Heb niet vaak wat met mijn rustige kleine maar de laatste week ben ik aan het eind van de dag echt moe want het gaat de hele dag zo; mama kijk! mama ik moet! mama ik wil! mama kopen! mama wat denkt de poes en die mevrouw en die en die en de ?? Wat is dit en dat en waarom vragen! dat heeeeeeel veel keer op een dag dat ik soms “bijna” ontplof. Dan denk ik echt; hou nu EVEN je snater ze vraagt nu heel veel aandacht. Dan veel samen willen doen … doen we ook wel maar soms ook even niet en dat begrijpt ze wel.
Ze schildert en tekent heel veel, plakt en heeft ze om de 5 minuten een werkstukje gemaakt, kijk, kijk, kijk dan … het is schattig hoe ze zich uitleeft op papier … maar wat heerlijk als ik even 2 minuten rustig op de wc kan zitten!
Mamma ik moet, ik wil, kijk dan!
Hahahaha, heel herkenbaar! In die ‘fase’ zitten wij al ruim een half jaar en ik vraag me af wanneer het minder gaat worden Maar wel een leuke fase ook al is het zo intensief. Hier ga ik geregeld gewoon even wat langer douchen mét de deur op slot zodat zoonlief niet ook nog even komt vragen wat ik doe, waarom ik mijn haren was, welke shampoo ik gebruik en waarom hij speciale kindershampoo heeft e.d.
‘Sterkte’ in deze fase!
Eva is op het moment ook een wervelwindje! Zij wil om de haverklap iets anders doen. Is ze TV aan het kijken, wil ze knippen. Is ze aan het knippen, dan moet ik iets van haar kopen. Bij ons gaat het ook de hele dag door! En maar vragen en maar rennen en maar dansen en maar alles samen willen doen. Vermoeiend inderdaad, maar ook wel leuk. Ze ontdekken nu zo ontzettend veel! Ik ben soms ook blij als ik even alleen op de WC zit, maar dan staat ze soms al aan de deur te roepen dat ze sap wil. Het stopt pas als ze gaat slapen.
Groetjes Rainbow
heeeeel herkenbaar! hahaha en ik wist nooit zo goed hoe ik het moest omschrijven maar dit komt aardig in de buurt. Ik vind de wc ineens ook een heel fijn plekje soms! Hier is het meer 200.000 x mama in een uur. En dan hoeft er nog niet eens wat achteraan te komen,maar ze vind het gewoon leuk om me te roepen. Mama? Ja? Mama? ja? hihihi mama? jaaahaaaa hihihi etcetc. en als ik dan stop met het spelletje meespelen is het Maaaamaaaaahaaa! Ik zeg wel eens, als ik een euro zou krijgen voor iedere mama was ik binnen een week miljonair! en hier is ze nog geen 2 en half dus heb nog even te gaan zo te lezen.
mama1980
Heel herkenbaar… Ben ook nog nooit zo vaak naar de wc geweest, maar zelfs daar heb ik geen rust hoor!
Luka staat net zolang aan de deur te trekken tot ik eruit kom.
Maar ze zeggen dat het over gaat, dus daar hou ik me maar aan vast!
Vanmorgen dacht ik; even naar de wc. Zit ik daar lekker rustig, mama IK eerst !! hahaha.
Ja, het heeft ook zeker z’n leuke kanten, absoluut want toen ik vanmorgen in de badkamer stond, hoorde ik Fabienne zeggen; Pappa? wat heb je daar in je mond? Heb je niet goed je tanden gepoetst? (hihihihi)
Pappa; ik ben een poosje stout geweest en heb niet goed gepoetst
Fabienne; ohhhhhhhhhhhhhhhh PAPPA TOCH !!! STOUTERT !!!
hahaha dan kom je niet meer bij om 7 uur 's-ochtends …
Tja, ook hier staat die tetter soms geen seconde stil…
Hier is het vooral de Waarom?-vragen, die gaan maar dooor. Seth kennende gaat dat nog wel even duren ook, want hij is gewoon heel benieuwd hoe alles zit.
Ik ben dan soms ook na 2 uurtjes al bekaf, haha. Maar ik houd me voor dat hij echt geïnteresseerd is in wat hij vraagt en het antwoord ernaar.
Verder spreek ik wel met hem af: Nu speel ik 10 minuten met je, daarna ga je weer zelf spelen en dat werkt best goed.
Liefs, Anne
ja en dat je met je man nog geen woord kunt wisselen en ze roepen: maaam maaam maaam kijk dan!! erdoor heen schreeuwen, en je je niet meer op je gesprek kunt concentreren…
en idd zo gauw je op de wc zit je amper je behoefte kunt doen omdat de deur wordt open getrokken of aan de klink gerammeld wordt. MAMA KOM IS TERUGG