Mama's kunnen niet ziek zijn

…Ik voel me vandaag vreselijk. Gisteravond kreeg ik het opeens steenkoud, dus ik heb TV gekeken onder een deken. Ik stijfde helemaal op en alles deed me pijn. Vannacht dreef ik mijn bed uit, ik had het bloedheet. Waarschijnlijk heb ik een soort griep onder de leden? Ik heb vandaag de hele dag in bed gelegen en veel geslapen, nu heb ik erge hoofdpijn. Vandaag zou ik alleen zijn met Eva, maar ik trok het echt niet om haar te verzorgen. Ik kon haar niet eens aankleden, zo slap voelde ik me. Gelukkig kon mijn vriend thuis werken. Ik blijf denk ik morgen maar thuis van het werk. Hoe doen jullie dat als je ziek bent en als je alleen bent met je kindje? Mijn vriend kan makkelijker thuiswerken, maar wat als dat niet zo is? Eigenlijk kunnen mama’s echt nooit ziek zijn, maar ik ben het nu wel…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Op zulke dagen dat ik alleen ben met de kids… dan zet ik ze gewoon achter de tv en parkeer ik mezelf ernaast. Dan maar eindeloos Nijntje, Bumba, Disney dvd’s, etc…
En voor de rest… alleen het hoognodige (pampertjes, voedingen, slaapjes) en alles rustig aan, op eigen tempo. Dan brullen ze maar.
En zodra manlief dan thuiskomt… alles laten vallen en heel hard (okey, langzaam) naar boven, naar bed gaan.

Hey beterschap wijffie!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik ben alleen op zaterdag met Morgan en de laatste keer dat ik ziek was is mijn moeder gekomen, maar ik hing alleen maar boven de pot. 24-uurs buikgriepje. Verder ben ik eigenlijk nog niet echt ziek geweest. klop klop klop.

Maar ik denk als ik het echt goed te pakken heb dat ik haar gewoon naar het kdv breng en zelf me bed in ga. En als het echt niet gaat als ik alleen ben komt me ma of me schoonmoeder.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Tja ik ga dan door tot ik echt niet meer kan. Nu kan ze zich natuurlijk makkelijker vermaken zelf dan in eerder jaren. Maar een goede back- up hebben is altijd handig.
Als ik het echt niet aan kan dan heb ik of mijn zusje of schoonzusjes die evt. kunnen oppassen. Ook mijn schoonouders zijn meestal wel beschikbaar.

Maar het blijft moeilijk. Meestal kan ik het net volhouden soort mama-adrenaline krijg ik dan en als er dan hulp is dan stort ik in.

Een echte oplossing is er niet. Volhouden tot je hulp krijgt en veel je kind in pyama laten lopen alleen het alle noodzakelijks doen en helaas veel tv den dvd kijken. Maar voor een of twee dagen is dat niet erg. En de meeste kindje voelen wel aan dat ze niet veel moeten zeuren en huilen.

groetjes

lon106

Ben gelukkig nog niet ziek geweest sinds Dani er is, maar het lijkt me inderdaad erg lastig. Wat Marlala zegt lijkt me de enige oplossing en het makkelijkste zou natuurlijk zijn dat er een lieve (schoon)moeder in de buurt is of vriendin/zus die de kleine mee kan nemen, zodat mama even een paar uurtjes kan rusten.

Veel beterschap en ik hoop dat je je snel weer beter voelt!!!
Liefs

Lastig hè? Ik ben in augustus een week uit de running geweest met zware buikgriep en toen ging Erik gelukkig volgens normale planning naar de opvang (opa&oma en kdv). Dat vond ik zo fijn! Kon ik tenminste in bed blijven en veel slapen, wat ik ook echt nodig had. De andere dagen voelde ik me weer redelijk oké en kon ik het weer in m’n eentje bolwerken. Thuiswerken zit er voor de papa van Erik niet in, dus mijn moeder en schoonmoeder zijn in dat geval back-up. En dat werkt tot nu toe prima.

Beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Aaah bah, het is zo vervelend als je echt ziék bent en je bent alleen met je kleintje!
Ik heb het al 2x meegemaakt, nou & dat is écht geeeeeeeen pretje! Kon bijna niet op me benen staan & toch moest Nayaro een schone broek & zn eetmomentjes … En ja hij wilt natuurlijk ook nog wel wat andere aandacht van zn mams.
Ik heb me er zelf letterlijk doorheen gesleept op die dagen, proberen zoveel mogelijk met hem op bed te spelen & te slapen.
Elk moment dat hij maar een beetje in zn oogjes wreef aangegrepen om maar een dutje te doen, en papa gevraagd om na zn werktijd zo snel mogelijk na huis te komen! Toen hij thuis kwám, waren we weer samen in slaap gevallen … Daarna me bed in gedoken en geprobeerd zoveel mogelijk op te knappen!
Weinig back up gehad op dat moment, want toen werkte opa nog, die is nu met de vut, dus dat schilt!
Schoonmoeder woont wat verder weg, dus ook niet altijd een optie!

Maar ik moet wel zeggen: indd moeders kunnen niet ziek zijn!
Toen ik nog geen moeder was & ik was zelf ziek, dan wou ik ook echt vertroeteld worden hahah, nou dat is er nu dus niet meer bij!

BNB.

Idd, moeders "kunnen"niet ziek zijn! Tja zo’n uk kan natuurlijk totaal nog geen rekening houden met jouw gezondheid, maar wat kan dat zwaar zijn… Ik had het de eerste maanden van mijn zwangerschap vaak dat ik me gewoon zo naar voelde, misselijk moe en nog eens moe en toch met Minke de hort op moest als mijn vriend was werken. je hebt geen keus.
Ik hoop dat je snel opknapt meis en sterkte!

lieve groetjes

Lilypie
Lilypie

Het blijft idd erg lastig als je ziek bent. Nu ben ik gelukkig zelden tot nooit ziek. Wel altijd een paar keer per jaar verkouden, maar daar blijft het dan ook bij. Vorig jaar heb ik 3 dagen buikgriep gehad en zonder overdrijven is was dat alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik griep had gehad. En natuurlijk was het precies op mijn vrije dagen. Gelukkig zijn mijn ouders met de vut en konden die oppassen. Zij hebben toen 1 dag opgepast en mijn man kan thuiswerken, dus die heeft dan ook 1 dag gedaan.

Groetjes en beterschap!

Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ach meid toch wat rot voor je, hoe voel je je nu? hopelijk weer iets beter?? en nee ik weet het, ik zeg altijd tegen mijn vriend als ik niet lekker wordt: ik heb geen tijd om ziek te worden!"
gelukkig nog niet zo’n erge griep gfehad dat ik echt met koorts mijn bed niet meer uitkon, sinds ik rico heb dan…want weet hoe het is, geen lol aan!
beterschap meisie!

quote:
Ik ben alleen op zaterdag met Morgan en de laatste keer dat ik ziek was is mijn moeder gekomen, maar ik hing alleen maar boven de pot. 24-uurs buikgriepje. Verder ben ik eigenlijk nog niet echt ziek geweest. klop klop klop.

Maar ik denk als ik het echt goed te pakken heb dat ik haar gewoon naar het kdv breng en zelf me bed in ga. En als het echt niet gaat als ik alleen ben komt me ma of me schoonmoeder.

Groetjes,

Michèle

hihi je had toen toch spareribs gegeten?? stond me iets van bij dat jullie daar allemaal niet helemaal goed van geworden waren, of was jij dat niet?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ik heb de luxe dat oma heel graag oppast! en woont vlakbij.
Gelukkig ben ik met kids nog nooit ziek geweest. (afkloppen)
maar mocht dit gebeuren heb ik altijd oma achter de hand, en die woont vlakbij die haalt ze dan op!
Maar idd eigenlijk ook geen tijd om ziek te zijn

Groetjes Gytha

@ Inge, Yep dat waren wij na de spareribs. Eerst mamma en toen pappa inderdaad.

Groetjes,

Michèle

Beterschap Rainbow en Wil

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Dank je meiden. Ik voel me nog steeds waardeloos! Mijn hoofd doet pijn en ik zweet me een ongeluk. Ik blijf douchen, zo vies voel ik me. En dan ook nog ongesteld, dus die combi en al dat zweten vind ik echt smerig. Maar ik kan er niks aan doen! Vandaag heeft mijn vriend vrij genomen en hij vangt Eva heel goed op. Aah, ze kwam vandaag bij mij op bed spelen en dan komt ze even kroelen, maar ik ben bang dat ze dan ook ziek wordt en ik knuffel haar dan maar een beetje. Maar niet echt zoals normaal zeg maar. Zelf hoest ze behoorlijk. En ze slaapt veel. Misschien is zij ook niet helemaal ok? Mijn vriend had boodschappen gehaald en ik at lekker wat vla, maar die proefde heel erg vies. Alles smaakt slecht, alsof ik gewoon een andere smaak heb nu. Ik ben regelmatig verkouden, maar zelden echt ziek. Maar nu dus wel. Morgen zou ik gaan shoppen met een vriendin op Glamourday. Met de Glamour krijg je dan 20% korting in veel winkels. Maar daar moet ik echt niet aan denken. Ik hoop dat ik maandag weer kan werken, want ziek zijn vind ik zo ellendig! Ik laat me nu wel lekker vertroetelen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jammer van dat winkelen, maar inderdaad je kunt het maar beter goed uitzieken. En ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Beterschap meid.

Groetjes,

Michèle

Beterschap meid!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker