ik het hem heb horen zeggen, anders zou ik zweren dat de pc belangrijker is, dan zijn eigen vrouw en kinderen.  Intussen zit ik het heftig warm te krijgen. Ik was immers de laatste die muziek had gedraaid, daarna wel uitgezet, maar wel de boxen aan laten staan, terwijl Marcel toch vaak zat zei, dat ik ze UIT moest doen. Oeioeioei, ik heb ze vast stuk gemaakt.

Maandag avond laat. Marcel komt thuis, ik zit nog ff lekker te chatten met vriendin Suus. Kom op Mo. Je kunt het, zeg het tegen hem... "EH, Mars (heel lief natuurlijk), weet je, er is iets gebeurt, ik weet niet wat hoor, maarre... eh...er zit geen geluid meer in de computer...hihi....". Maar als een echte stoere man, zegt hij, dat het geen enkel probleem is. Nog met zijn jas aan, begint ie aan knopjes te zitten, terwijl Suus zit te wachten op de chat. "OH, het is gewoon ff dit, of ff dat of... nee toch niet. He, hoe kan dat nou?!" . Hij snapt er niets van en wilt het tot op de bodem uitzoeken. Ik haal het niet in mijn hoofd om te zeggen, dat ik het misschien wel was. Nee, hij deed dat vanmiddag niet en ja, hij was echt goed, maar nu dus niet. Intussen drentel ik als chatjunk om hem heen, begin haast te trillen zelfs. Schiet nou ohoppppp. Suus wacht. Ja, nog ff Mo... Argh, handenwringend sta ik er bij.  Doe het dan morgen ofzo...

Maandagnacht. Tot 4.30 uur is hij ermee bezig geweest. Tot half 5 in de ochtend?? Ja, dus. Stik sjacherijnig, tot overmaat van ramp komt ook nog eens dochter om 5.30 brullend bij ons in bed. Hij gromt boos :"En jij wilt nog een 3e ook, grmbl...". Nou nou, die is vrolijk.

Dinsdagochtend. Gelukkig hoor ik later in de ochtend de reden. Terwijl hij toch echt alles had uitgezocht en nagekeken, is er nog altijd geen geluid, in die heeeeele dure en heeeele nieuwe pc. Dus hij gaat er ook deze morgen weer mee verder.

Dinsdagmiddag. Om 14.00 uur stopt hij, hij moet werken. Baalt ie flink van, want na weer alles nagekeken te hebben, windows xp er opnieuw op gezet te hebben (wat dus anders bleek te gaan dan met windows 98 en dus ook niet vlekkeloos verliep en alles opnieuw geïnstalleerd moest worden), blijkt het nog altijd niet gelukt te zijn... Zelfs al de spannende (wel 15 stuks!) vakantie  boeken van campings, die binnen kwamen vandaag, konden hem niet blij maken. Geloof mij: dat wilt heel wat zeggen. Oke, laat ik nu maar zeggen, dat ik denk dat het mijn schuld is. Hij staat nu toch op het punt van vertrekken naar zijn werk. He, wat krijgen we nou? Het is niet mijn schuld? De boxen zijn gewoon stuk zegt ie.... Maar hoe.... Zeg Mars, zou het niet dat zware ding daar kunnen zijn? Die subwoofer ofzo?? "Nee nee, dat is niet zo, heb ik allang bekeken", haastig zegt ie dat. Nou dan niet hoor.

Dinsdag middag iets later. Zo ik heb zin om te gaan computeren. Kindjes er gezellie bij. He, ik mis mijn muziek toch best. Ik ook ff achter dat zwarte ding kijken. Mmm, ik zie heel veel snoeren. He, daar liggen er 2 verloren bij zeg! Aah, dat moet daar en die moet... eventjes zien hoor, ah daar is het groene gaatje wat bij een groen stekkertje hoort. Nou ben benieuwd, ff boxen aan zetten.

5 minuten later. Tringggg. "hallo met Monique, mag ik Marcel even aan de telefoon mijnheer de  chef?". Vreselijke herrie op zijn achtergrond. Daar wordt gewerkt, dat mag duidelijk zijn. Ik houd de hoorn bij de boxen van de pc. "Marcel, hoor je dat??", vraag ik zeer liefjes. "Eh ja, dat hoor ik ja, dat is Shakira", op een toon van, bel je me daar helemaal voor op? "Ja, maar weet jij wel waar dat uit komt? UIT DE PC!!" Hhaahahhahaha. 1000maal dank gaf hij mij. Inderdaad er zaten slechts 2 stekkers los en Mo had dat binnen 3 minuten gefixt. Gniffel. Ben benieuwd wat hij op zijn werk vertelde.....

Doei ouwe koei Mo

 


#2

Ik heb zeker weten genoten!!!

En dan maar zeggen dat wij vrouwen niets van dat alles af weten, nee weten wij ook niet..... het is gewoon vrouwelijke intuitie!!! (En dat is alles wat je als mens eigenlijk nodig blijkt te hebben met dat soort dingen) WOMANPOWERRRRRRRRR!

tot de volgende smakelijke column. xxx


#3

keep on dreaming Victor.......

het is nl allang bekend dat vrouwelijke logica ook bestaat en vrouwen met dit soort simpele storingen beter zijn dan mannen.  Mannen zijn beter met ingewikkelde dingen: laat maar eens een IKEA kast in elkaar zetten door een man en een vrouw: de man is waarschijnlijk sneller klaar, maar de vrouw doet het in 1 keer goed (hoeft de kast niet uit elkaar te halen om het opnieuw te doen, en vrouwen klagen ook minder over missende onderdelen....).  Alleen, wij vrouwen hebben er gewoon niet altijd zin in, dus daarom laten we manlief vaak het werk doen...nietwaar girls??

groetjes Aimee


#4

Dus je vertelt me eigenlijk dat ik al die tijd (ca. 20 Ikea kasten verder) in de maling genomen ben?

Heeft er iemand trouwens nog houtschroeven over? Ik kom tekort.

V.


#5

nou ken ik jouw vrouw/vriendin niet, maar waarschijnlijk wel ja.....

Aimee

ps als je echt onderdelen te kort komt (die je dus niet per ongeluk ergens in de kast hebt gestopt waar ze niet horen volgens de gebruiksaanwijzing), dan kun je ze bij bestellen bij IKEA, als het goed is staat er een serienummer op de gebruiksaanwijzing, en die moet je dan ff melden - suc6!!


#6

Hoi Pipeloi,

Tja, ik moet toch Aimee gelijk geven hoor! Want (gniffel gniffel) Marcel dacht dat DVD stuk was en ik zei, dat er iets volgens mij los zou zitten. Hij wéér zoeken (oke, niet zo lang dit keer) en wéér had mo gelijk, Hahahaha. Tja...

aju paraplu Mo


#7

Monique, ik wil even krachtig protesteren tegen deze column. Het is mij als man overduidelijk dat Marcel al ver van tevoren wist wat er aan de hand was en dat hij je alleen maar uitgetest heeft. Ik weet bijna voor 110% zeker dat hij, op het moment dat jij Shakira door de telefoon liet bleren, een glimlach op zijn gezicht had en bij zichzelf heeft gedacht: "Zie je wel, dat ze er zelf uitkomt!"

Het feit dat hij al die moeite heeft gedaan om je op deze manier iets te leren, moet toch voor alle vrouwen een teken zijn dat mannen zeer begaan zijn met de interesse van hun vrouw voor de techniek. Dus, petje af voor Marcel!

Enne... ga door met die columns, ik vind ze errug leuk!

V.