Ik heb geen interesse om op de foto te gaan, maar wil best mijn ervaring over de keizersnee kwijt.
Mijn zoontje is ter wereld gekomen met een spoedkeizersnee. Na 3 uur persen en verschillende hulpmiddelen lukte het absoluut niet om op een natuurlijke manier te bevallen. Mijn zoontje bleek een sterrenkijker te zijn en kon de draai absoluut niet maken (ondanks alle kracht en hulpmiddelen). Aangezien ik redelijk uitgeput was hebben ze uiteindelijk voor een spoedkeizersnee gekozen.
Het was voor mij een behoorlijke opluchting toen ik de ruggenprik kreeg. Ik had zulke heftige persweeen en dit duurde bij elkaar al 3 uur, dus daar kan je je misschien wel iets bij voorstellen. De keizersnee zelf heb ik helaas niet meegemaakt. Aangezien ze heel snel wilde beginnen met de keizersnee en de verdoving nog niet goed werkte (ze begonnen al, terwijl ik dus nog van alles voelde) hebben ze me een roesje gegeven. Aangezien ik redelijk uitgeput was heb ik 45 minuten geslapen. Toen ik eenmaal wakker werd was mijn zoontje natuurlijk al geboren, navelstreng was al doorgeknipt, was al helemaal schoongemaakt en lag in papa’s armen. Ik vind het wel jammer dat ik het moment van de geboorte niet bewust heb meegemaakt. Gelukkig zijn er wel veel foto’s gemaakt en hebben ze gefilmd.
Herstel viel me op zich mee. De eerste dagen waren erg zwaar ivm de pijn. De eerste 6 weken heb ik ook wel een aantal keer veel pijn gehad, omdat ik zelf teveel ben gaan doen. Maar verder gaat het goed.
De volgende keer zou ik wel weer willen proberen om natuurlijk te bevallen, je herstel is dan gewoon sneller en hoeft dan ook minder lang in het ziekenhuis te liggen.