Mama's grootste angst! Zwembadje

Wat een weertje vandaag! Heerlijk achterthuis zitten met de kindjes, zwembadje op gezet, en dan heb ik het alweer helemaal op de zenuwen! Helemaal toen ik in een tijdschrift een verhaal las over een kindje van 5 die verdronk in het laagje water in de douchebak!
Ik zit over het algemeen bij de kinderen als ze in het badje zijn, maar soms ga ik even naar de wc, koffiezetten, de voordeur openen als er aangebeld word, of Jessey in/uit bed doen.

Ben ik nou de enige die dan waanbeelden heeft van een kindje slap drijvend in het water (zit overigens 5 cm. water in het zwembadje) met het gezichtje naar beneden… Of overdrijf ik en kunnen ze best 3 minuutjes alleen zijn in zo’n klein beetje water? Moet ik Joey ook afdrogen en meenemen naar boven als Jessey gaat slapen? Pfff ik word er gek van! Was het maar weer winter… hahaha!

Groetjes Anouk

Je bent niet de enige, ik heb dat ook. Ik laat bo echt nooit alleen met water, en neem hem altijd mee als ik weg moet naar de deur of wc. ik vind het veel te eng, want zelfs in een plas water zouden ze kunnen verdrinken, dus een badje met 5 cm water is mij te gevaarlijk om ze alleen te laten. Ik zou dus de kleine mee nemen naar binnen als je naar binnen moet.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Moet eerlijk zeggen dat ik me daar nooit zo druk om maak.
Met de oudste weet ik eigenlijk niet zo goed meer, of ik die wel eens een minuutje alleen liet… maar de jongste ben ik niet zo bang voor.
Dat is een echt waterratje, en zit liever onder- als boven water. Weet dan ook heel goed hoe ze dr adem in moet houden, en komt zelfs zelf boven trappelen als ze in het water is gesprongen!
Volgens de zwemjuf bij het babyzwemmen zouden kleine kinderen zeker 1 minuut onder water kunnen, zonder dat er echt iets aan de hand is. (maar dat proberen we natuurlijk maar niet uit zo lang )
Dus even de waterkoker aanzetten voor Thee durf ik best aan.

Maar langer als 1 minuut zal ik ook niet wegblijven.
Nu wonen wij vrijstaand, dus als de bel gaat kan ik vanuit de tuin makkelijk even om het hoekje kijken wie er aan de deur is. Maar als ik door het huis zou moeten zou ik haar wel even uit badje halen. Je weet nooit wie het is en hoe lang het duurt…

Kinderen die in zo’n klein laagje water verdrinken is volgens mij wel eigenlijk altijd dat ze bijv. gevallen zijn en daardoor niet meer kunnen opstaan en dus het hoofd niet boven water houden. Zeker bij een kind van 5… die weten doorgaans echt wel dat ze niet met hun gezicht in het water moeten gaan liggen in de douchebak

Als je Jessey naar bed brengt, hangt er denk ik een beetje vanaf… heb je vanaf boven zicht op de tuin? Dan kun je af en toe even door het raam kijken toch?
En hoe lang doe je er over om haar op bed te leggen? Als je bijv. buiten alvast de luier verschoont en klaarmaakt voor bedje, hoef je haar alleen in bed te leggen, kusje en weer terug naar Joey. Evt. vanaf boven dus nog even door het raam kijken of alles goed gaat. Ben je echt nog geen 2 minuten weg…

Ik heb zo geen waanbeelden, omdat ik hen ook nooit alleen laat in de buurt van water! Zelfs niet voor een minuut. Ik mag er niet aan denken dat er iets zou gebeuren, terwijl ik even koffie zet… Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven.

Ik heb er geen angst voor, maar ik laat Luka niet alleen in het badje!
Ook omdat hij niet blijft zitten, hij gaat vaak staan als hij iets hebben wil.
Op die manier is hij al een keer uit gegleden…

Lilypie First Birthday tickers

Ik ben er ook altijd bij als ie in badje zit, en laat hem niet alleen, als er iets tussendoor komt dan heeft ie pech en zal hij toch echt even uit bad moeten.
Maar ik ken mn ventje, die is verre van rustig en als mama er even niet is is het natuurlijk nog leuker om streken uit te halen! En aangezien hij nergens gevaar in ziet… Hij kan ook gewoon super onhandig zijn, dan springt ie zogenaamd maar kukelt veel te ver achterover met zn benen in de lucht terug in het badje…vervolgens allemaal water via zn neus en z’n mond naar binnen en een benauwde hoestpartij tot gevolg (en dan zit ik er nog bij om hem meteen weer omhoog te trekken…). Die blijft echt niet stilletjes en veilig zitten wachten tot ik terug kom

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ohhh ik laat d’r wel eens “alleen” maar dan kan ik altijd via het raam kijken, (ons zwembadje is zo klein dat ze niet eens gestrekt er in kan liggen, hahahah, erg he! Naar het toilet voor heel eventjes doe ik ook wel hoor, zelfs als ze in bad zit 's avonds, maar onze kleine hoor je altijd, want die houd van zingen en splashen, dus als mama plast zingen we samen een liedje terwijl ik net om het hoekje op het toilet zit! Ja je moet wat!

tja, persoonlijk zou ik een kleine tot aan hun zwemdiploma, nooit alleen laten, het kan zo snel gebeurd zijn, dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben.
als je er zicht op hebt via een raam, dan kan ik mij er nog wel wat bij voorstellen dat je dan iets in de keuken [pakt ofzo, juist omdat je er zicht op hebt, het zelfde geld voor het toilet, en dat je door middel van zingen contact houdt en dus in ieder geval door hebt of ze onder water beland zijn of niet.

In zijn algemeenheid zou ik toch echt wel heel voorzichtig zijn met kleine kinderen alleen laten met water.

liefs woezel

@ Woezel, je hebt gelijk hoor, ik moet zeggen dat dit is gekomen, omdat ik eens een keer ontzettende buikloop (ja smerig verhaal) heb gehad, en ik moest iets, dus toen had ik het maar zo bedacht met dat zingen! Wij hebben ook een heel groot raam, van grond tot plafond aan de achterkant van ons huis! Dus daarvanuit kan je mooi observeren terwijl je kleine je ramen kan wassen! hahahahha

Hahahaha, ja dan moet je ook wat, en dat heb je creatief opgelost hoor!! Was ook geen aanval ofzo hoor, vandaar dat ik er ook bij zette dat ik mij er ook wel iets bij kan voorstellen in een dergelijke situatie!!
Zulke grote ramen heb ik dan weer niet, was soms best makkelijk geweest als ik die wel had, zowiezo al met buiten spelen, dan heb ik er wat meer zicht op, nu totaal niet, tenzij ik voor het raam ind e keuken ga staan!!

liefs woezel

Weet ik wel hoor Woezel! Ik dacht misschien moet ik het eea even toelichten, stond er zo; pats boem! Maar goed, je moet gewoon geen onverantwoordelijke dingen doen, soms breekt nood wet, maar je weet dat zelf het beste, je maakt natuurlijk afweging; kind, huis, omgeving etc! Dat doe je altijd als je situatie beoordeelt!

Ik kan vanuit de keuken het badje ook zien hoor, maar ik zet mijn kopje koffie op de tast Vind het zo griezelig! Eigenlijk zal er wel niet heel veel mee mis kunnen gaan, want ze vallen zo vaak in het badje, gezichtje onder water, en dan staan ze gauw op, twijfelen even of ze er om willen huilen, maar besluiten dan om wild nog eens zich achterover te laten vallen! Het zijn echt twee waterratjes

Groetjes Anouk

Ik kan me je angst maar al te goed voorstellen.
Ruben is bijna verdronken toen hij ca 3,5 jaar was
Ik was in de veronderstelling dat hij voor huis aan het spelen was.
Is ie over de weg naar het water gegaan om naar de eendjes of visjes te kijken, en toen zo van de steiger gekukelt, en er ZELF uitgeklommen, en naar huis gelopen, ik ben me helemaal rot geschrokken, en heb me zo lang schuldig gevoelt.
En dit allemaal in een onoplettend moment van misschien 5 minuten.
Ik moest even snel iets doen, wat weet ik niet eens meer.
dus waanideen nee hoor helemaal niet.

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

@MJ, heb jij dat niet, dat juist die ervaring wel vertrouwen geeft dat ie zicht wel red?

N. heeft het vorig jaar een keer gehad (toen was ie overigens bijna 5 hoor), we waren op vakantie en t was erg warm. We waren wezen wandelen, hij in de buggy en toen we terugkwamen bij het huisje vroeg ie of hij mocht zwemmen. Nou prima, dus ik zeg doe je zwembroek maar aan.
Hij was toen nog ontzettend bang in het water, dus hij deed altijd zelf zn bandjes aan.
Maar blijkbaar had ie last van de warmte ofzo???
Hij had wel zn zwembroek aangedaan, zoals ik gezegd had, maar verder dus niets gedaan! Zelfs zn shirt had hij nog aan, en geen bandjes dus. En was meteen in het diepe gestapt ipv naar het ondiepe gelopen.
Ik zag in het huisje opeens zn bandjes liggen en met in mn achterhoofd dat hij gevraagd had of ie mocht zwemmen ben ik meteen naar het zwembad gerend (nog geen 10m van het huisje vandaan hoor) en kwam ie net naar de kant gesparteld!!!

Op zo’n moment natuurlijk gigantisch geschrokken, maar achteraf was ik wel blij, dat hij ontdanks de paniek toch zelf de kant wist te bereiken!!!

Ik moet zeggen wij hebben eigenlijk alleen het badje op als we beide thuis zijn dus een van ons is er eigenlijk altijd bij maar dit is eigenlijk gewoon zo en niet omdat we bang zijn, maar ik kan me de angst voorstellen.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me je angst wel voorstellen Anouk, maar als ik snel even moet plassen, dan laat ik Noah wel alleen… Wij hebbe de wc in de gang zitten, en de gang grenst aan mn keuken, dus ik kan hem altijd zien.
Ook als ik koffie zet of even aardappels schil bijv.
Bij Joël zou ik dat uiteraard niet doen… Maar we hebben zo`n klein zwembadje… en ik laat hem ook altijd alleen douchen… (scheelt, ik heb geen douchebak)
Ik blijf dan wel bij hem hoor, maar ben ondertussen wel op de overloop de was aan t opvouwen…

Liefs, Melanie

Ik ben zelf heel erg bang voor groot water en kindjes. Omdat mijn zusje EN broertje beide een keer bijna verdronken zijn toen ze klein waren. Mijn zusje is gered door een vreemde die haar hond aan het uitlaten was Dat was echt heeeeeeel erg kantje boord…
Mijn broertje is gered door een ouder broertje omdat het ‘gelukkig’ achter huis gebeurde…
Ik ben dus daarom nog oplettender en zal Sylvie nooit maar dan ook nooit alleen laten bij groot water.
Met een zwembadje hebben wij eigenlijk hetzelfde als Michele. 1 van ons zit er altijd naast. Ik zorg er altijd voor dat ik geplast heb voor we naar buiten gaan en dat ik mijn drinken en alles bij me heb.
Op een gegeven moment gaan we gewoon samen weer naar binnen.
Wij hebben een heel groot raam aan de achterkant en Sylvie speelt altijd vlak achter het raam. Dus ik kan gerust binnen zitten, maar meestal zit ik zelf met mn voeten in het water hihi

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

[quote]
@MJ, heb jij dat niet, dat juist die ervaring wel vertrouwen geeft dat ie zicht wel red?
[/quote/]

Dat zeker, ben heel trots dat hij zich heeft weten te redden.
Maar de andere kant heeft mijn meer doen bezeffen hoe kwetsbaar een mensenleven wel niet kan zijn.

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

Ik ben zelf als kind eens bijna verdronken en gered door een man. Ik had mijn zwemdiploma net een paar weekjes toen ik met mijn om en tante en neefjes mee mocht zwemmen naar het subtropisch zwemparadijs hier. Om de zo veel tijd veranderd het grote bad daar in een golfslagbad, met woeste hoge golven! En dat had ik met zwemles nooit geoefend, dus ik raakte in paniek toen ik met mijn kleine beentjes naar de kant wou zwemmen, maar bij elke golf terug werd meegevoerd richting het diepe! Ik kan me mijn paniek nog goed herinneren! Misschien dat ik daarom zo zenuwachtig word als mijn kids in het badje spelen! Ik laat Joey wel eens alleen als ik dus bijvoorbeeld jessey naar bed breng. Dat is een minuutje werk, en ik zie hem dan door het raam, maar toch vind ik dat best griezelig! Toch maar meenemen naar binnen, dat zorgt bij mij in ieder geval voor meer rust! Al zal Joey het me niet in dank afnemen

Groetjes Anouk

Hahaha bakmama, wij doen hetzelfde! Erg he! hihih maar idd, dat is het enige dat ik kon verzinnen!