Mamma mag niet alleen bevallen

Tsja…
35 weken zwanger inmiddels, dus ik vond het wel tijd worden om Stephan “tussen neus en lippen door” te vertellen dat mamma wél even naar het ziekenhuis moet om te bevallen.
Ik heb het gewoon verteld terwijl we samen aan het eten waren.
Expres heel “luchtig” gehouden.
Hij moet het tenslotte TOCH een keer weten, dat het in het ziekenhuis gaat gebeuren en dat dat ook 's nachts kan zijn…
Ik heb het leuk gebracht, al zeg ik het zelf
Verteld dat opa en oma dan bij hém zijn.
En dat als Kaya BIJNA geboren is dat ze dan ook naar het ziekenhuis toe komen.
Dat hij Kaya dan als eerste mag zien.

Nou, dat vond hij allemaal toch maar niet zo’n goed idee.
Waar was pappa dan?
Nou, die is met mamma mee naar het ziekenhuis (anders is mamma daar helemaal alleen)
Tsja, maar dan konden opa en oma toch met mamma mee? En pappa bij hem?
Daarna zei hij opeens met traantjes in zijn ogen “maar ik wil OOK in dat kamertje bij jullie zijn mam…”

Pffffffffff…shit zeg. Hier had ik nou niet op gehoopt
Ik vind het persoonlijk namelijk uitgesloten dat hij erbij is.
Ik weet dat sommige mensen dat doen, maar ik vind het 10x niks als een kleuter van 4 jaar zijn mamma ziet “pijn lijden” etc.
Ze zijn nog nét ff te klein op die leeftijd om alles te kunnen relativeren.
Dus hij is er niet bij.
Maar jee, ik heb wel het gevoel dat hij zich daardoor buiten gesloten voelt

Sorry, maar ik baal er gewoon van. 'T is zo’n lief manneke…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2005 20:03:47

ja dat is moeilijk .maar stephan heeft er niks aan .en messchien als het zover is .vindt het het best wel leuk dat opa en oma met hem naar jullie toe gaan .ja het is even niet anders .maar het is toch je grote mannetje

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ohh kan me voorstellen dat dit niet lekker voelt
Maar aan de andere kant, god weet wat voor trauma je hem bezorgd als je hem er bij zou laten zijn, echt geen goed plan als je het mij vraagt…
Misschien kun je hem een kadootje laten kopen voor kaya, en dan in de trant van het allereerste kado krijgt ze van jou enz.
Zo deden wij het toen ook met Demi alleen die was pas 2, en vond het allang prima dat oma bij haar zou zijn

Gossss wat is het ook een lekker ding he!!

Groetjes Nathalie & Co

Oja weet hoe je je voelt
Pffff hier nog een hoor
Vind het zo erg dat ik Robin niet bij me heb morgen
En ik weet ook wel dat hij elke dag naar me toe komt hoor hij mag zelf doorlopend naar me toe maar toch pffff
Hoop voor jou Bieb dat hij het er toch wel mee eens is dat het beter is voor hem om lekker bij opa en oma te zijn

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje van Robin die in okt geboren word

Ja, da’s wel het “nadeel” van een keizersnede Heleen…dat je een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven
Gelukkig maar dat hij doorlopend bij je mag zijn
(maar 't is toch anders als thuis, dat snap ik En ik hoop om die reden ook dat ik zelf geen tweede keizersnede hoef)

Verder is het inderdaad totaal geen optie wat ons betreft dat Steef erbij is straks.
Gewoon om de redenen die ik net ook al opgaf.
Dat is gewoon niks voor zo’n ventje van 4,5 jaar.

Hij kent opa en oma trouwens enorm goed en hij ziet ze een paar keer per week.
Dus daar ligt het niet aan.
Het is gewoon dat hij momenteel in een “pappa en mamma fase” zit…(althans, daar begint het verdacht veel op te lijken)

Dat kadootje kopen voor Kaya houden we er ff in Wel een goed idee.
En ach, mijn ouders zijn wat dat betreft ook erg vindingrijk hoor.
Ik denk dat ze hem heus wel weten af te leiden.
Maar toch…dat manneke van ons kan ook erg volhardend zijn (of hoe noem je dat?)
Dat ie maar eventjes af te leiden is en dan weer meteen terugkomt op het onderwerp waarvan hij afgeleid was (zo, da’s een lange zin )
Nou ja, voor wie het nog volgt…zo ongeveer bedoel ik het whahahaha!
Pfff…volgens mij wordt het tijd voor mijn bed

Anyway…ik vind het erg vervelend dat hij zo reageerd en zich toch nog buitengesloten lijkt te voelen (tot nu toe voelde hij zich erg betrokken en deden we daar ook erg ons best voor)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2005 22:26:07

Joh, Stephan je moet toch zorgen dat alles dan thuis goed gaat en netjes is als Kaya voor het eerst naar huis komt, pfffff stel je voor dat opa en oma er een bende van hebben gemaakt.

Nee ik zou zo`n kleuter er ook niet bij willen hebben, je weet nooit wat er dan blijft hangen.
Erg rottig voor jullie dat hij dat nu zo opvat dan, brrrrr moeilijk ook. Hij heeft nog eventjes de tijd om naar dit idee toe te groeien en hopelijk gaat het dan strakjes gewoon heel tof.

dylan mocht er ook niet bij,je weet nooit hoe ze erop reageren en wat ze eraan over houden,ik was net die griet uit poltergeist hihiihih,vloek nooit maar toen oohhh schaam me er nog voor hoor…

wij hadden niks gezegt,van hoe lang het nog ging duren ect,ect,

ik had wel met dylan een kadootje gekocht,mocht hij zelf uit zoeken voor zijn nieuwe broertje of zusje…ik zei als straks het kindje genoren word en dat duurt nog wel ffies,dan kan je het met opa en oma komen brengen,en dat vond hij goed en praate er eigenlijk niet meer over.,

maar ik begrijp dat je het rot vind hoor hoe hij reageerde,denk dat ik dan ook een grote brok in me keel zou hebben

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Bedankt weer voor jullie reakties. Dat van jou is ook weer een leuk idee Astrid (over dat het huis netjes moet zijn enzo )
En van Bianca ook fijn om te horen hoe ze het gedaan hebben, want Dylan was toen van ongeveer dezelfde leeftijd als dat Steef nu is.

Ik hoop maar dat het allemaal meevalt tegen die tijd (met Steef)…
Als ik het kon “timen” zou ik zorgen dat ik rond een uur of 11 / 12 's avonds naar het ziekenhuis kon en dat ik dan ergens aan het begin van de ochtend beval hihi
Kan Steef namelijk gewoon doorslapen en als hij dan wakker wordt kan hij meteen naar ons en zijn zusje

Gewijzigd door - Bieb op 25 Oct 2005 14:40:56

moet wel zeggen dat dylan me heb zien gaan steeds naar het ziekenhuis,en dat hij vrij nuchter was eronder

maar toen zondag me vliezen braken en het allemaal echt menis was,stond dylan op de trap,ik was weeen aan het weg puffen en me ouders kwamen op dat moment binnen dat hij helemaal overstuur naar boven rende

heel raar om te zien was dat…

maar nog geen uur later belde ik hem dat zijn zusje er was en was helemaal happy

Bianca,Dylan & Kaitlyn