Mammagraffie

hallo ik ben elisa
ik ben een mamma van tweee kindjes en ben 37 jaar ik heb sinds een week te horen te kregen dat ik een knobbel in me rechter borst heb en ik moet voor de zekerhied een mammagrafie en een echo en misschien een punctie doen
wie heb hier ervaring in of het zelfde meegemaakt
ik ben erg bang voor de punctie en voor de uitslag omdat me moeder ook aan kanker overleden is op erge jonge leeftijd en ik moet aanstaande vrijdag er naar toe

e.r.a.m koning

Wat verschrikkelijk spannend voor je. Kan me heel goed voorstellen hoe ongerust je bent. Zeker omdat je moeder aan borstkanker overleden is. Ik wou dat ik je gerust kon stellen, maar dat kan ik helaas niet.

Ik heb toevallig een tijdje geleden ook een mammografie laten maken. Ik heb al erg lang pijn in mijn rechterborst. Volgens de huisarts voelt het op de plek waar ik pijn heb stugger aan, maar er zit geen knobbeltje. Toch een mammografie gemaakt, maar daar is niets uitgekomen. Helaas is de pijn nog niet weg, maar het stelt me wel gerust dat ze niets konden vinden.

Maar goed dat is per situatie verschillend. Ik hoop echt voor je dat het iets onschuldigs is.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Wat naar ik hoop van harte dat het meevalt. Mijn nichtje ( mama van 2 ook) had ook een knobbel en dat bleek een goedaardige cyste. Ik bedoel het kan ook meevallen. Sterkte met de onderzoeken.

groetjes

Hier ook in het verleden een mammagraffie laten maken. Ik vond het zo erg en eng dat ik het tegen niemand durfde te vertellen. Gelukkig is het hier allemaal meegevallen. Al doet het behoorlijk pijn om het uit te voeren. Ze plette de boel ongeveer. Maar dat is niet echt opbeurend als ik je dit vertel. Gelukkig kunnen ze heel veel zien en kunnen ze er vaak ook heel veel aan doen als het wel kwaadaardig is.

De spanning en onzekerheid is bij jou natuurlijk extra ivm het verleden.

Daarom wil ik je zeggen dat ik van harte hoop dat je goed nieuws krijg … en dat je niet te lang op de uitslag hoef te wachten.

Wanneer moet je?