Moet eerlijk zeggen dat ik me daar nooit zo druk om maak.
Met de oudste weet ik eigenlijk niet zo goed meer, of ik die wel eens een minuutje alleen liet… maar de jongste ben ik niet zo bang voor.
Dat is een echt waterratje, en zit liever onder- als boven water. Weet dan ook heel goed hoe ze dr adem in moet houden, en komt zelfs zelf boven trappelen als ze in het water is gesprongen!
Volgens de zwemjuf bij het babyzwemmen zouden kleine kinderen zeker 1 minuut onder water kunnen, zonder dat er echt iets aan de hand is. (maar dat proberen we natuurlijk maar niet uit zo lang
)
Dus even de waterkoker aanzetten voor Thee durf ik best aan.
Maar langer als 1 minuut zal ik ook niet wegblijven.
Nu wonen wij vrijstaand, dus als de bel gaat kan ik vanuit de tuin makkelijk even om het hoekje kijken wie er aan de deur is. Maar als ik door het huis zou moeten zou ik haar wel even uit badje halen. Je weet nooit wie het is en hoe lang het duurt…
Kinderen die in zo’n klein laagje water verdrinken is volgens mij wel eigenlijk altijd dat ze bijv. gevallen zijn en daardoor niet meer kunnen opstaan en dus het hoofd niet boven water houden. Zeker bij een kind van 5… die weten doorgaans echt wel dat ze niet met hun gezicht in het water moeten gaan liggen in de douchebak ![]()
Als je Jessey naar bed brengt, hangt er denk ik een beetje vanaf… heb je vanaf boven zicht op de tuin? Dan kun je af en toe even door het raam kijken toch?
En hoe lang doe je er over om haar op bed te leggen? Als je bijv. buiten alvast de luier verschoont en klaarmaakt voor bedje, hoef je haar alleen in bed te leggen, kusje en weer terug naar Joey. Evt. vanaf boven dus nog even door het raam kijken of alles goed gaat. Ben je echt nog geen 2 minuten weg…