Mank lopende peuter 2,5jr

Sinds een aantal dagen loopt mijn zoontje van 2,5 wat moeilijker, beetje wankelen.
Sinds gisteravond valt ons op dat hij echt mank loopt.
Hij vertoond geen pijnklachten en geeft dit ook niet aan.
Vanmorgen is hij opgestaan en wankelt nog,

Linker been belast hij zo min mogelijk met lopen,
Rechter been buigt hij ok beter.

Is dit iets om uit te proberen? HA gebeld en deze geeft aan alleen langs komen bij pijnklachten.

Herkend dit iemand…?

Ik maak mij echt weer zorgen

Kan haast niet anders of er moet ook iets van pijn zijn, anders ontziet-ie dat beentje niet.

Ik zou het nog eens goed navragen. Het hoeft ook niet te zijn dat de pijn in zijn been zelf zit. Kan ook in de heup of rug zitten. En het hoeft ook niet ernstig te zijn, het kan zijn dat-ie een keer 's nachts verkeerd gelegen heeft en daar spierpijn aan overgehouden heeft.

Is het alleen dat mank lopen of heeft-ie aan die kant van het lichaam meer dingen die anders zijn? Als er namelijk meer aan de hand is aan die kant van het lichaam, dan zou er iets aan de hand kunnen zijn in de hersenhelft aan de andere kant van het lichaam. (links bestuurt rechts en rechts bestuurt links). En dan zou het kunnen kloppen dat-ie aangeeft dat hij geen pijn heeft, dan valt het gewoon onder uitvalsverschijnselen.

Dit is overigens niet om je ongerust te maken, ik haal alleen even wat meer mogelijkheden aan. Dus een huisarts die alleen maar zegt “alleen langskomen bij pijnklachten” die heeft het niet helemaal gesnapt naar mijn mening. Ondanks dat-ie geen pijn zegt te hebben, kan er wel degelijk iets ernstigs aan de hand zijn.

Groetekes, Sje

Vandaag loopt O. gelukkig weer wat beter… hij rent zelfs weer.

Donderdag nogmaals controle bij ha en eventueel afspraak bij fysio.

bedankt!