Mama's met meisjes, SJE?

Nu goudvisje er toch over begint. De laatste weken merk ik dat J wat ruikt daar beneden. (ik wil geen viezerikken aantrekken op dit forum dus ik houd het bescheiden) Ze word wel gewoon 2 keer per dag goed gewassen ('s avonds in bad, 's ochtends gewoon een korte douche, zelf eerst en mama poetst na) Hebben jullie enig idee wat dat is? Of hoe het komt? En belangrijker nog, wat ik er aan kan doen? Ben al geen poetsen met babydoekjes, maar dat vind ze ontzettend vervelend.

Gewijzigd door - malawimamajada op 20 May 2011 13:13:53

Ik haal altijd een washad 's morgens er langs (morgan douched 2 keer per week ivm met zeer droge huid) en elke verschoonbeurt haal ik er een doekje langs. Kijk er soms wel even tussen om te zien of er niks achter blijft als je begrijpt wat ik bedoel. Als Morgan douched dan wast ze zelf de boel en ik doe het nog even na. Hier (nog) geen geurtjes zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Ben een beetje aan het zoeken op internet; zou het kunnen dat door het vele wassen dat ook kan ontstaan (verstoorde PH balans?) J gebruikt al meer dan een jaar gewoon de toilet, dus ze gebruikt ook gewoon toiletpapier, denk je dat die natte billen doekjes misschien beter zijn om te gebruiken?

Geen idee, lijkt mij dat dat juist geen probleem moet zijn want dan zouden jij en ik er ook een probleem mee moeten hebben. Heeft ze daar trouwens wel eens gewassen met zeep?? Want dat kan wel een verstoring veroorzaken.

Groetjes,

Michèle

Volgens mij hebben alle meisjes dat en dat is een periode.

Heeft ze verder klachten? Bij bijv. een vaginale schimmelinfectie kun je ook een geur krijgen. En schrik niet: vaginale schimmelinfecties hebben niks met geslachtsziektes te maken. Elke vrouw kan het op elke leeftijd krijgen.

Oorzaak kan bijv. zijn: wassen met zeep (NOOIT doen daar!!!), medicijngebruik, röntgenstraling etc. De ph van de huid wordt verstoord en daardoor kan candida (schimmel die elke mens altijd bij zich draagt) speelkwartier gaan houden.

Ik zou niet meer teruggaan naar de billendoekjes. Geen idee hoe ph-neutraal die zijn, maar ik zou het risico niet nemen dat ze juist daardoor geurtjes en uitslag krijgt.

Dus check even of ze last heeft van bijv. jeuk, vaginale afscheiding, uitslag. Als dat zo is, dan kan ze een vaginaal schimmeltje hebben. Even naar de huisarts voor crème (werkzame stof: miconazolnitraat).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 May 2011 10:51:18

Wat is dat dan Sje? waar komt het vandaan? Hoe lang duurt dat? Voel me bijna een slechte moeder, maar ik weet bijna zeker dat het geen schimmelinfectie is, geen uitslag, jeuk of iets, gewoon een beetje onprettige lucht dat er vanaf komt, aan hygiene kan het bijna niet liggen. We gebruiken wel zeep in d’r badje, daar zal ik vanaf vandaag mee op houden, doe er wel wat olie in.

Olie in het bad zou ik ook niet doen. Gewoon alleen maar water.

Schimmels en bacteriën leven normaal gezien zonder problemen samen in het menselijk lichaam. Dat gebeurt bij een bepaalde ph.

Als die ph aangetast wordt door bijv. zeepgebruik, medicijngebruik, röntgenstraling, etc. dan kunnen de schimmels en/of bacteriën hun kans grijpen en speelkwartier gaan houden. M.a.w. voor infecties zorgen.

Een schimmelinfectie, waar die ook zit, gaat nooit vanzelf over. Die wordt in de meeste gevallen alleen maar erger. Schimmelinfecties los je ook niet zomaar zelf op met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes (je hoort bijv. nogal eens de tip om een tampon gedoopt in yoghurt in te brengen bij een vaginale infectie. Grote onzin! Werkt niet!). Bij een schimmelinfectie altijd contact opnemen met de huisarts en om een goed antimycoticum (antischimmelmiddel) vragen.

Als je ooit een schimmelinfectie hebt en je krijgt een crème van de huisarts, dan zorgen dat je na verdwijnen van de symptomen nog een dag of 4-5 door blijft smeren om ook alle schimmelsporen (vergelijk met boomwortels) weg te krijgen. Anders is de kans groot dat de infectie terugkomt.

Veel beter is het eigenlijk om een oraal antimycoticum te krijgen (dus capsules of tabletten). Die pakken de schimmelinfectie namelijk van binnenuit aan. En dan weet je zeker dat meteen alle schimmelsporen ook aangepakt worden. Alleen bij kinderen worden alleen in bepaalde gevallen orale antimycotica voorgeschreven. Daar proberen ze het eerst met crème of zalf.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 May 2011 12:09:54

Hahaha sje denk dat ik het niet duidelijk heb neergezet. Ik weet helaas wel wat schimmel infecties zijn, want die heb ik geregeld

Ik bedoelde deze zin;
Volgens mij hebben alle meisjes dat en dat is een periode.
Wat is dat dan? waar komt het vandaan? Hoe lang duurt dat?

ik zou nakijken of ze eventueel een infectie heeft.
verder niet met zeep wassen (tenzij je van die intieme doekjes gebruikt weet zo gauw het merk even niet) en gewoon met water.

Oh dat bedoelde je. Ik vond het al zo gek want ik had al uitleg gegeven over die schimmelinfecties.

Geen idee hoe lang die periode duurde. Het was gewoon ineens over.
Ik meen me te herinneren dat het begon in de tijd dat ze net zindelijk waren. Mogelijk heeft het te maken met zelf plasgaatje afvegen en dat ze dat nog niet goed genoeg doen ofzo? Dat er meer urine achterblijft in de buurt van het plasgaatje dan wanneer ze heel goed afvegen en dat dat die geur veroorzaakt?

Groetekes, Sje

Mhhhhh okay, ja zit te bedenken, ze is natuurlijk al een tijd zindelijk, maar ze riep ons dan en liet het door ons afvegen, sinds ze 3 is doet ze het zelf, dan heeft het toch met hygiene te maken, maar als ze twee keer per dag toch baddert, zou je verwachten dat het daarna weg is maar dat is dus niet zo, mmhhhh, misschien toch maar even navragen van die schimmel infectie, en geen zeep meer en toch maar even goed opletten op het afvegen! Bedankt, ik ga er mee aan de slag.

Sinds Nora zindelijk is, hier ook een geurtje beneden! Denk idd wat Sje zegt dat het met zelf afvegen te maken heeft. Ik doe iedere avond als ze niet in bad of onder de douche gaat, met een washandje even schoonmaken.

Liefs

Ik vind dat Eva en Max daar ook niet altijd even fris ruiken…Ik doe ze ook 2-3x per week in de douche (zeker Max vanwege zijn eczeem) en was ze wel elke dag met een washandje. Verder gebruiken wij ook bildoekjes. Ik was Eva en zij wast haar eigen lijfje na. Het is niet altijd vies, soms…het ruikt gewoon naar bil, hahaha. Wat het is weet ik ook niet? Hoe ruikt het bij J? Een beetje zuur? Muf? Vissig? De geur zegt natuurlijk ook veel over de reden?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hhhhm… Ik was haar daar altijd even met een washandje met babywasgel, dus geen zeep. mag dat ook niet? Alleen water vind ik zo vies gezien ze in die luier alles volpoepen en plassen en dat gaat echt overal naartoe, ook daar.
Tot wanneer moet je eigenlijk babyprodukten blijven gebruiken en wanneer mag je voor overige lichaamdelen gewone volwassenen badprodukten gaan gebruiken?

mama1980

Het is voornamelijk zuur dat je ruikt Rainbow, gewoon een beetje onfris, het ruikt niet naar vis of naar poep ofzo, gewoon niet dat je denk, mmhhhh wat ruikt ze nou lekker fris! hahahah