Mamma's apk keuring

Ik heb vanmorgen mijn jaarlijkse suikercontrole gehad. Op zich checken ze elke 3 maanden maar 1 kaar per jaar lopen ze me helemaal na. Alles was op zich goed. Mijn waardes waren heel mooi dus de medicatie ie helemaal aangeslagen. Alleen mijn slechte cholesterol was 2.6, die moet 2.5 of lager zijn. Als die over 3 maanden nog zo is dan moet ik daar ook medicijnen voor gaan slikken, dat probeer ik te rekken want ik moet wel al die zooi de rest van mijn leven nemen natuurlijk. Alleen in mijn urine heeft ze bacterie aangetroffen die kunnen duiden op een blaasonsteking. Ik heb op veel plassen na verder geen klachten dus morgen nog even een vers potje inleveren en dan weten we het zeker of ik nog een kuurtje krijg of niet. Misschien is dat wel waarom ik weer zo moe ben steeds.

Oh ja en ik moet mijn ogentest weer krijgen maar verder is het dus allemaal goed. Helaas geen verlaging van de medicatie maar in iedergeval ook geen verhoging ervan.

Nu alleen nog om 16.30 naar de dietiste en de rest van de dag ben ik lekker vrij. Dus zo me mijn mannetje naar de markt en lekker niks doen.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat de medicatie voor je suiker zo goed is aangeslagen. Je kan die slechte cholesterol-waarde neem ik aan verlagen door je eetgewoontes aan te passen? Succes in ieder geval, nóg meer medicatie zou mij ook niets lijken. Geniet lekker van je vrije dagje!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat fijn dat de medicatie voor je suiker goed is aangeslagen. Jammer dat je niet naar beneden mag met de medicijnen, maar goed ze hoeven in ieder geval niet verhoogd te worden.

Lekker dat je de rest van de dag vrij bent, geniet ervan!

Groetjes,
Sandra

@ Mriek, ja dat zou kunnen, maar ik let al zo strak op mijn eetgewoontes dus ik ben bang dat ik er over 3 maanden toch aan zit. Als ik daar nog strakker op ga letten is mijn leven niet leuk meer en dat wil ik ook niet. Ik bedoel ik moet toch iets mogen soms toch?

Groetjes,

Michèle

In dat geval ben ik het helemaal met je eens: als je al zo ontzettend oplet moet je niet nóg strenger hoeven worden. Je leeft maar één keer, een klein beetje genieten mag dan wel!

Groetjes,
M

Daarom en wie weet hebben ze over 10 jaar wel weer wat anders

Groetjes,

Michèle

Precies

Groetjes,
M

Ik kom net bij de dietiste vandaan en volgens haar werken die producten van Becel heel goed om je cholesterol naar beneden te krijgen dus mervin stuur ik morgen op pad om die drankjes te halen en dan kijken of ze inderdaad werken.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

weer helemaal goedgekeurd lees ik, prima!!! En wat betreft die blaasontsteking, daar heb ik ook nooit pijn bij. Ik merk het doordat ik idd ook erg moe ben en wel honger heb maar geen eetlust zeg maar… Becel werkt idd heel goed cholesterol-verlagend, wordt geloof ik ook tot een bepaald bedrag vergoed bij je zorgverzekering (weet niet of dat bij allemaal is?!).

Ik ben gisteren weer bloed wezen prikken voor de TSH-waardes, T4 en calcium (ivm met de ontbrekende schildklier ). Ik krijg als het goed is volgende week de uitslag van mijn check-up… Nu maar duimen dat de dosis van de medicatie niet weer aangepast hoeft te worden, dat duurt zo lang eer je weer gewend bent… Ik hoop aan de ene kant dat ik nog iets omhoog moet qua medicatie, dan zou het afvallen wat makkelijker gaan, maar dan kan ik weer hartkloppingen en opvliegers krijgen… Scheelt het bij jou ook zo qua gevoel als je dosering aangepast wordt?

Nou ja ik ben nu goed ingesteld dus ik hoef niet omhoog. Denk als ik omhoog ga dat mijn suikers te laag worden en ik voortdurend hypo’s zou hebben en dat wil je niet. Zweten, opvliegers, duizelig, raar voelen. Maar een dosis erbij zou betekenen weer een week misselijk en aan de race. Metformine slaat namelijk op je spijsverteringsorganen zeg maar. Als ik ze ook neem zonder eten dan wodt ik of heel misselijk of ik ga aan de race en datzelfde als er te weinig tijd tussen twee dosissen zit en ik slik 1500 mg per dag. Maar ik hoef dus niet omhoog gelukkig.

Nu alleen proberen om me cholesterol nog wat te laten dalen.

Groetjes,

Michèle

Oei dat zijn idd wel heftige reacties dan! Dan moet je idd heel erg op tijd de goede dosis nemen… Dan ben ik heel blij voor je dat je niet omhoog hoeft!!

Top dat het goed was Michèle

Liefs Michelle

wat fijn michele! het zou inderdaad beter zijn als je medicijn verlaging mocht maargoed, beter dat het normaal blijft dan dat het omhoog zou moeten.
ik hoop dat je cholesterol weer snel in orde is zodat je daar niet ook nog rommel voor moet slikken.
Je doet je best meer kun je ook niet doen meis.
Hoe is het bij de dietiste gegaan? had zij nog tips?
Ik heb respect voor je hoe je hiermee omgaat. wat lijkt het mij verdomde moeilijk dat je niet alles kan eten/drinken waar je zin in hebt en dat je met zoveel dingen rekening moet houden.

@ yavahn Ik heb nu ongeveer bijna 1.5 jaar deze medicijnen nu dus ik ben er nu goed aan gewend maar in het begin ben ik wel wat keren misselijk geweest of heb ik op de pot gezeten

@ Inge. De dietiste was tevreden weer 1.5 kilo eraf met de vorige keer maar meer afvallen moet ik nu niet gaan doen want dan kan het ten koste van mijn weerstand gaan. En Mervin gaat vandaag Becel Pro active drinkjes halen, een per dag moet al schelen zei ze dus met een beetje mazzel is het met Becel nog zonder medicatie te doen. Ja ik zou ook meer vis en zo kunnen eten maar Mervin en Morgan zijn heen viseters enne de vis die ik moet eten is duur en niet duurzaam zeg maar

En hoe ik het volhou?? Tja op zich ben ik al geen echte snoeper dus dat scheelt, we eten vanuit ons zelf al bijna alles vers en gezond. Roken en alcohol heb ik lang geleden gelukkig al afgezworen dus dat zijn de offeringen niet. soms spring ik oko echt wel eens even uit de band hoor. Zeker als ik opoe verwacht. En met een verjaardag mag ik ook best een stukje taart van mezelf. Net als dat ik met feestdag wel oplet maar niet streng ben. En verder wil ik mijn kleine meisje op zien groeien en een tweede kindje proberen te krijgen en dat kan alleen als ik gezond ben zeg maar. Ik blijf ziek, maar hoe ziek bepaal ik zelf en ik vind dat ik een verantwoording naar mijn gezin heb om mezelf gezond te houden en niet met 60 afgetakeld te zijn waardoor ik er voor niemand meer kan zijn.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 11 Nov 2010 12:20:53

Jee maar meis, dan NOG heb ik respect voor jou, ondanks hoe jij erover denkt dat je een verantwoording hebt naar je gezin toe…Logisch maar ik zou gek worden bij het idee dat ik geen pizza met knoflook en kebab kan bestellen of een zak chips kan eten wanneer ik daar zin in heb.
mijn geld was op voor lekkernijen vandaag, en dan baal ik al.
dat bedoel ik maar net… jij pff. meis. echt petje af hoor heb er geen woorden voor (ik ben echt een verslaafde in junk-food)
Maar als je vis moet eten he…
je kunt toch ook van die vis-olie tabletjes kopen? of bedoelen ze dat niet met de vitaminen die ddaarin zitten?

Ha ha ha oh maar inge dat doe ik op zijn tijd ook wel hoor. Wij hebben zo ie zo op vrijdag patatdag en dat moet ook kunnen volgens mijn dietiste en diabetesverpleegkundige. En ik eet ook wel eens pizza (ben er dol op) en pannenkoeken. En ook snoep en lekkers, alleen ik kan inderdaad niet onbeperkt mijn gang gaan. Als ik drie verjaardagen in de week heb en ze delen allemaal taart uit moet ik er bij 2 nee zeggen. Maar gelukkig mag je bij ons kiezen voor hartig en zoet dus dan ga ik 3 keer voor hartig. En ik ben dol op zoete popcorn, maar ik eet alleen nog maar zout, dat lust ik ook hoor, maar heel soms mag ik een zakje zoet halen. En zo is het allemaal afwegen wat ik eet. Ik moet letten op suikers en zetmeel/ koolhydraten. Gelukkig ben ik niet zo dol op aardappels dus dat scheelt. En daarnaast moet ik ook gewoon wel voldoende blijven eten anders wordt alles te laag en kan ik ziek worden.
En heel soms heb ik een ik vind het allemaal niet eerlijk dag en eet ik alles dat ik eigenlijk niet mag, maar dat zijn de dagen waardoor het vol te houden is. Suikerziekte is vooral lange termijn denken. Een keer zo’n dag is niet erg, maar doe het je elke dag of leef je zoals je leven wilt dan speel je letterlijk met je leven en dat wil ik niet. Ik ben niet zover gekomen om vroegtijdig dood te gaan.

Groetjes,

Michèle

en gelijk heb je michele,
maar wat jij zegt… als je dan es een dag meer eet, moet je dan wel extra insuline bijhebben? of hoe zit dat precies?
ja popcorn, dat eet ik alleen in de bioscoop en sinds mijn vullingen zo moeilijk doen in mijn kiezen, durf ik dat niet meer te eten. dus eet ik daar maar chocochips
ik zou bijna uit protest stoppen met snoepen voor jou, puur uit respect.
mag dat?

Nee ik slik metformine inge dus ik spuit niet, dus als ik echt over de schreef gegaan ben dan heb ik echt mezelf want dan ben ik moet en dorstig de volgende dag. Dus dan weet ik weer oh ja daarom mocht het niet. Maar eh diabetes zijn heeft ook voordelen hoor. Ben gisteravond lidd geworden van de diabetesvereniging en nu krijg ik 10% korting op mijn zorgverzekering. Ik kreeg al 9% omdat ik bij Kone werkte maar ja daar ben ik weg dus ik moest een ander alternatief hebben en das deze en die ie voor life zeg maar. En ik krijg korting op spullen die ik nodig mocht hebben.

Maar jij mag van mij best stoppen met snoepen. Val je nog vanaf ook, want je wilde er toch nog wat vanaf hebben???

Groetjes,

Michèle

@Michele: oke op die manier, ja ik weet niet wat dat is wat je slikt, ik ben alleen bekend met insuline, in mijn omgeving zeg maar.
Ehm… nou ik val nu om de 1 of andere reden veel en snel af.
niet overdreven (nog niet) maar ik wilde 55 blijven wegen. omdat dat toch wel mijn streefgewicht was…En dan had ik ook een normaal BMI zeg maar… alleen stond ik op de weegschaal en woog 55, ik blij natuurlijk, maar 3 weken later stond ik er weer op en toen woog ik ineens 52,8 en door dat snelle “afvallen” heb ik last van mijn buik lijkt wel. Ik snoep wel wat de laatste tijden, en de enigste reden waarom ik dat op wil geven is voor mijn gebit aangezien ik tandarts vrees heb maar waarom ik door wil gaan is, omdat als ik stop ik wellicht nog meer afval, en als ik onder de 50 kom wilde de huisarts mij zien. niet dat dat ook abnormaal weinig was maar omdat ik in zo’n korte tijd toch al kilo’s kwijt aan het raken ben, zonder dat er een echte rede voor is. Snapje?

Helemaal meid ik heb zelf jaren lang 15-20 kilo ondergewicht gehad. Op mijn laagste woog ik maar 42 kilo en nee ik heb geen anorexia gehad. Maar leuk was het niet. Ik had het altijd koud en had een slechte weerstand. Maar ik neem aan dat ze dat ook uit aan het zoeken zijn waarom je zo snel afvalt???
Ik weeg nu 60 kilo met een bmi van 22.9 en das perfect, ik mag ook niet minder gaan wegen want dat zou mijn weerstand niet ten goede komen. En omdat ik al geen griepprik wil nog let ik daar wel op hoor.

Groetjes,

Michèle